:<] » V W , 1 / i t . Η wrn ΕΙΠΕ Μέχρι πότε θα υπάρχει υποκρισία; To πρόβλημα δεν είναι οι (poimTis, αλλά on ιο αρρωστημένο μοντέλο i]m(po0npias είχε μεταφερθεί σιην καρδιά ιου πανεπισιημίου ■ Ins σκοπιμότητε5 ms poiuimals tns veoXaias υπάκουσε n ΝΔ που θα καταψηφίσει την μεταρρύθμιση ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ Σκληρή επίθεση στις πελατειακές λογικές που επικρατούν στους χώρους των πανεπιστημίων έκανε ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου στην ομιλία του κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια, ενώ εμμέσως πλην σαφώς έθεσε τη ΝΔ προ των ευθυνών της για την άρνησή της να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο. «Σήμερα κρίνεται n βούλησή μας να κάνουμε ένα αποφασιστικό βήμα για να θεραπεύσουμε παθογένειες σε έναν χώρο εξαιρετικά ευαίσθητο για κάθε κοινωνία, στον χώρο της Παιδείας. Σήμερα κρίνεται n ειλικρίνεια των προθέσεων όλων μας όταν διακηρύττουμε ότι θέλουμε τις μεγάλες αλλαγές που θα διορθώσουν τα κακώς κείμενα του παρελθόντος», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Πρωθυπουργός. Ο Γ. Παπανδρέου μίλησε για «τριαντάρηδες φοιτητοπατέρες που συναλλάσσονται με καθηγητές» και περιέγραψε το υπάρχον σύστημα λειτουργίας των πανεπιστημίων σαν «σοβιετικό μοντέλο κεντρικού σχεδιασμού, που δεν είναι ορθολογικός αλλά πελατειακός». ΕΚΚΛΗΣΗ. Ο Γ. Παπανδρέου κάλεσε τους φοιτητές να συμμετάσχουν στον αγώνα για πανεπιστήμια που θα εγγυώνταιτην ελευθερία σκέψης και θα δίνουν πραγματικές ευκαιρίες στους νέους και τα κόμματα να στηρίξουν Πρυτάνευσε... το συμφέρον της ΔΛΠ την προσπάθεια για το μέλλον της χώρας.Η διαδικασία εκλογής του πρύτανη, όμως, φαίνεται πως δυναμιτίζει την επιζητούμενη συναίνεση μεταξύ της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα. Στη ΝΔ, όλα δείχνουν ότι επικρατεί n σκληρή γραμμή που υπαγορεύεται και από τη γαλάζια κομματική νεολαία. Τα μετριοπαθή στελέχη του κόμματος που προέκριναν τη στήριξη των αλλαγών, χάνουν ακόμη μία εσωκομματική μάχη. Η επιμονή της αξιωμαπκής αντιπολίτευσης να παραμείνει n ανάδειξη του πρύτανη θέμα εκλογών στις οποίες θα συμμετέχουν οι πανεπιστημιακοί και οι φοιτητές - διαδικασία παρόμοια με in σημερινή - ήταν βασικό σημείο αντιπαράθεσης στη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή, παρότι n υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου αποδέχθηκε εννέα αλλαγές στο νομοσχέδιο, που ικανοποιούν αιτήματα των πανεπιστημιακών και Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ Τριαντάρηδε$ φοίΜίοπατέρεΞ σιτναλλάοσονιαι με καθηγητέ* της αντιπολίτευσης. Η συζήτηση άρχισε σε κλίμα έντασης, με την υπουργό Παιδείας να τονίζει ότι n σύγκρουση δεν έγινε για το πανεπιστήμιο της γνώσης αλλά για το πανεπιστήμιο της εξουσίας και να κάνει λόγο για συζήτηση με χαρακτηριστικά απειλών και κραυγών αλλά και για «άθλια ψέματα» για σταμάτημα της κρατικής χρηματοδότησης και μετατροπής των πανεπιστημίων σε επιχειρήσεις) που