Μαθήματα ξένων γλωσσών στο... φροντιστήριο Tns ΕΛ.ΑΣ.

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Article (EN)

2011 (EN)

Μαθήματα ξένων γλωσσών στο... φροντιστήριο Tns ΕΛ.ΑΣ.

ΑΛΑΦΑΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Μαθήματα ξένων γλωσσών στο... φροντιστήριο Tns ΕΛ.ΑΣ. «Λες ψέματα ότι είσαι Παλαιστίνιος. Γνωρίζουμε την παλαιστινιακή προφορά. Πες την αλήθεια, ano πού έρχεσαι και γράψε σε ένα χαρτί πώς μπήκες στη χώρα. Μετά βγάλε τη ζώνη και τα κορδόνια των παπουτσιών σου. 0a σου φέρουμε νερό και φαγητό». Τα λόγια προφέρονται στα αραβικά από νεαρό συνοροφύλακα στον Εβρο. Ο Μαροκινός μετανάστης, που μόλις έχει μπει παράνομα στην Ελλάδα, μένει άφωνος. Ισως είναι n πρώτη φορά που ακούει τη μητρική γλώσσα του από το στόμα αστυνομικού ξένης χώρας. Μόλις συνειδητοποιήσει τι έχει συμβεί, υπακούει, εκτελώντας τις διαταγές. Ανάλογες σκηνές θα εκτυλίσσονται από εδώ και πέρα σχεδόν καθημερινά σια χερσαία και θαλάσσια σύνορετ της χώρας. Για πρώτη φορά 64 γλωσσομαθείς αστυνομικοί κάθισαν σια θρανία για να μάθουν να ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗ! akalafatis@e-typos.com 1 ΑΡΑΒΙΚΑ, ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΕΜΑΘΑΝ ΝΑ ΜΙΛΟΥΝ 64 ΣΥΝΟΡΟΦΥΛΑΚΕΣ : —- . - . . ■ : : ~~ — ' .../ - ^ - . Μαθήματα ξένων γλωσσών στο... φροντιστήριο Tns ΕΛ.ΑΣ. «Λες ψέματα ότι είσαι Παλαιστίνιος. Γνωρίζουμε την παλαιστινιακή προφορά. Πες την αλήθεια, ano πού έρχεσαι και γράψε σε ένα χαρτί πώς μπήκες στη χώρα. Μετά βγάλε τη ζώνη και τα κορδόνια των παπουτσιών σου. 0a σου φέρουμε νερό και φαγητό». Τα λόγια προφέρονται στα αραβικά από νεαρό συνοροφύλακα στον Εβρο. Ο Μαροκινός μετανάστης, που μόλις έχει μπει παράνομα στην Ελλάδα, μένει άφωνος. Ισως είναι n πρώτη φορά που ακούει τη μητρική γλώσσα του από το στόμα αστυνομικού ξένης χώρας. Μόλις συνειδητοποιήσει τι έχει συμβεί, υπακούει, εκτελώντας τις διαταγές. Ανάλογες σκηνές θα εκτυλίσσονται από εδώ και πέρα σχεδόν καθημερινά σια χερσαία και θαλάσσια σύνορετ της χώρας. Για πρώτη φορά 64 γλωσσομαθείς αστυνομικοί κάθισαν σια θρανία για να μάθουν να ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗ! akalafatis@e-typos.com 1 μιλούν αραβικά, τουρκικά και αλβανικά. Με θέληση για γνώση και προσφορά, πέρασαν για έξι μήνες τις δικές τους... πανελλαδικές εξετάσεις, παρακολουθώντας από τον περασμένο Νοέμβριο καθημερινά εξάωρα μαθήματα ξένων γλωσσών. Βασικός στόχος της εκπαίδευσης ήταν να μπει τέλος στις ατέρμονες διαβουλεύσεις ανάμεσα στους λαθρομετανάστες και στους συνοροφύλακες, που δεν είχαν κώδικα επικοινωνίας, με συνέπεια να μην μπορεί να εκτιμηθεί από τις Αρχές n σοβαρότητα κάθε περίπτωσης. Στους ένστολους... μαθητές χορηγήθηκαν ειδικά λεξικά, εκπαιδευτικά βοηθήματα καί σημειώσεις που τους παρείχαν όλο το υλικό για μία σκληρή συνέντευξη σε μετανάστη ρου εισήλθε στην Ελλάδα με άγριες-^ διαθέσεις ή ένα ευγενικό καλωσόρισμα σε κάποιο κέντρο κράτησης. Σύμβολα και λέξεις, όπως το «IJJ£S U£>ec5»» (στα αραβικά σημαίνει χειροβομβίδα), που μέχρι πριν από έξι μήνες φάνταζαν ακαταλαβίστικες, πλέον έχουν μπει στο λεξιλόγιο των 64 αστυνομικών που υπηρετούν σε Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης, και Διαβατηρίων. Εγχειρίδια Τα εγχειρίδια που τους χορηγήθηκαν τους έμαθαν να χρησιμοποιούν άριστα εκφράσεις στα αραβικά, στα τουρκικά και τα αλβανικά, όπως σι παρακάτω: «Πέτα το όπλο σου αμέσως», «Μπροστά σου ναρκοπέδιο», «Μήπως έφερες αυτά τα όπλα έξω από την Ελλάδα;», «Να αφήσεις τους ανθρώπους ελεύθερους». Επίσης, εκπαιδεύτηκαν για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, στις οποίες ο δράστης μιλάει τις τρεις αυτές γλώσσες. Μία από αυτές Οι απόφοιτοι too Τμήματος Ξένων Γλωσσών της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης της ΕΛ.