see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Article (EN)

2011 (EN)
Αυτονόητες απαντήσεις

ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΑ Auiovontes απαντήσει ΤΟΥ ι. κ. πρετεντερη Tamo αναχρονιστικά στοιχεία iris ελληνική Koivoovlas έχουν εδώ και χρόνια μετατρέψει ra πανεπισιτιρα σε προνομιακό χώρο mppons tous. Δεν θα παραιτηθούν αμαχητί από το βιλαέΐΊ ions >C J . εχω μια απορια. Αν οι Σύγκλητοι, οι πρυτάνεις και οι λοιποί πανεπιστημιακοί αναστατώσουν ή αναβάλουν ή παρεμποδίσουν τις εξεταστικές περιόδους στα πανεπιστήμια, ποιον ακριβώς τιμωρούν; Τον Παπανδρέου; Τη Διαμαντοπούλου; Την τρόικα; Τον καπιταλισμό; Ή μήπως τους συνεπείς φοιτητές που έχουν κοπιάσει γι' αυτές τις εξεταστικές περιόδους; και μια δευτερη απορία. Αν σι Σύγκλητοι, οι πρυτάνεις και οι λοιποί πανεπιστημιακοί σε συνεργασία με τα διάφορα ακροαριστερά γκρουπούσκουλα και παρατάξεις κλείσουν τα πανεπιστήμια, ποιος θα ζημιωθεί; Η κυβέρνηση; Η Ευρωπαϊκή Ενωση; To Διεθνές Νομισματικό Ταμείο; Ή μήπως τα παιδιά που σκοτώθηκαν να μπουν στα πανεπιστήμια, οι οικογένειές τους που ξοδεύουν και όσοι φοιτητές πασχίζουν να γίνουν καλοί επιστήμονες και επαγγελματίες; οι αποριεσ είναι ρητορικές διότι οι απαντήσεις είναι αυτονόητες. Μόνο που στη χώρα μας σπανίως ισχύει το αυτονόητο. αποδειξη; Ολη αυτή n αναίτια αναταραχή προκύπτει από μια βασική παρανόηση: ότι τα πανεπιστήμια υπάρχουν για τους πανεπιστημιακούς, τους πρυτάνεις, τις Συγκλήτους, τις παρατάξεις, τις εκλογές, τους διορισμούς, τα νταραβέρια συνδικαλιστών και συνδικαλιζόμενων. e, λοιπον, οχι. Τα πανεπιστήμια σε ολόκληρο τον κόσμο υπάρχουν για τους φοιτητές. Υπάρχουν για να διδάσκουν, να εκπαιδεύουν και να διαμορφώνουν τους νέους ανθρώπους. Αυτοί είναι οι πρωταγωνιστές. Ολοι οι άλλοι κι όλα τα άλλα, επιτρέψτε μου να πω, ενδιαφέρουν δευτερευόντως. οταν, λοιπόν, μιλάμε για πανεπιστήμια το ζητούμενο είναι ττ ωφελεί την εκπαιδευτική διαδικασία και τι συμβάλλει στην παραγωγή αξιόπιστων επιστημόνων και επαγγελματιών. To ζητούμενο δεν είναι τι βολεύει τους πανεπιστημιακούς, ούτε τι γουστάρουν οι ακροαριστερές παρατάξεις ούτε τι πρεσβεύει για την κοινωνική ανατροπή n όποια νεαντερτάλιος Αριστερά. κι οταν μιλαμε για σύστημα διοίκησης των πανεπιστημίων, το ζητούμενο είναι ένα: πώς θα διοικούνται τα πανεπιστήμια πιο ορθολογικά, πιο αποτελεσματικά και πιο αξιοκρατικά. Για έναν πολύ απλό λόγο: για να παραγάγουν όχι οπαδούς του ΑΝΤΑΡΣΥΑ αλλά ανθρώπους που πιστεύουν στην αξιοκρατία, στην αποτελεσματικότητα και στον ορθό λόγο. την αναταραχη, βεβαίως, δεν θα τη γλιτώσουμε - για την ακρίβεια: δεν θα τη γλιτώσουν οι δυστυχείς φοιτητές... Ούτως ή άλλως, τα πιο αναχρονιστικά στοιχεία της ελληνικής κοινωνίας έχουν εδώ και χρόνια μετατρέψει τα πανεπιστήμια σε προνομιακό χώρο επιρροής τους. Δεν θα παραιτηθούν αμαχητί από το βιλαέτι τους. εχω την αισθηση, όμως, ότι αυτή τη φορά θα δώσουν μια μάχη οπισθοφυλακής, καταδικασμένη εκ των προτέρων. Οχι μόνο επειδή συσπειρώνουν απέναντι τους τη συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας. Αλλά κυρίως επειδή οι νησίδες υστέρησης και καθυστέρησης που συγκροτούν δεν μπορούν να αντέξουν στον καθαρό αέρα. δεν τουσ τελειωνει ένας νόμος. Τους τελειώνει n ζωή. jpretenteris@dolnet.gr Auiovontes απαντήσει

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (EL)
Agricultural University of Athens (EN)

2011-08-31T07:30:27Z
2011-08-31


ΤΑ ΝΕΑ



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)