έχουν στόχο να πυροδοτήσουν συγκρούσεις με τους φοιτητές. «Κάνω σαφές ότι τα πανεπιστήμια ανήκουν στον λαό, δεν ανήκουν σε καμία ομάδα από τις συνιστώσες τους. Η αναγέννηση και n έξοδος από αυτό που ζούμε δεν γίνεται με μικρές αλλαγές και μπαλώματα, πρέπει να πάμε σε ανατροπές. Οι ανατροπές έχουν κόστος, αξίζει όμως να πς κάνουμε, έστω και αν υπάρχει προσωπικό κόστος. Και το λέω αυτό γιατί με αντιμετωπίζουν ως μελλοθάνατη σε αυτό το υπουργείο. Μέχρι πότε θα υπάρχει υποκρισία; To πρόβλημα δεν είναι οι φοιτητές, αλλά ότι το αρρωστημένο μοντέλο ψηφοθηρίας είχε μεταφερθεί στην καρδιά του πανεπιστημίου», είπε χαρακτηριστικά. Η υπουργός έφερε στη Βουλή ένα μεγάλο κουτί μέσα στο οποίο υπήρχαν οι περισσότερες από 900 σελίδες της νομοθεσίας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ίσχυαν έως τώρα. To νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα δεν ξεπερνά τις 140. Η ΕΝΣΤΑΣΗ. Ο εισηγητής της ΝΔ Αρης Σπηλιωτόπουλος επέμεινε ότι n συνταγμαηκά κατοχυρωμένη διάταξη περί του αυτοδιοίκητου των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων «καταστρατηγείται μέσα από διατάξεις όπως αυτή, που επιμένει ο πρύτανης να είναι στην ουσία διοριζόμενος και όχι αιρετός, όχι να εκλέγεται από τον φυσικό χώρο από τον οποίο προέρχεται». Επίσης, αναφέρθηκε σε διαφωνίες και παρατηρήσεις που έχουν εκφράσει κατά καιρούς και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, όπως οι κ.κ. Βούγιας, Καρτάλης και Κρεμαστινός. Πηγές του υπουργείου Παιδείας παρατηρούσαν πάντως ότι αυτή n επιμονή στο θέμα του πρύτανη από την πλευρά της ΝΔ δεν είναι και τόσο ανιδιοτελής, καθώς n φοιτητική της παράταξη ΔΛΠ θεωρεί ότι με την αλλαγή της διαδικασίας θα χάσει την επιρροή της στις διοικήσεις των ιδρυμάτων, την οποία έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό, παρά τη θέσπιση της καθολτκής ψηφοφορίας των φοιτητών το 2007 από τη Μαριέττα Γιαννάκου. Πρυτάνευσε... το συμφέρον της ΔΛΠ ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ Ο εισηγητή* Tns ΝΔ Apns Σπηλιωτόπουλοβ είπε ότι n αξιωματική αντιπολίτευση θα καταψηφίσει σήμερα τον νόμο για τα ΑΕΙ, ενώ το κόμμα του Μάκη Βορϊδη (δεξιά στη φωτογραφία), ΑΑΟΣ, θα το υπερψηφίσει επειδή προβλέπει κατάργηση του ασύλου Η τελική ρύθμιση για εκλογή του πρύτανη ΣΥΜΦΩΝΑ με το τροποποιημένο κείμενο του νομοσχεδίου, την ευθύνη της οργάνωσης διαδικασίας ανάδειξης του πρύτανη θα έχει πενταμελής επιτροπή n οποία αποτελείται από καθηγητές του οικείου ιδρύματος. Η επιτροπή θα συγκροτείται ύστερα από δημόσια κλήρωση που θα διενεργείται με ευθύνη του υπηρετούντος πρύτανη, μεταξύ των διευθυντών των τμημάτων και, αν δεν επαρκούν, και των αναπληρωτών τους. Η επιτροπή προβαίνει στις αναγκαίες ενέργειες για την προσέλκυση υποψηφιοτήτων, συγκεντρώνει τις υποψηφιότητες, προσκαλεί τους υποψηφίους σε ακρόαση ανοικτή στην κοινότητα του ιδρύματος και εκθέτει στο Συμβούλιο τα ακαδημαϊκά και διοικητικά προσόντα των υποψηφίων. Στη συνέχεια ο