Νέοι δρόμοι μετά το λύκειο

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2011 (EL)
Νέοι δρόμοι μετά το λύκειο

Νέοι δρόμοι μετά το Αύκειο Η σωστή επιϋογή ανοίγει τον δρόμο για rnv επαγγελματική αποκατάσταση των οτιουδαστών ν ν διέξοδο$ Τα κοΑΑέγια προσφέρουν διέξοδο σε ooous, για ιον έναν ή τον άλλον λόγο, δεν κατάφεραν να μπουν σε κάποιο από τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα υποδομέ5 Η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να προσφέρει υποδομές, us οποίες -συνήθω5- δεν είναι σε θέση να ακολουθήσει η δημόσια που είναι εξαρτώμενη από τον κρατικό προϋπολογισμό ■ META TO ΛΥΚΕΙΟ, ΤΙ; Η απάντηση στο ερώτημα που βασανίζει χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειέςτους είναι σήμερα πιο δύσκολη από ποτέ. Οι διεθνείς οικονομικές συγκυρίες σε συνδυασμό με την ύφεση και την οικονομική αστάθεια της χώρας μας δημιουργούν ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον, όπου οι κανόνεςτης αγοράς μεταβάλλονται διαρκώς. Και μπορείη σωστή επιλογή μεταλυκειακής εκπαίδευσης να είναι το διαβατήριο που ανοίγει τον δρόμο για την αγορά εργασίας όμως οι παράγοντες που πρέπει να προσμετρηθούν είναι, πλέον, εξαιρετικά σύνθετοι. Η ζήτηση στην αγορά εργασίαςμεταβάλλεται διαρκώς ενώαπότην κρίση φαίνεται να έχει πληγεί ακόμη και η ίδια η δημόσια παιδεία, η οποία, σε κάθε περίπτωση, διανύει ένα μεταβατικό στάδιο μεταρυθμίσεων. Στο εξωτερικό Η χώρα μαςέχει την πρωτιά στην Ευρώπη σε «εξαγωγή» σπουδαστών. Μάλιστα, η τάση για σπουδές σε ιδρύματα του εξω-, τερικού για αρκετούςθεωρείται αναμενόμενη, μια και το κόστος φοίτησης σε ένα δημόσιο ίδρυμα, για τις περισσότερες οικογένειες κάθε άλλο παρά αμελητέο μπορεί να θεωρηθεί. Από την άλλη, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να προσφέρει υποδομές τιςοποίες-συνήθως-δεν είναι σε θέση να ακολουθήσει η δημόσια και εξαρτώμενη από τον κρατικό προϋπολογισμό και τις εκάστοτε πολιτικές. Χωρίς αυτό, βέβαια, από μόνο του, να συνεπάγεται κατ' ανάγκη και καλύτερα αποτελέσματα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως όλοι γνωρίζουν ότι οι δημόσια μεταλυκειακή εκπαίδευση δεν είναι πλέον μονόδρομος. Απεναντίας προβλήματα του παρελθόντος όπως είναι η αναγνώριση του πτυχίου ή η πιστοποίηση τηςεπαγγελματικήςικανότητας φαίνεται ότι έχουν βρει λύση. Ετσι, δεν είναι λίγοι οι μαθητές που προτιμούν να σπουδάσουν σε ένα από τα κολλέγιο που βρίσκονται στη χώρα μας. Παράλληλα, τα κολλέγιο αυτά προσφέρουν διέξοδο σε όσους για τον έναν ή τον άλλον λόγο, δεν κατάφεραν να μπουν σε κάποιο από τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ωστόσο, για τους περισσότερους από τους σπουδαστές τους αποτελούν συνειδητή επιλογή, λόγω μιας σειρά από πλεονεκτήματα που παρέχουν. Ανάμεσα σε αυτά είναι η απόκτηση πτυχίων πανεπιστημίων του εξωτερικού και η παροχή υποδομών που η δημόσια εκπαίδευση αδυνατείνα ακολουθήσει. Παράλληλα, από την ιδιωτική μεταλυκειακή εκπαίδευση εκλείπουν παράγοντες όπως είναι η υπέρμετρη πολιτικοποίηση των σπουδαστών, με ό,τι μπορεί αυτό να σημαίνει για την απρόσκοπτη και ανεξάρτητη λειτουργία τους. Ανταγωνισμοί Επιπροσθέτως για λόγουςεμηορικότητας τα ιδιωτικά κολλέγιο έχουν την ευελιξία να λαμβάνουν υπόψη τις τάσεις και τη ζήτηση στην αγορά, ενώ ο ανταγωνισμός μεταξύ τους λειτουργεί θετικά για τους σπουδαστές. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή τηςρεταλυκειακής εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στους στόχους, τις ιδιαιτερότητες τις επιδιώξεις αλλά και τις οικονομικές δυνατότητες κάθε σπουδαστή. Οπότε, ano τη στιγμή που η ζυγαριά θα γείρει υπέρ της ιδιωτικής παιδείας και η δημόσια θα χάσει έδαφος, με όποια πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα μπορεί να συνεπάγεται αυτό, χρειάζεται προσεκτική έρευνα της αγοράς. Νέοι δρόμοι μετά το Αύκειο

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (EL)
Agricultural University of Athens (EN)

2011-08-30T07:30:24Z
2011-08-28


REAL NEWS - ΣΠΟΥΔΕΣ



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.