Με μέθοδο άνευ διδασκάλου και βιβλίων

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2011 (EL)

Με μέθοδο άνευ διδασκάλου και βιβλίων

ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ ΑΝΝΑ

Με μέθοδο άνευ διδασκάλου και βιβλίων Κουδούνι συναγερμού ηχεί σήμερα σε όλα τα σχολεία Tns χώρας και το γενικό κοινωνικό προσκλητήριο θα αντικαταστήσει το εναρκτήριο άγγελμα για τη νέα χρονιά. Tns ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ Μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και όλοι όσοι μπορούν να βοηθήσουν στον... αγιασμό του φετινού σχολειού καλούνται να δώσουν πατριωτικό «παρών» . Τουλάχιστον για να εξασφαλιστούν τα βασικά. Τα βιβλία. Τα υπόλοιπα δεν λύνονται ούτε με τον πατριωτισμό. Χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών (διορίστηκαν μόλις 6οο), αντίξοες συνθήκες σε σχολεία που συρρικνώθηκαν από την επιχείρηση συγχωνεύσεων-καταργήσεων (εξαφανίστηκαν πάνω από ι.οοο), άδεια σχολικά ταμεία. Στη μάχη για να φτάσουν μερικές σελίδες παραπάνω στους μαθητές μπήκε μέχρι και το Εθνικό Τυπογραφείο. Αποστολή του να τυπώσει τις πρώτες 40 σελίδες των βιβλίων (που υπολογίζεται να φτάσουν σε τρεις εβδομάδες στα σχολεία). Σαν να λέμε, την πρώτη δόση... Ξεκίνησε να τυπώνει το Σαββατοκύριακο και θα συνεχίσει σε καθημερινή βάση και εθελοντικά. Οπως θα γίνουν όλα, δηλαδή. Εθελοντική εργασία από τους εκπαιδευτικούς, εθελοντική συνδρομή από μαθητές, γονείς, δήμους και τοπικούς φορείς αλλά και προαιρετική κατανόηση από τις ελληνικές οικογένειες για τα όσα προκλητικώς ακατανόητα συμβαίνουν φέτος. Μια χρονιά για την οποία αντί να ε¬ παίρεται η υπουργός πρέπει να ντρέπεται. Οπως και για την εκστρατεία βοηθείας που ξεκίνησε. Με εγκύκλιο προς όλες τις μονάδες στέλνει έναν δεκάλογο οδηγιών για τη διδασκαλία χωρίς βιβλία και για την οργάνωση της έξωθεν βοήθειας. Αυτός είναι ο φετινός οδηγός λειτουργίας των σχολείων. Μεταξύ άλλων προβλέπει: Εθελοντισμός - Προώθηση και ενίσχυση κάθε εθελοντικής πρωτοβουλίας από μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, δήμους, τοπικούς φορείς. - Επικοινωνία -μέσω των σχολικών επιτροπών- και συνεργασία με όλους τους φορείς της περιοχής που μπορούν να υποστηρίξουν την αναπαραγωγή πρόσθετου διδα¬ κτικού υλικού (δήμοι, σχολικές επιτροπές, Πανεπιστήμια, ΤΕΙκ.λπ.). - Αξιοποίηση και συστηματική χρήση όλων των βιβλίων που υπάρχουν ως περίσσευμα από τα προηγούμενα χρόνια αλλά και όλων των βιβλίων που επεστράφησαν πέρσι με το πρόγραμμα επαναχρησιμοποίησης των σχολικών βιβλίων. Είχε τον προφητικό τίτλο «Δεν πάω με άδεια χέρια στο σχολείο, φέρνω τα βιβλία της προηγούμενης χρονιάς». Τώρα, όπως επισημαίνει με περισσή σοβαρότητα το υπουργείο προς τους διευθυντές των σχολείων, «το σύνθημα αυτό είναι μια πράξη ευθύνης, αλληλεγγύης και εθελοντικής προσφοράς για κάθε μαθητή. Είναι μια αξία που πρέπει να επανακτήσουμε ως κοινωνία». - Στοίχιση