πρύτανης εκλέγεται από το Συμβούλιο του ιδρύματος με φανερή ψηφοφορία, με πλειοψηφία των τεσσάρων πέμπτων του συνόλου των μελών του Συμβουλίου, για θητεία τεσσάρων ετών. Αν δεν επιτευχθεί n απαιτούμενη πλειοψηφία, n εκλογή επαναλαμβάνεται μέσα σε μία εβδομάδα. Αν στη δεύτερη εκλογή δεν επιτευχθεί πλειοψηφία των δύο τρίτων, επαναλαμβάνεται n ψηφοφορία μεταξύ των δύο πλειοψηφούντων υποψηφίων. Αν και πάλι δεν επιτευχθεί n πλειοψηφία των δυο τρίτων, τότε n διαδικασία κηρύσσεται άγονη και n όλη διαδικασία εκλογής πρύτανη επαναλαμβάνεται με την έκδοση νέας διεθνούς πρόσκλησης. Δεν επιτρέπεται n άσκηση καθηκόντων πρύτανη από το ίδιο πρόσωπο για τρεις συνεχείς θητείες στο ίδια ίδρυμα. Η Σύγκλητος μπορεί, με πλειοψηφία των τριών τετάρτων του συνόλου των μελών της, να αποκλείσει αιτιολογημένα έως δύο υποψηφιότητες από το σύνολο των υποψηφιοτήτων. Επίσης ο πρύτανης μπορεί να παυθεί με αιτιολογημένη απόφαση του Συμβουλίου του ιδρύματος, n οποία λαμβάνεται με πλειοψηφία των τριών τετάρτων του συνόλου των μελών του, για ανεπάρκεια στην εκτέλεση των καθηκόντων του. Οι αλλαγέ$ σιον νόμο Εννιά αλλαγέ5 στο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια αποδέχθηκε κατά τη διάρκεια Tns συζήτηση* στη Βουλή n υπουργό* Παιδείαβ. Enians n Αννα Διαμαντοπούλου, μετά tis αντιδράσει* των ΤΕΙ αλλά και πανεπιστημιακών, απέσυρε τη διάταξη που έδινε τη δυνατότητα στα πολυτεχνεία Tns χώραβ που παρέχουν πενταετεί* σπουδέ5 να χορηγούν στο υ s αποφοίτου* tous απευθείας πτυχία επιπέδου μάστερ χωρίδ ενδιάμεσο πρώτο τίτλο σπουδών. Οι αλλαγέδ είναι οι εξή*: 1Στα ακαδημαϊκά συγγράμματα θα συμπεριλαμβάνονται εκτό* των έντυπων βιβλίων, τα ηλεκτρονικά βιβλία και οι ακαδημαϊκέ* σημειώσει* σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή. Διατηρείται n δωρεάν διανομή των συγγραμμάτων χωρίί το χρονικό όριο έωϊ το 2013-14 που προβλεπόταν στο προσχέδιο. ζ~% Σχετικά με τα νέα Συμβούλια των ΑΕΙ, n / μόνη αλλαγή που πραγματοποιείται αφορά τη <£bbJ σύνθεση των μελών και συγκεκριμένα αυξάνεται κατά ένα ο αριθμόβ των εσωτερικών μελών (8 μέλη) με αντίστοιχη μείωση των εξωτερικών μελών (6 μέλη). Η σχολή εξακολουθεί να αποτελεί τη βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα. To τμήμα αποτελεί τη βασική εκπαιδευτική μονάδα που παράγει την επιστήμη, την τεχνολογία, tis τέχνεϊ σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. A Μέσω του οργανισμού του κάθε ιδρύματοϊ / 1 θα οριστούν όλε* οι απαραίτητε* λεπτομέρειε* X για τη διασφάλιση του αδιάβλητου όλων των εξεταστικών διαδικασιών των φοιτητών. F- Εγινε αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων με^\ ταξύ Συγκλήτου, πρύτανη και Συμβουλίου, %~β n Σύγκλητο* πλέον ασκεί όλεί tis ακαδημαϊκέ* αρμοδιότητεί (δηλαδή αρμοδιότητεί που αφορούν την εκπαίδευση και την έρευνα). /"· Οι νυν πρυτανικές Αρχές συνεχίζουν να ασκούν κανονικά τα καθήκοντά tous έωδ ότου V-/ ολοκληρωθεί n διαδικασία εκλογή* των νέων οργάνων, και πάντω* μέχρι tis 31 