δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2011 (EL)
Εκπαίδευση με... δράση

ΙΣΜΑΗΛΙΔΟΥ ΕΛΛΗ

ΜΑΘΗΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ θάλαμο συγκέντρωσης ηλιακής ακτινοβολίας σε πρωτότυπο συνέδριο που διοργάνωσε πέρυσι το Λύκειο του Αμερικανικού Κολεγίου «Ανατόλια» Η ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ Μαρία Κουμουκέλη ξεκίνησε μαθήματα αραβικών και υπέβαλε αίτηση για. πρακτική άσκηση στην... Αίγυπτο ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΕΛΛΗ ΙΣΜΑΗΛΙΔΟΥ To παραδοσιακό μοντέλο που ήθελε τους φοιτητές να εισέρχονται σε μια «υψηλόβαθμη» σχολή της οποίας τα αμφιθέατρα δεν επισκέπτονται ποτέ, να αποστηθίζουν εκατοντάδες σελίδες για τις εξεταστικές περιόδους και να αποφοιτούν με την ψευδαίσθηση ότι το πτυχίο θα τους εξασφαλίσει επαγγελματικά έχει «πεθάνει» ελέω οικονομικής κρίσης. To ίδιο μοντέλο που ήθελε τους μαθητές να παπαγαλίζουν τις πληροφορίες του βιβλίου για τις πανελλαδικές εξετάσεις καθίσταται εξίσου παρωχημένο. To κενό που δημιουργείται έρχονται να καλύψουν δάσκαλοι, φοιτητές και σωματεία που με φαντασία και σκληρή δουλειά διοργανώνουν πρωτότυπες πρωτοβουλίες που ακονίζουν το μυαλό και εμπλουτίζουν το... βιογραφικό. Διαγωνισμοί επιχειρηματικότητας, πρακτική άσκηση στο εξωτερικό, εικονικές δίκες, επιστημονικά συνέδρια και εικονικές επιχειρήσεις είναι μόνο μερικές από τις πρωτοβουλίες που αλλάζουν το τοπίο της ελληνικής παιδείας. «Η κρίση έχει αλλάξει τις θεωρήσεις του παρελθόντος. Η πεποίθηση ότι μόλις αποφοιτήσουμε από το Πανεπιστήμιο θα βρούμε δουλειά δεν υπάρχει πια. Δεν αρκεί το πτυχίο, πρέπει να είμαστε δραστήριοι, να το "ψάξουμε", να χτυπήσουμε πολλές πόρτες ήδη από τα φοιτητικά μας χρόνια» λέει στο «Βήμα» η κυρία Κωνσταντίνα Τσακιράκη, τεταρτοετής φοιτήτρια στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ). Μαζί με τους συμφοιτητές της κ. Χάρη Μπατουδάκη και κυρία Ξένια Νερατζοΰλη έκαναν τη θεωρία πράξη και δημιούργησαν μια ηλεκτρονική εφαρμογή που υπολογίζει το οικολογικό και οικονομικό αποτύπωμα κάθε δραστηριότητας ενός χρήστη, εντός και εκτός σπιτιού. Στη συνέχεια την υπέβαλαν στον Διαγωνισμό Επιχειρηματικής Ιδέας που για πρώτη φορά διοργανώθηκε εφέτος από τη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του ΟΠΑ και κέρδισαν το πρώτο βραβείο πράσινης επιχειρηματικότητας ανάμεσα σε 62 φοιτητικές ομάδες. Η μεγάλη συμμετοχή στον εν λόγω διαγωνισμό φανερώνει ότι κάτι αλλάζει στο ελληνικό Πανεπιστήμιο. Ωστόσο υπάρχει πολύς δρόμος μπροστά μας. «To μεγάλο στοίχημα είναι να ενταχθεί η διαφορετική νοοτροπία και στα μαθήματα. Ηδη κάποια τμήματα μετέβαλαν στρατηγική και σε ορισμένα μαθήματα επιχειρηματικότητας ζητούν από τους φοιτητές όχι παραδοσιακή εξέταση, αλλά την εκπόνηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου» τονίζει ο κ. Σπύρος Λιούκας, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και επιστημονικός υπεύθυνος της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας. ΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΠΙΗ συνταγή της διδασκαλίας αλλάζει σε σχολεία και πανεπιστήμια Εκπαίδευση με... δράση Δάσκαλοι, φοιπτκ^ και σωματεία διοργανώνουν