δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2011 (EL)

Εγραψαν 19+ κόντρα σε όλα

ΙΔΙΑ Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΟΥΧΩΝ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΞΟΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΑΝ ΦΕΤΟΣ Εγραψαν 19+ κόντρα σε όΑα To ασφυκτικό κλίμα των φετινών Πανελλαδικών δεν άφηνε πολλές ελπίδες για μεγάλες επιτυχίες από τους υποψηφίους αυτής της χρονιάς. Παρ' όλα αυτά, οι μαθητές ακόμα μία φορά διέψευσαν τις πιθανότητες και n λίστα με τις βαθμολογίες ανέδειξε επιτυχόντες με βαθμούς άνω του 19. Δεν ήταν μόνο το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων, το οποίο φέτος ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχυ, αλλά και το συνεχές άγχος με το οποίο ζούσαν οι περισσότεροι υποψήφιοι και οι οικογένειές τους, εφόσον το 2011 επιφύλασσε αρκετές αλλαγές, ενώ n ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας για τον αριθμό των εισακτέων στις σχολές και για το πότε πρέπει να παραδώσουν το μηχανογραφικό έγινε σχεδόν παράλληλα με τις εξετάσεις. Αν και με αντίξοες συνθήκες, υπήρξαν υποψήφιοι που κατάφεραν να σημειώσουν τους ίδιους υψηλούς βαθ. μούς με τους περσινούς. Στο πρώτο επιστημονικό πεδίο, πού αφορά στις ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές σπουδές, ο καλύτερος βαθμός που σημειώθηκε ήταν 19.83 για τη Νομική Θεσσαλονίκης. Καθόλου έκπληξη δεν προκαλεί και ο υποψήφιος που σημείωσε 19.88 στο τρίτο πεδίο για τις επιστήμες Υγείας και πέτυχε την είσοδο του στη Σχολή της Ιατρικής στην Αθήνα. Για τις Πολυτεχνικές Σχολές, ο καλύτερος βαθμός ήταν το 19.81 για [ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ j eoikonomidi@e-typos.com B τη Σχολή των Πολιτικών Μηχανικών στο ΕΜΠ, ενώ ο υψηλότερος βαθμός για τις επιστήμες της Οικονομίας και της Διοίκησης ήταν 19.64 και επιτεύχθηκε για τη Σχολή Οικονομικών Επιστημών της ΑΣΟΕΕ. Τέλος, για το πεδίο των θετικών επιστημών, ο καλύτερος βαθμός, ο οποίος είναι και ο ανώτερος όλων των παραπάνω, ήταν 19.95 και ο υποψήφιος έχει δηλώσει το Φυσικό Αθήνας. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι οι φετινοί υποψήφιοι κατάφεραν να διατηρήσουν το ίδιο υψηλά τα επίπεδα των βαθμών τους με τους περσινούς, αν ληφθούν υπ' όψιν τα επίπεδα δυσκολίας των θεμάτων αυτή τη χρονιά. Ο κ. Ιωάννης Κούρος, πρόεδρος της Εταιρίας Ψυχολογίας-Ψυχιατρικής Ενήλικου Παιδιού, κάνει λόγο για άτομα με ισχυρή προσωπικότητα και θέληση που σίγουρα έχουν ένα κίνητρο που τους καθοδηγεί. «Αυτά τα παιδιά έχουν θέσει τον εαυτό τους σε αυτοπεριορισμό κι έχουν συγκεντρωθεί με ένα ρεαλιστικό και αποφασισμένο τρόπο για να επιτύχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση». Αν και για τους περισσότερους n εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκ- To 19,95 που έγραψε υποψήφιος στο Φυσικό Αθήνας ήταν ο υψτιλότερος βαθμός σε όλα τα πεδία παίδευση τους κρατάει μακριά από παρέες και διασκέδαση, υπάρχουν παιδιά που καταφέρνουν να τα συνδυάζουν όλα με μέτρο. «Η εσωστρέφεια των υποψηφίων καταλήγει σε 01 ΠΡΩΤΙΕΣ ΑΝΑ ΠΕΔΙΟ ΦΕΤΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΥΣΙ 2011 EniornuoviKCi Utdia ExoAt^ YipnAotEpoc; BaSuex; 1 o n£6fo NouiKn OEooaAovtKnq 19,83 2o nt6io Ouoiko AOnvac, 19.95 3o neSio laxpiKn AGnvac. 19,88 4o ne6t'o noAitiKcov MnxavtKcov EMn 19J1 5o ntSfo Oikovouikiov Eniornucov AIOEE 19,64 2010 EniotnuoviKa UzBia IxoAe<; Y«|mA6t£po<; Ba8u6c, 1 o neSfo NouiKn ASnvac. 19,96 2o neSfo Md8npatiK0. Ge.aoaAoviKnc. 19.73 3o neSio laipiKh OtooaAovi'Knq 19,87 4o neSi'o . Mnxavwtov YnoAoyiatcov EMn V, 19,88 5o n£6(o OiKOVopiKcbv Eniornucov navEniornuio AOnvcbv 19,70 επιτυχία στις εξετάσεις. Και δεν μιλάω για υπερβολικές συμπεριφορές που μπορεί να καταλήξουν επικίνδυνες. Συνήθως αυτοί που επιτυγχάνουν είναι όσοι έχουν μια αντικειμενική αντίληψη των εξεταστικών συνθηκών χωρίς όμως να λειτουργούν εις βάρος της προσωπικότητάς τους. Καταπιέζουν τον εαυτό τους και τις ανάγκες τους αλλά το κάνουν εν γνώσει τους και συνήθως χωρίς πιέσεις από εξωτερικούς παράγοντες», συνεχίζει ο κ. Κούρος. Τι γίνεται όμως με μια μερίδα υποψηφίων που παρά τη μεγάλη προσπάθεια δεν κατάφεραν να πετύχουν; Οι ειδικοί επιμένουν ότι συνήθως αυτό οφείλεται στο κακό οικογενειακό κλίμα. «To οικογενειακό περιβάλλον είναι καταπιεστικό μέσα από τα ίδια του τα λάθη. Οι λάθος συμπεριφορές των γονέων απέναντι στα παιδιά τους δημιουργούν μαθητές που δεν κάνουν τίποτα άλλο ano το να διαβάζουν, είτε γιατί δέχονται πιέσεις είτέ γιατί βλέπουν την επιτυχία τους στις Πανελλήνιες ως έναν τρόπο διαφυγής. Ακόμα κι αν μερικά από αυτά τα παιδιά πετύχουν στις εξετάσεις, n πλειοψηφία απλά καταρρέει υπό το ψυχολογικό βάρος. Δεν αρκεί μόνο n προσπάθεια, πρέπει να είσαι αποδοτικός κι αυτό μπορείς να το καταφέρεις μόνο με ισχυρό προσωπικό κίνητρο», καταλήγει ο κ. Κούρος. ■

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2011-08-30
2011-08-30T07:30:40Z


ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.