της διοικητικής πυραμίδας (από τον ΟΕΔΒ έως τους διευθυντές μονάδων), ώστε να υπάρξει πρόγραμμα δράσης για την αξιοποίηση κάθε πρόσφορης λύσης ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου. - Οδηγίες για διδασκαλία άνευ βιβλίων. Για τη Γλώσσα στα Δημοτικά να χρησιμοποιηθεί το ανθολόγιο που καλύπτει 3 χρονιές, για τα Μαθηματικά οι επαναλήψεις, για την Ιστορία οι αφηγήσεις, για τη Μελέτη Περιβάλλοντος οι... εκδρομές (σι μόνες που θα ξεκινήσουν πρόωρα!), για τη Γεωγραφία οι χάρτες, για τα Θρησκευτικά η κουβεντούλα μες στην τάξη. Απλά πράγματα, δηλαδή... προπολεμικά. Στις 15, ιβ, 17 Σεπτεμβρίου 0α γίνει αναπαραγωγή του αναγκαίου διδακτικού υλικού -σε εβδομαδιαία βάση- που 0α υποστηρίξει τους μαθητές για τους οποίους δεν έχουν εξασφαλιστεί άλλα μέσα. 5θ.οοο τεύχη Να σημειώσουμε ότι -βάσει δηλώσεων του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Ρέππα, στον οποίο ανήκει η αρμοδιότητα του Εθνικού Τυπογραφείου- το Εθνικό Τυπογραφείο ξεκίνησε την Παρασκευή την αναπαραγωγή 50.000 τευχών, δύο ανά κάθε μαθητή της Γ' Γυμνασίου, με τις πρώτες 40 σελίδες πέντε μαθημάτων έκαστο. Αυτά και άλλα πολλά 0α συμβούν φέτος. Καλή πρόοδο να ευχηθούμε; Η υπουργός Παιδείας πάντως θα τολμήσει να το ευχηθεί σήμερα σε Ειδικό Σχολείο στο Ιλιον. x Ενώ στο Εϋνικό Τυπογραφείο δίνονν w? X X r S μάχη για λίγες σελίδες παραπάνω li A Ad Ο CI ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ME ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΕΝΑ, ME l.000 ΣΧΟΛΕΙΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ, ME ΑΔΕΙΑ ΤΑΜΕΙΑ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΒΛΙΑ Με μέθοδο άνευ διδασκάλου και βιβλίων Κουδούνι συναγερμού ηχεί σήμερα σε όλα τα σχολεία Tns χώρας και το γενικό κοινωνικό προσκλητήριο θα αντικαταστήσει το εναρκτήριο άγγελμα για τη νέα χρονιά. Tns ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ Μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και όλοι όσοι μπορούν να βοηθήσουν στον... αγιασμό του φετινού σχολειού καλούνται να δώσουν πατριωτικό «παρών» . Τουλάχιστον για να εξασφαλιστούν τα βασικά. Τα βιβλία. Τα υπόλοιπα δεν λύνονται ούτε με τον πατριωτισμό. Χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών (διορίστηκαν μόλις 6οο), αντίξοες συνθήκες σε σχολεία που συρρικνώθηκαν από την επιχείρηση συγχωνεύσεων-καταργήσεων (εξαφανίστηκαν πάνω από ι.οοο), άδεια σχολικά ταμεία. Στη μάχη για να φτάσουν μερικές σελίδες παραπάνω στους μαθητές μπήκε μέχρι και το Εθνικό Τυπογραφείο. Αποστολή του να τυπώσει τις πρώτες 40 σελίδες των βιβλίων (που υπολογίζεται να φτάσουν σε τρεις εβδομάδες στα σχολεία). Σαν να λέμε, την πρώτη δόση... Ξεκίνησε να τυπώνει το Σαββατοκύριακο και θα συνεχίσει σε καθημερινή βάση και εθελοντικά. Οπως θα γίνουν όλα, δηλαδή. Εθελοντική εργασία από τους εκπαιδευτικούς, εθελοντική συνδρομή από μαθητές, γονείς, δήμους και τοπικούς