Aνάλυση του κλάδου της οινοποιίας στην Ελλάδα. Μελέτη περίπτωσης Οινοποιητική Νεμέας - Γ.Α. Κουτσοδήμος ΑΕ.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Aνάλυση του κλάδου της οινοποιίας στην Ελλάδα. Μελέτη περίπτωσης Οινοποιητική Νεμέας - Γ.Α. Κουτσοδήμος ΑΕ.

Αγγελόπουλος, Νικόλαος Δ.

Γεωργόπουλος, Νικόλαος Δ.

Όπως κάθε επιχείρηση που θέλει να είναι βιώσιμη αλλά και κερδοφόρα, έτσι και μια εταιρεία μεταποίησης σταφυλιών και διακίνησης των προϊόντων αυτών θα πρέπει να έχει πλήρη γνώση των δυνατοτήτων της, να έχει κατανοήσει τους στόχους της, να έχει καθορίσει τις στρατηγικές της και το κυριότερο να έχει ένα δυναμικό χαρακτήρα που πάντα θα λαμβάνει υπόψη του το περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται!!! Προσπαθώντας βέβαια να χαρτογραφήσουμε το εξωτερικό περιβάλλον στην πράξη θα συναντήσουμε αρκετές δυσκολίες στη μελέτη του, για την υπερκέραση των οποίων είναι καλός ο διαχωρισμός του σε δύο υποκατηγορίες: το γενικευμένο περιβάλλον ή μάκρο-περιβάλλον και το άμεσο περιβάλλον ή μίκρο-περιβάλλον(2). Στην παρούσα εργασία για την μελέτη του μάκρο-περιβάλλοντος επιλέχτηκε η χρήση της ανάλυσης PEST (political, economic, socio-cultural, technological) που έχει ως βάση τέσσερις παράγοντες κλειδιά. Για την αποτύπωση του μικρο-περιβάλλοντος θα χρησιμοποιηθεί το υπόδειγμα των πέντε δυνάμεων του PORTER. Ως μελέτη περίπτωσης έχει επιλεγεί η «Οινοποιητική Νεμέας – Γ.Α. Κουτσοδήμος ΑΕ», ένα σύγχρονο οινοποιείο που κατέχει μια πολύ καλή θέση ανάμεσα στο σύνολο των εταιρειών του κλάδου. Το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης αναλύεται σε βάθος και σε όλους τους τομείς και τα τμήματά της. Εν συνεχεία θα αναλυθούν οι δυνάμεις και οι αδυναμίες της επιχείρησης, καθώς και οι ευκαιρίες και οι απειλές του περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται με την μέθοδο S.W.O.T.. Ολοκληρώνοντας την μελέτη μας, θα εξετάσουμε την στρατηγική θέση της εταιρείας σήμερα και συνυπολογίζοντας τα συμπεράσματα στα οποία μας οδήγησε η ως τώρα ανάλυση, θα γίνει ο στρατηγικός σχεδιασμός για την μετέπειτα πορεία της.
As each different enterprise that not only wants to be viable but also profitable, thus a company that produces and distributes wine oughts to have complete knowledge of her potentials, to have comprehended her objectives, to have determined her strategies and most important to have a dynamic character that will always take into consideration the environment in which it is activated!!! The study of the environment is definitely a difficult task, so it would be a good idea to “break” the environment into two segments: the societal environment and the task environment. In the present study the method that is used for the analysis of the societal environment is the PEST analysis, that includes four subcategories: political forces, economic forces, socio-cultural forces, technological forces. For the imprinting of task environment will be used the model of five forces of PORTER In this case study, the company “G.A. Koutsodimos” is selected as a modern wine factory that possesses a very good place among the of companies of the wine industry. The internal environment of enterprise in all sectors and departments is analyzed in-depth. Through the SWOT analysis, the strengths and weaknesses of the enterprise and the opportunities and threats of the environment will be identified. Finally, the strategy that it follows until today will be examined, and using the conclusions to which the previous analysis has led us, strategy formulation will be formulated.

Μεταπτυχιακή εργασία

Κλάδος οινοποιίας
Νεμέα
Ανάλυση Pest
Κρασί
Strategic planning
Wineries -- Greece
Ανάλυση Porter
Στρατηγικός σχεδιασμός
Wine industry -- Research -- Greece


Ελληνική γλώσσα

2011-08-29





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.