ΑΣ. είναι ή λεωφορειόπειρατέία και n ανάγκη διαπραγμάτευσης για την απελευθέρωση ομήρων. «Πρώτα άφησε τις γυναίκες και τα παιδιά», «Σκέψου καλά και άφησε και τους υπόλοιπους», «Αριστα, είσαι λογικός άνθρωπος», έμαθαν στο αντίστοιχο μάθημα οι εκπαιδευόμενοι, ενώ προετοιμάστηκαν κατάλληλα προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν λεκτικά -στο μέτρο του δυνατού- δουλεμπόρους που πιθανώς κρύβουν πάνω τους βαρύ οπλισμό. Σε μια από αυτές τις επικίνδυνες «συναντήσεις», στις 20 Μαΐου, Τούρκοι δουλέμποροι άνοιξαν πυρ κατά τεσσάρων Ελλήνων ανδρών συνοριακής φύλαξης και δύο Γερμανών κομάντο της Frontex στην περιφέρεια του Τυχερού στον Εβρο.· Αξεπέραστο είναι τις περισσότερες φορές to εμπόδιο της γλώσσας για τους αστυνομικούς, που αδυνατούν να βρουν κώδικα επικοινωνίας με τους λαθρομετανάστες. * Στο θρανίο με πανεπιστημιακούς καθηγητές Η ΔΑΣΚΑΛΟ I των σεμιναρίων ήταν πανεπιστημιακοί με περγαμηνές, όπως ο επίκουρος καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ με ειδίκευση στην ισλαμική Ιστορία Χάσαν Μπανταούι, ο οποίος μετά το τέλος του προγράμματος δήλωσε ότι ήταν «μια χρυσή ευκαιρία για διδασκαλία πνεύματος μέσω της y εκμάθησης ξένων γλωσσών». Οι 2O mo μελετηροί από τους πολύγλωσσους ενστόλους, απόφοιτοι σχολών Αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ., πήραν πιστοποιη\ τικά γνώσης αραβικών, Q! f* 21 ανθυπαστυνόμοι , . ,'-ν; ^ τονόμος A' Γιώργος Δαρδαμάνης. και αστυφύλακες τουρκικών και οι υπόλοιποι αλβανικών. «Οι περισσότεροι από τους αστυνομικούς είναι νέοι άνθρωποι που έχουν όρεξη για δουλειά και συμμετείχαν με ζήλο στη διαδικασία. Οταν ο λαθρομετανάστης, ο οποίος για να έρθει στην Ελλάδα έχει περάσει ano τόσες κακουχίες, ακούσει το συνοροφύλακα να μιλάει τη γλώσσα του, αλλάζει αμέσως n ψυχολογία του. Γίνεται mo συνεργάσιμος και mo φιλικός», λέει στον «ΕΤ.» ο υπαστυνόμος A' Γιώργος Δαρδαμάνπς, επιτελής της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης της ΕΛΑΣ. και ένας από τους βασικούς οργανωτές του προγράμματος. Ο Γ. Δαρδαμάνης, ο οποίος ανήκει στη νέα γενιά αστυνομικών με μεταπτυχιακές σπουδές και πτυχία ξένων γλωσσών, εξηγεί ότι n Ευρωπαϊκή Ενωση πίστεψε στη σημαντικότητα αυτού του προγράμματος, κάτι που φαίνεται και ano την ιδιαίτερα υψηλή χρηματοδότηση που παρείχε και αγγίζει τις 10.000 ευρω ανά άτομο. To Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων χρηματοδότησε το 75% του προγράμματος -600.000 ευρώ- και το υπόλοιπο 25% καλύφθηκε από εθνικούς πόρους. To πρόγραμμα αυτό είναι ίσως n μοναδική ευκαιρία των αστυνομικών να μάθουν ξένες γλώσσες, καθώς το Τμήμα Ξένων Γλωσσών της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης της ΕΛ.ΑΣ. δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια, λόγω έλλειψης πόρων. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ελληνες αστυνομικοί μιλούν σε μεγαλύτερο βαθμό ξένες γλώσσες σε σχέση με τους συναδέλφους τους στις υπόλοιπες χώρες της E.E.

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2011-06-17
2011-06-17T07:30:19Z


ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)