Αυγούστου 201 2. •"""Τ Τέσσερα χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου / θα γίνεταξιολόγηση Tns εφαρμογής του από διεI θνή επιτροπή που θα οριστεί. £\ Tns επταμελείς επιτροηέ* κρίσηδ των διδα^% σκόντων για την εκλογή του* και την εξέλιξή V-^ του* θα πρέπει να συμμετέχει τουλάχιστον έναί καθηγητή* από πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Για τη συμμετοχή του στη διαδικασία θα μπορεί να γίνει χρήση όλων των ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνία*. Δίνεται δυνατότητα συνεργασία* και των ΤΕΙ με ερευνητικά κέντρα. Μετωπική με την Αριστερά ΕΝΤΑΣΗ προκλήθηκε μεταξύ της υπουργού Παιδείας και του εισηγητή του ΚΚΕ κ. Ζιώγα, όταν ο τελευταίος χαρακτήρισε τον νόμο «ταφόπλακα για τη δημόοια εκπαίδευση» και δήλωσε ότι το κόμμα του θα στηρίξει κάθε προσπάθεια ώστε να μην εφαρμοστεί, ακόμα και αν τον ψηφίσει n Βουλή. Η κ. Διαμαντοπούλου ζήτησε από τον κ. Ζιώγα να ανακαλέσει τονίζοντας ότι στη δημοκρατία αι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται, είτε συμφωνεί το ΚΚΕ είτε όχι. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλ.Τσίπρας επιτέθηκε με πολύ σκληρές εκφράσεις κατά του Πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, κατηγορώντας τους για εμμονή σε σαρωτικές νεοφιλελεύθερες αλλαγές. Εκανε λόγο για απόπειρα κατεδάφισης του δημόσιου πανεπιστημίου και για νόμο «εμπνευσμένο από ανθρώπους συμπλεγματικούς που μισούν το δημόσιο πανεπιστήμιο και από αποτυχημένους υποψήφιους πανεπιστημιακούς που αφού δεν καταφέραν να κριθούν επιτυχώς από την ακαδημαϊκή κοινότητα, τα βάζουν μαζί της». Ο κ. Τσίπρας παραδέχθηκε ότι υπήρξαν φαινόμενα που δεν τιμούν τα πανεπιστήμια, αλλά υποστήριξε πως δεν ήταν γενικευμένη καθημερινή κατάσταση. ΥΠΕΡ Ο ΛΑΟΣ. Ο ΛΑΟΣ δήλωσε ότι θα υπερψηφίσει το νομοσχέδιο, μόνο και μόνο επειδή ξεκαθαρίζει το θέμα του ασύλου. Ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Κουβέλης είπε ότι το κόμμα του καταψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι υποστηρίζει την αναγκαιότητα να συναφθεί νέο κοινωνικό συμβόλαιο των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με την Πολιτεία. Ραχοκοκαλιά αυτού του νέου κοινωνικού συμβολαίου πρέπει να είναι, από τη μεριά της Πόλ\τείας, n εξασφάλιση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων για να επιτελέσουν το έργο τους και, από την πλευρά των πανεπιστημίων, n δέσμευσή τους να παράγουν αξιόλογο έργο. Τα πανεπιστήμια να αυτοδιοικούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα της χώρας, να αξιολογούνται από ανεξάρτητη Αρχή και να λογοδοτούν για το έργο τους.. Types: ΑΡΘΡΑ. Subjects: ΠΑΙΔΕΙΑ" />

Πρυτάνευσε... το συμφέρον της ΔΑΠ

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Article (EN)

2011 (EN)

Πρυτάνευσε... το συμφέρον της ΔΑΠ

ΜΑΣΤΟΡΑΣ ΝΙΚΟΣ