φορείς αλλά και προαιρετική κατανόηση από τις ελληνικές οικογένειες για τα όσα προκλητικώς ακατανόητα συμβαίνουν φέτος. Μια χρονιά για την οποία αντί να ε¬ παίρεται η υπουργός πρέπει να ντρέπεται. Οπως και για την εκστρατεία βοηθείας που ξεκίνησε. Με εγκύκλιο προς όλες τις μονάδες στέλνει έναν δεκάλογο οδηγιών για τη διδασκαλία χωρίς βιβλία και για την οργάνωση της έξωθεν βοήθειας. Αυτός είναι ο φετινός οδηγός λειτουργίας των σχολείων. Μεταξύ άλλων προβλέπει: Εθελοντισμός - Προώθηση και ενίσχυση κάθε εθελοντικής πρωτοβουλίας από μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, δήμους, τοπικούς φορείς. - Επικοινωνία -μέσω των σχολικών επιτροπών- και συνεργασία με όλους τους φορείς της περιοχής που μπορούν να υποστηρίξουν την αναπαραγωγή πρόσθετου διδα¬ κτικού υλικού (δήμοι, σχολικές επιτροπές, Πανεπιστήμια, ΤΕΙκ.λπ.). - Αξιοποίηση και συστηματική χρήση όλων των βιβλίων που υπάρχουν ως περίσσευμα από τα προηγούμενα χρόνια αλλά και όλων των βιβλίων που επεστράφησαν πέρσι με το πρόγραμμα επαναχρησιμοποίησης των σχολικών βιβλίων. Είχε τον προφητικό τίτλο «Δεν πάω με άδεια χέρια στο σχολείο, φέρνω τα βιβλία της προηγούμενης χρονιάς». Τώρα, όπως επισημαίνει με περισσή σοβαρότητα το υπουργείο προς τους διευθυντές των σχολείων, «το σύνθημα αυτό είναι μια πράξη ευθύνης, αλληλεγγύης και εθελοντικής προσφοράς για κάθε μαθητή. Είναι μια αξία που πρέπει να επανακτήσουμε ως κοινωνία». - Στοίχιση της διοικητικής πυραμίδας (από τον ΟΕΔΒ έως τους διευθυντές μονάδων), ώστε να υπάρξει πρόγραμμα δράσης για την αξιοποίηση κάθε πρόσφορης λύσης ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου. - Οδηγίες για διδασκαλία άνευ βιβλίων. Για τη Γλώσσα στα Δημοτικά να χρησιμοποιηθεί το ανθολόγιο που καλύπτει 3 χρονιές, για τα Μαθηματικά οι επαναλήψεις, για την Ιστορία οι αφηγήσεις, για τη Μελέτη Περιβάλλοντος οι... εκδρομές (σι μόνες που θα ξεκινήσουν πρόωρα!), για τη Γεωγραφία οι χάρτες, για τα Θρησκευτικά η κουβεντούλα μες στην τάξη. Απλά πράγματα, δηλαδή... προπολεμικά. Στις 15, ιβ, 17 Σεπτεμβρίου 0α γίνει αναπαραγωγή του αναγκαίου διδακτικού υλικού -σε εβδομαδιαία βάση- που 0α υποστηρίξει τους μαθητές για τους οποίους δεν έχουν εξασφαλιστεί άλλα μέσα. 5θ.οοο τεύχη Να σημειώσουμε ότι -βάσει δηλώσεων του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Ρέππα, στον οποίο ανήκει η αρμοδιότητα του Εθνικού Τυπογραφείου- το Εθνικό Τυπογραφείο ξεκίνησε την Παρασκευή την αναπαραγωγή 50.000 τευχών, δύο ανά κάθε μαθητή της Γ' Γυμνασίου, με τις πρώτες 40 σελίδες πέντε μαθημάτων έκαστο. Αυτά και άλλα πολλά 0α συμβούν φέτος. Καλή πρόοδο να ευχηθούμε; Η υπουργός Παιδείας πάντως θα τολμήσει να το ευχηθεί σήμερα σε Ειδικό Σχολείο στο Ιλιον. x ηθεί σήμερα σε Ειδικό Σχ

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2011-09-12
2011-09-12T07:30:31Z


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.