δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2011 (EL)
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ Χωρίς αμφιβολία το σύστημα εισαγωγής στα Ανώτατα και Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα παρέμεινε όρθιο και αδιάβλητο επί δεκαετίες. Ουδείς αμφισβήτησε την αξιοπιστία του, καθώς δεν άφηνε περιθώρια για παρεμβάσεις και σπέ- -> ΣΕΛΙΔΑ 3 Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ κουλθ. Μόνη εξαίρεση η διαδικασία των μετεγγραφών, η οποία διέθετε πάντα ανοιχτά παράθυρα για την εξυπηρέτηση ημετέρων, σε πόλεις και σχολές της αρεσκείας τους. Αυτό το λάθος επιχείρησε να διορθώσει το υπουργείο Παιδείας, διά του τότε υφυπουργού Ι. Πανάρετου, με έναν αδέξιο πειραματισμό. Δημιούργησε νέες κατηγορίες εισακτέων, χωρίς να σταθμίσει ότι στην πράξη δημιουργεί μεγαλύτερο πρόβλημα από αυτό που επιχειρεί να λύσει. Ακούγεται συμπαθητικό και φιλολαϊκό μέτρο τα παιδιά των φτωχών και πολύτεκνων οικογενειών να αντιμετωπίζονται ευνοϊκά, όμως τα αποτελέσματα που προέκυψαν τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του μέτρου δυναμιτίζουν την αξιοπιστία του συστήματος. Ακραίο παράδειγμα: στο Μαθηματικό Τμήμα της Αθήνας εισήχθη παιδί πολύτεκνης οικογένειας με βαθμό 3,18 όταν η βάση εισαγωγής είναι το 16,53! Πράγματι, η Πολιτεία οφείλει να ενισχύει τις αδύναμες οικονομικά πολύτεκνες οικογένειες, αλλά με τον σωστό τρόπο. Δηλαδή αφού εισάγονται τα παιδιά με την αξία τους, να αναλαμβάνει τα όποια έξοδα των σπουδών τους μέχρι την αποφοίτηση τους. Αυτό σημαίνει κοινωνική πολιτική σε ένα κράτος δικαίου και όχι το μοίρασμα θέσεων σε παιδιά που δεν κοπίασαν γι' αυτές. Μια δεύτερη κληρονομιά Πανάρετου τεχνικής φύσεως, η οποία όμως αφήνει εκτός ΑΕΙ εκατοντάδες υποψηφίους που πέτυχαν υψηλές βαθμολογίες: στο μηχανογραφικό δελτίο που συμπληρώθηκε ηλεκτρονικά, κάποιοι υποψήφιοι, από άγνοια ή άγχος, ξέχασαν να πατήσουν το τελικό «κουμπί». Ετσι δεν βρέθηκαν μέσα στους καταλόγους των επιτυχόντων. Είναι αυτονόητο ότι έπρεπε για την πρώτη χρονιά να υπάρξει ασφαλιστική δικλίδα και η υποβολή του μηχανογραφικού να γίνεται και με τον παραδοσιακό τρόπο. Σε κάθε περίπτωση οι φετινές αστοχίες δρουν ως καταλύτης ώστε να δρομολογηθεί ριζική αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. To σημερινό σύστημα έχει κλείσει τον κύκλο του. Μπορεί να είναι αδιάβλητο, είναι όμως αναχρονιστικό και αντιπαιδαγωγικό και σ' αυτό συμφωνούν τα περισσότερα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Είναι ανάγκη η κυβέρνηση, αφού επιδιώξει τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση, να προχωρήσει στη μεγάλη ανατροπή για τη θέσπιση ενός συστήματος που να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε, για ακόμη μια φορά, τον τροχό. Υπάρχουν δοκιμασμένα συστήματα στις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, από τις οποίες μπορούμε να δανειστούμε εμπειρία και γνώση. ΤΑ NEA Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (EL)
Agricultural University of Athens (EN)

2011-08-30
2011-08-30T07:30:30Z


ΤΑ ΝΕΑ



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.