Συζήτηση uipnXns idons Η unoupyos Αννα Διαμαντοπούλου είχε δύσκολη μέρα χθε$ στη Βουλή, καθώ$ δεν είχε τη συναίνεση Tns ΝΑ στην οποία ήλπιζε, ενώ συγκρούστηκε σε υψηλούί tovous με τα κόμματα Tns Αριστεράε και ιδίω$ με το ΚΚΕ, p εισηγητή* του οποίου ισχυρίστηκε ότι το Κομμουνιστικό Κόμμα Ba εμποδίσει την εφαρμογή του νόμου C-- f "' ii r·.: .v . -i- ■■'>:<] » V W , 1 / i t . Η wrn ΕΙΠΕ Μέχρι πότε θα υπάρχει υποκρισία; To πρόβλημα δεν είναι οι (poimTis, αλλά on ιο αρρωστημένο μοντέλο i]m(po0npias είχε μεταφερθεί σιην καρδιά ιου πανεπισιημίου ■ Ins σκοπιμότητε5 ms poiuimals tns veoXaias υπάκουσε n ΝΔ που θα καταψηφίσει την μεταρρύθμιση ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ Σκληρή επίθεση στις πελατειακές λογικές που επικρατούν στους χώρους των πανεπιστημίων έκανε ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου στην ομιλία του κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια, ενώ εμμέσως πλην σαφώς έθεσε τη ΝΔ προ των ευθυνών της για την άρνησή της να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο. «Σήμερα κρίνεται n βούλησή μας να κάνουμε ένα αποφασιστικό βήμα για να θεραπεύσουμε παθογένειες σε έναν χώρο εξαιρετικά ευαίσθητο για κάθε κοινωνία, στον χώρο της Παιδείας. Σήμερα κρίνεται n ειλικρίνεια των προθέσεων όλων μας όταν διακηρύττουμε ότι θέλουμε τις μεγάλες αλλαγές που θα διορθώσουν τα κακώς κείμενα του παρελθόντος», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Πρωθυπουργός. Ο Γ. Παπανδρέου μίλησε για «τριαντάρηδες φοιτητοπατέρες που συναλλάσσονται με καθηγητές» και περιέγραψε το υπάρχον σύστημα λειτουργίας των πανεπιστημίων σαν «σοβιετικό μοντέλο κεντρικού σχεδιασμού, που δεν είναι ορθολογικός αλλά πελατειακός». ΕΚΚΛΗΣΗ. Ο Γ. Παπανδρέου κάλεσε τους φοιτητές να συμμετάσχουν στον αγώνα για πανεπιστήμια που θα εγγυώνταιτην ελευθερία σκέψης και θα δίνουν πραγματικές ευκαιρίες στους νέους και τα κόμματα να στηρίξουν Πρυτάνευσε... το συμφέρον της ΔΛΠ την προσπάθεια για το μέλλον της χώρας.Η διαδικασία εκλογής του πρύτανη, όμως, φαίνεται πως δυναμιτίζει την επιζητούμενη συναίνεση μεταξύ της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα. Στη ΝΔ, όλα δείχνουν ότι επικρατεί n σκληρή γραμμή που υπαγορεύεται και από τη γαλάζια κομματική νεολαία. Τα μετριοπαθή στελέχη του κόμματος που προέκριναν τη στήριξη των αλλαγών, χάνουν ακόμη μία εσωκομματική μάχη. Η επιμονή της αξιωμαπκής αντιπολίτευσης να παραμείνει n ανάδειξη του πρύτανη θέμα εκλογών στις οποίες θα συμμετέχουν οι πανεπιστημιακοί και οι φοιτητές - διαδικασία παρόμοια με in σημερινή - ήταν βασικό σημείο αντιπαράθεσης στη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή, παρότι n υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου αποδέχθηκε εννέα αλλαγές στο νομοσχέδιο, που ικανοποιούν αιτήματα των πανεπιστημιακών και Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ Τριαντάρηδε$ φοίΜίοπατέρεΞ σιτναλλάοσονιαι με καθηγητέ* της αντιπολίτευσης. Η συζήτηση άρχισε σε κλίμα έντασης, με την υπουργό Παιδείας να τονίζει ότι n σύγκρουση δεν έγινε για το πανεπιστήμιο της γνώσης αλλά για το πανεπιστήμιο της