Κουδούνι κινδύνου στα σχολεία

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Article (EN)

2011 (EN)
Κουδούνι κινδύνου στα σχολεία

ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΠΡΟΒΑ ΤΖΕΝΕΡΑΛΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΟΙΚΑΣ Κουδούνι κινδύνου στα σχολεία Χωρίς βιβλία και με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, κτίρια και πιστώσεις, ανοίγουν αύριο δπμοτικά, γυμνάσια Και λύκεια —razr- Της ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ T ο κουδούνι θα χτυπήσει αύριο το πρωί στα σχολεία για 1.300.000 μαθητές και 180.000 εκπαιδευτικούς. Δεν θα σημάνει όμως την έναρξη των μαθημάτων, όπως θα έπρεπε, αλλά τπν αρχή μιας από τις πιο δύσκολες χρονιές των τελευταίων δεκαετιών. <rrv\v κόψν\ Η περιπέτεια των σχολικών βιβλίων είναι π κορυφή του «παγόβουνου». Δάσκαλοι και καθηγητές εντοπίζουν επίσης ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, κτίρια και υποδομές, καθώς και σε πιστώσεις λειτουργικών δαπανών. Ολα αυτά συνθέτουν το εκρηκτικό μείγμα της νέας σχολικής χρονιάς. Ηπρωτοφανής έλλειψη βιβλίων, λένε εκπαιδευτικοί αλλά και εργαζόμενοι στον Οργανισμό Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ), αποδεικνύει την ασυνεννοησία μεταξύ των υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης, Παιδείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Σημαντικό ρόλο, λένε, παίζει και n μνημονιακή πολιτική, θύμα της οποίας είναι και τα βιβλία. Η A. Διαμαντοπούλου επέρριψε όλες τις ευθύνες στο Ελεγκτικό Συνέδριο και ο M. Καρχιμάκης έσπευσε να ζητήσει το «πόθεν έσχες» του αντιπροέδρου του, ενισχύοντας τη θέση της υπουργού Παιδείας. Ομως n αλήθεια είναι ότι μεταξύ του Ιανουαρίου και του Ιουλίου χάθηκε το «παιχνίδι» γιατί δεν συνεννοήθπκαν εγκαίρως τα υπουργείο, πριν προστεθεί n καθυστέρηση: του δικαστηρίου. Παράλληλα, n A. Διαμαντοπούλου δεν έθεσε επιτακτικά το θέμα της έγκαιρης εκτύπωσης των βιβλίων, που αποτελεί στοιχειώδη και βασική υποχρέωση του υπουργείου Παιδείας. «Η κατάσταση είναι μη διαχειρίσιμη» λένε σι υπεύθυνοι του ΟΕΔΒ. εν είναι λίγοι όμως σι εκπαιδευτικοί που εκτιμούν ότι n έλλειψη των βιβλίων είναι μία «πρόβα τζενεράλε» για να καταργηθούν οριστικά και να καθιερωθεί το ηλεκτρονικό βιβλίο, κάτι που φαίνεται πλέον να αποτελεί επιλογή της κυβέρνησης και στα πανεπιστήμια Ας δούμε όμως πώς έχει n κατάσταση με τα βιβλία, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΕΔΒ τρεις ημέρες πριν αρχίσουν τα μαθήματα: • Στα δημοτικά από τους 182 τίτλους θα είναι έτοιμοι οι 17. Από τους 178 του γυ- Δ Ο αγιασμός θα είναι αλλιώτικος, φέτος αφού οι μαθητές 0α βρεθούν αντ ιμέτωποι με τη μιζέρια της κρίσης. μνασίου, οι 5. Από τους 207 του Λυκείου, οι 20. Από τους 519 των Επαγγελματικών Λυκείων και Σχολών (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ), οι 35. Από τους 89 τίτλους βιβλίων που προορίζονται για τους ομογενείς δεν έχει ετοιμαστεί ούτε ένα. To ίδιο συμβαίνει με τους ομογενείς τπς Αμερικής, για τους οποίους απαιτούνται 40 τίτλοι, τους παλιννοστούντες και τους μουσουλμάνους. • Ειδικά για τα παιδιά της τρίτης τάξης λυκείου, που αναμένεται να βρεθούν στη δυσκολότερη θέση, λόγω των πανελληνίων, είναι έτοιμα τα βιβλία Αρχές Οικονομίας, Νεοελληνική Ιστορία, Φυσική της θετικής κατεύθυνσης και Μαθηματικά. • Στο γυμνάσιο, αύριο n πρώτη τάξη θα έχει δύο βιβλία, n δευτέρα τρία και n τρίτη κανένα. Οπως επισημαίνει ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσυφάκης, «το υπουργείο, και n κυβέρνηση συνολικά, αφού απαξίωσε και διέλυσε τον Οργανισμό Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων, δεν φρόντισε για την έγκαιρη εκτύπωση και διανομή των σχολικών βιβλίων, θέτοντας πάνω από τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τις απαιτήσεις και τις προτεραιότητες που επέβαλε n τρόικα». Τα σχολικά βιβλία, όμως, φέτος 0α πληρωθούν «χρυσά». Αυτό αποδεικνύεται από το κόστος τους σε σχέση με τις φωτοτυπίες που θα μοιραστούν. Ετσι, ένα βιβλίο του ΟΕΔΒ κοστίζει μόλις 0,80 λεπτά, 40 σελίδες φωτοτυπιών 4 ευρώ. Την αυριανή εικόνα στα Οπρόεδρος της ΔΟΕ, Κομν. Μαντάς, είπε στην «Κ.