εξουσίας και να κάνει λόγο για συζήτηση με χαρακτηριστικά απειλών και κραυγών αλλά και για «άθλια ψέματα» για σταμάτημα της κρατικής χρηματοδότησης και μετατροπής των πανεπιστημίων σε επιχειρήσεις) που έχουν στόχο να πυροδοτήσουν συγκρούσεις με τους φοιτητές. «Κάνω σαφές ότι τα πανεπιστήμια ανήκουν στον λαό, δεν ανήκουν σε καμία ομάδα από τις συνιστώσες τους. Η αναγέννηση και n έξοδος από αυτό που ζούμε δεν γίνεται με μικρές αλλαγές και μπαλώματα, πρέπει να πάμε σε ανατροπές. Οι ανατροπές έχουν κόστος, αξίζει όμως να πς κάνουμε, έστω και αν υπάρχει προσωπικό κόστος. Και το λέω αυτό γιατί με αντιμετωπίζουν ως μελλοθάνατη σε αυτό το υπουργείο. Μέχρι πότε θα υπάρχει υποκρισία; To πρόβλημα δεν είναι οι φοιτητές, αλλά ότι το αρρωστημένο μοντέλο ψηφοθηρίας είχε μεταφερθεί στην καρδιά του πανεπιστημίου», είπε χαρακτηριστικά. Η υπουργός έφερε στη Βουλή ένα μεγάλο κουτί μέσα στο οποίο υπήρχαν οι περισσότερες από 900 σελίδες της νομοθεσίας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ίσχυαν έως τώρα. To νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα δεν ξεπερνά τις 140. Η ΕΝΣΤΑΣΗ. Ο εισηγητής της ΝΔ Αρης Σπηλιωτόπουλος επέμεινε ότι n συνταγμαηκά κατοχυρωμένη διάταξη περί του αυτοδιοίκητου των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων «καταστρατηγείται μέσα από διατάξεις όπως αυτή, που επιμένει ο πρύτανης να είναι στην ουσία διοριζόμενος και όχι αιρετός, όχι να εκλέγεται από τον φυσικό χώρο από τον οποίο προέρχεται». Επίσης, αναφέρθηκε σε διαφωνίες και παρατηρήσεις που έχουν εκφράσει κατά καιρούς και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, όπως οι κ.κ. Βούγιας, Καρτάλης και Κρεμαστινός. Πηγές του υπουργείου Παιδείας παρατηρούσαν πάντως ότι αυτή n επιμονή στο θέμα του πρύτανη από την πλευρά της ΝΔ δεν είναι και τόσο ανιδιοτελής, καθώς n φοιτητική της παράταξη ΔΛΠ θεωρεί ότι με την αλλαγή της διαδικασίας θα χάσει την επιρροή της στις διοικήσεις των ιδρυμάτων, την οποία έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό, παρά τη θέσπιση της καθολτκής ψηφοφορίας των φοιτητών το 2007 από τη Μαριέττα Γιαννάκου. Πρυτάνευσε... το συμφέρον της ΔΛΠ ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ Ο εισηγητή* Tns ΝΔ Apns Σπηλιωτόπουλοβ είπε ότι n αξιωματική αντιπολίτευση θα καταψηφίσει σήμερα τον νόμο για τα ΑΕΙ, ενώ το κόμμα του Μάκη Βορϊδη (δεξιά στη φωτογραφία), ΑΑΟΣ, θα το υπερψηφίσει επειδή προβλέπει κατάργηση του ασύλου Η τελική ρύθμιση για εκλογή του πρύτανη ΣΥΜΦΩΝΑ με το τροποποιημένο κείμενο του νομοσχεδίου, την ευθύνη της οργάνωσης διαδικασίας ανάδειξης του πρύτανη θα έχει πενταμελής επιτροπή n οποία αποτελείται από καθηγητές του οικείου ιδρύματος. Η επιτροπή θα συγκροτείται ύστερα από δημόσια κλήρωση που θα διενεργείται με ευθύνη του υπηρετούντος πρύτανη, μεταξύ των διευθυντών των τμημάτων και, αν δεν επαρκούν, και των αναπληρωτών τους. Η επιτροπή προβαίνει στις αναγκαίες ενέργειες για την προσέλκυση υποψηφιοτήτων, συγκεντρώνει τις υποψηφιότητες, προσκαλεί τους υποψηφίους σε ακρόαση ανοικτή στην κοινότητα του ιδρύματος και εκθέτει στο Συμβούλιο τα ακαδημαϊκά και διοικητικά προσόντα των υποψηφίων. Στη συνέχεια ο πρύτανης εκλέγεται από το Συμβούλιο του ιδρύματος με φανερή ψηφοφορία, με πλειοψηφία των τεσσάρων πέμπτων του συνόλου των μελών του Συμβουλίου, για θητεία τεσσάρων ετών. Αν δεν επιτευχθεί n απαιτούμενη πλειοψηφία, n εκλογή επαναλαμβάνεται μέσα σε μία εβδομάδα. Αν στη δεύτερη εκλογή δεν επιτευχθεί πλειοψηφία των δύο τρίτων, επαναλαμβάνεται n ψηφοφορία μεταξύ των δύο πλειοψηφούντων υποψηφίων. Αν και πάλι δεν επιτευχθεί n πλειοψηφία των δυο τρίτων, τότε n διαδικασία κηρύσσεται άγονη και n όλη διαδικασία εκλογής πρύτανη επαναλαμβάνεται με την έκδοση νέας διεθνούς πρόσκλησης. Δεν επιτρέπεται n άσκηση καθηκόντων πρύτανη από το ίδιο πρόσωπο για τρεις συνεχείς θητείες στο ίδια ίδρυμα. Η Σύγκλητος μπορεί, με πλειοψηφία των τριών τετάρτων του συνόλου των μελών της, να αποκλείσει αιτιολογημένα έως δύο υποψηφιότητες από το σύνολο των υποψηφιοτήτων. Επίσης ο πρύτανης μπορεί να παυθεί με αιτιολογημένη απόφαση του Συμβουλίου του ιδρύματος, n οποία λαμβάνεται με πλειοψηφία των τριών τετάρτων του συνόλου των μελών του, για ανεπάρκεια στην εκτέλεση των καθηκόντων του. Οι αλλαγέ$ σιον νόμο Εννιά αλλαγέ5 στο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια αποδέχθηκε κατά τη διάρκεια Tns συζήτηση* στη Βουλή n υπουργό* Παιδείαβ. Enians n Αννα Διαμαντοπούλου, μετά tis αντιδράσει* των ΤΕΙ αλλά και πανεπιστημιακών, απέσυρε τη διάταξη που έδινε τη δυνατότητα στα πολυτεχνεία Tns χώραβ που παρέχουν πενταετεί* σπουδέ5 να χορηγούν στο υ s αποφοίτου* tous απευθείας πτυχία επιπέδου μάστερ χωρίδ ενδιάμεσο πρώτο τίτλο σπουδών. Οι αλλαγέδ είναι οι εξή*: 1Στα ακαδημαϊκά συγγράμματα θα συμπεριλαμβάνονται εκτό* των έντυπων βιβλίων, τα ηλεκτρονικά βιβλία και οι ακαδημαϊκέ* σημειώσει* σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή. Διατηρείται n δωρεάν διανομή των συγγραμμάτων χωρίί το χρονικό όριο έωϊ το 2013-14 που προβλεπόταν στο προσχέδιο. ζ~% Σχετικά με τα νέα Συμβούλια των ΑΕΙ, n / μόνη αλλαγή που πραγματοποιείται αφορά τη <£bbJ σύνθεση των μελών και συγκεκριμένα αυξάνεται κατά ένα ο αριθμόβ των εσωτερικών μελών (8 μέλη) με αντίστοιχη μείωση των εξωτερικών μελών (6 μέλη). Η σχολή εξακολουθεί να αποτελεί τη βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα. To τμήμα αποτελεί τη βασική εκπαιδευτική μονάδα που παράγει την επιστήμη, την τεχνολογία, tis τέχνεϊ σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. A Μέσω του οργανισμού του κάθε ιδρύματοϊ / 1 θα οριστούν όλε* οι απαραίτητε* λεπτομέρειε* X για τη διασφάλιση του αδιάβλητου όλων των εξεταστικών διαδικασιών των φοιτητών. F- Εγινε αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων με^\ ταξύ Συγκλήτου, πρύτανη και Συμβουλίου, %~β n Σύγκλητο* πλέον ασκεί όλεί tis ακαδημαϊκέ* αρμοδιότητεί (δηλαδή αρμοδιότητεί που