Ε.»: «Η έναρξη της σχολικής χρονιάς των μνημονίων και των περικοπών θα μείνει στην ιστορία ως n χρονιά που ξεκίνησε με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να λείπουν από τη θέση t τους (5.500 τα κε- Wm να σιην πρώτο■ βάθμια εκπαίδευση), με τα βιβλία να μη φτάνουν ποτέ στα σχολεία (ούτε το 10% δεν ΚΟΜΝΗΝΟΣ ΜΑΝΤΑΣ (πρόεδρος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας) «5.500 κενά στην πρωτοβάθμια» έχει παραδοθεί μέχρι οήμερα), το νηπιαγωγείο να συνεχίζει να είναι το αποπαίδι της εκπαίδευσης, το ολοήμερο σχολείο να μετατρέπεται σε "παιδοφυλακτήριο", τις σχολικές επιτροπές να αδυνατούν να ανταποκριθούν ακόμα και στις στοιχειώδεις ανάγκες τους (πληρωμή λογαριασμών, αγορά χαρτιού και κιμωλιών) και τους εκπαιδευτικούς να βιώνουν τεράστιες περικοπές στις ήδη πολύ χαμηλές αποδοχές τους. ,»Εμείς cm εκπαιδευτικοί δηλώνουμε ότι έχουμε την αποφασιστικότητα v' αγωνιστούμε για να βρεθούν λύσεις στα προβλήματα του δημόσιου σχολείου "εδώ και τώρα". Μαζί με όλους τους εργαζόμενους και τους γονείς, να διατρανώσουμε πως n Παιδεία είναι εθνική υπόθεση και ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της δεν αμφισβητείται. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να υποθηκεύει το μέλλον της νέας γενιάς». σχολεία μάς μεταφέρει ο Ο. Κοτσυφάκης: «Οι εκπαιδευ* τικοί αντί να ασχολούνται με την καλύτερη προετοιμασία του μαθήματος και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, θα περιμένουν στην ουρά του φωτοτυπικού του σχολείου». To μέλος του δ.σ. της ΟΛΜΕ Π. Αντωνόπουλος διερωτάται μήπως n όλη αναστάτωση είναι εσκεμμένη προκειμένου να καταγραφούν αντιδράσεις για το μέλλον, καθώς «πολ^ τική θέση της κυβέρνησης ' είναι n καθιέρωση του ηλεκτρονικού βιβλίου». Διάχυτη είναι όμως n ανησυχία ότι τα «σπασμένα» θα τα πληρώσουν, τελικά, οι γονείς. Γιατί αν και το υπουργείο δηλώνει ότι θα στείλει κονδύλια για τις λειτουργικές δαπάνες στις οποίες περιλαμβάνονται και οι φωτοτυπίες, κανένας δεν γνωρίζει πώς θα φτάσουν^, στο υπουργείο, αφού οι περισσότερες σχολικές επιτροπές των «καλλικρατικών» δήμων λέγεται ότι ακόμη δεν έχουν συγκροτηθεί. Και μέσα σ' όλα αυτά, τα παιδιά θα μπουν σε τάξεις χωρίς εκπαιδευτικούς. Τα δύο τελευταία χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν συνολικά στην εκπαίδευσχ^ πάνω από 17.000 εκπαιδευτικοί. Στη θέση τους προσελήφθησαν λιγότεροι από 3.400. Συγχρόνως έχουν συγχωνευθεί ή καταργηθεί 2.000 σχολεία, «με αποτέλεσμα να ανατρέπεται n πρακτική της τελευταίας δεκαετίας για τμήματα μαθητών από 18 μέχρι 25 μαθητές και καθιερώνονται τμήματα μι 28 και 30 μαθητές» επισημαίνει ο θ. Κοτσυφάκης. Μέσα σε αυτό το σκηνικό ξεκινάει και n εφαρμογή τοθ"* νέου τύπου λυκείου, με νέο τρόπο διδασκαλίας και εισαγωγή των ερευνητικών εμ» γασιών (projects), που θα παίζουν σημαντικό ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία αλλά και στην αξιολόγηση των παιδιών. Κουδούνι κινδύνου στα σχολεία

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (EL)
Agricultural University of Athens (EN)

2011-09-12T07:30:18Z
2011-09-11


ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)