αφορούν την εκπαίδευση και την έρευνα). /"· Οι νυν πρυτανικές Αρχές συνεχίζουν να ασκούν κανονικά τα καθήκοντά tous έωδ ότου V-/ ολοκληρωθεί n διαδικασία εκλογή* των νέων οργάνων, και πάντω* μέχρι tis 31 Αυγούστου 201 2. •"""Τ Τέσσερα χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου / θα γίνεταξιολόγηση Tns εφαρμογής του από διεI θνή επιτροπή που θα οριστεί. £\ Tns επταμελείς επιτροηέ* κρίσηδ των διδα^% σκόντων για την εκλογή του* και την εξέλιξή V-^ του* θα πρέπει να συμμετέχει τουλάχιστον έναί καθηγητή* από πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Για τη συμμετοχή του στη διαδικασία θα μπορεί να γίνει χρήση όλων των ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνία*. Δίνεται δυνατότητα συνεργασία* και των ΤΕΙ με ερευνητικά κέντρα. Μετωπική με την Αριστερά ΕΝΤΑΣΗ προκλήθηκε μεταξύ της υπουργού Παιδείας και του εισηγητή του ΚΚΕ κ. Ζιώγα, όταν ο τελευταίος χαρακτήρισε τον νόμο «ταφόπλακα για τη δημόοια εκπαίδευση» και δήλωσε ότι το κόμμα του θα στηρίξει κάθε προσπάθεια ώστε να μην εφαρμοστεί, ακόμα και αν τον ψηφίσει n Βουλή. Η κ. Διαμαντοπούλου ζήτησε από τον κ. Ζιώγα να ανακαλέσει τονίζοντας ότι στη δημοκρατία αι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται, είτε συμφωνεί το ΚΚΕ είτε όχι. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλ.Τσίπρας επιτέθηκε με πολύ σκληρές εκφράσεις κατά του Πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, κατηγορώντας τους για εμμονή σε σαρωτικές νεοφιλελεύθερες αλλαγές. Εκανε λόγο για απόπειρα κατεδάφισης του δημόσιου πανεπιστημίου και για νόμο «εμπνευσμένο από ανθρώπους συμπλεγματικούς που μισούν το δημόσιο πανεπιστήμιο και από αποτυχημένους υποψήφιους πανεπιστημιακούς που αφού δεν καταφέραν να κριθούν επιτυχώς από την ακαδημαϊκή κοινότητα, τα βάζουν μαζί της». Ο κ. Τσίπρας παραδέχθηκε ότι υπήρξαν φαινόμενα που δεν τιμούν τα πανεπιστήμια, αλλά υποστήριξε πως δεν ήταν γενικευμένη καθημερινή κατάσταση. ΥΠΕΡ Ο ΛΑΟΣ. Ο ΛΑΟΣ δήλωσε ότι θα υπερψηφίσει το νομοσχέδιο, μόνο και μόνο επειδή ξεκαθαρίζει το θέμα του ασύλου. Ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Κουβέλης είπε ότι το κόμμα του καταψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι υποστηρίζει την αναγκαιότητα να συναφθεί νέο κοινωνικό συμβόλαιο των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με την Πολιτεία. Ραχοκοκαλιά αυτού του νέου κοινωνικού συμβολαίου πρέπει να είναι, από τη μεριά της Πόλ\τείας, n εξασφάλιση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων για να επιτελέσουν το έργο τους και, από την πλευρά των πανεπιστημίων, n δέσμευσή τους να παράγουν αξιόλογο έργο. Τα πανεπιστήμια να αυτοδιοικούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα της χώρας, να αξιολογούνται από ανεξάρτητη Αρχή και να λογοδοτούν για το έργο τους.

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2011-08-24T07:30:24Z
2011-08-24


ΤΑ ΝΕΑ




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)