πρωτοβουλίε8 που... ακονίζουν το μυαλό Οι διαγωνισμοί επιχειρηματικότητας ωστόσο δεν ανήκουν μόνο στην πανεπιστημιακή σφαίρα. To σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων» διοργάνωσε πέρυσι υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Εικονικής Επιχείρησης, στον onoiq οι λιλιπούτειοι επιχειρηματίες κατήρτισαν επιχειρηματικό σχέδιο, μάζεψαν λεφτά για «μετοχικό κεφάλαιο» και παρήγαγαν ακόμη και το προϊόν τους, το οποίο έπρεπε να πουλήσουν! «Συμμετείχαν 60 σχοΜα από όλη την Ελλάδα, και το mo ενδιαφέρον είναι ότι τα προϊόντα που παρήγαγαν είχαν και επιτυχία στις πωλήσεις, γεγονός που δείχνει το ταλέντο και τις δυνατότητες της νέας γε¬ νιάς. Τα πράγματα αλλάζουν και οι ίδιοι οι γονείς πλέον στηρίζουν τέτοιες δράσεις. Εχουν σταματήσει να λένε στα παιδιά τους "διάβασε για να πιάσεις μια δουλίτσα " ή "να μπεις στο Δημόσιο ". Αντιθέτως, θέλουν να αναπτύξουν νέες δεξιότητες για να αντεπεξέλθουν στις νέες ανάγκες» αναφέρει η κυρία Μαρία Λαϊνά, γενική διευθύντρια του σωματείου. Στο ίδιο πνεύμα, η κυρία Μαρία Κουμουκέλη, φοιτήτρια Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, ανακάλυψε έναν πρωτότυπο τρόπο να ενισχύσει τις δεξιότητες και το βιογραφικό της: ξεκίνησε μαθήματα αραβικών και υπέβαλε αίτηση μέσω της Διεθνούς Ενωσης Φοιτητών Οι- ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟΝ πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Εικονικής Επιχείρησης, στον οποίο κατήρτισαν επιχειρηματ! κό σχέδιο, μάζεψαν λεφτά για «μετοχικό κεφάλαιο» και παρήγαγαν το προϊόν τους, το οποίο έπρεπε να πουλήσουν κονομικών και Εμπορικών Επιστημών (AIESEC) για πρακτική άσκηση στην... Αίγυπτο. «Αρμοδιότητα της ομάδας μου ήταν να δημιουργήσουμε επικοινωνιακές στρατηγικές για την προώθηση του τουρισμού της Αιγύπτου μετά την επανάσταση. Οι δεξιότητες που κέρδισα σε έξι εβδομάδες εργασίας στην Αλεξάνδρεια, υπό συνθήκες τόσο διαφορετικές ano οτιδήποτε είχα βιώσει ως τότε, δεν συγκρίνονται με τις στεγνές πληροφορίες ενός βιβλίου» καταλήγει η κυρία Κουμουκέλη. Μάλιστα, όπως εξηγεί η κυρία Αλεξία Βασδέκη, υπεύθυνη για το εν λόγω διεθνές πρόγραμμα πρακτικής άσκησης για όλη την Ελλάδα, οι ελληνικές συμμετοχές έχουν τριπλασιαστεί μέσα στα τελευταία τρία χρόνια! Την ίδια στιγμή, σε μια άλλη «παραδοσιακή» σχολή, τη Νομική, σι φοιτητές αναλαμβάνουν τα ηνία και διοργανώνουν... εικονικές δίκες για να εξασκηθούν στη ρητορική και στη συγγραφή δικογράφων. «Διοργανώνουμε πρώτα τους εθνικούς "προκριματικούς" ανάμεσα στις ελληνικές νομικές σχολές και η νικήτρια ομάδα εκπροσωπεί την Ελλάδα στην πανευρωπαϊκή εικονική δίκη. Η διαδικασία εκτυλίσσεται στα αγγλικά κάι δίνει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να αποκτήσουν διεθνή δικανική εμπειρία, προτού καν τελειώσουν τη σχολή» λέει στο «Βήμα» η κυρία Ελένη Μέλλιου, πρόεδρος του Τμήματος θεσσαλονίκης της Ευρωπαϊκής Ενωσης Φοιτητών Νομικής που διοργανώνει την εικονική δίκη, στην οποία η ομάδα του ΑΠΘ κέρδισε τον Μάρτιο του 2011 την πρώτη θέση πανευρωπαϊκά. «Τέτοιες §ρα«τπιρ» ότητες κάνουν το σχολείο πιο διασκεδαστικό και θα μας βοηθήσουν να πετύχουμε τα όνειρά μας ως επαγγελματιών στο μέλλον» illinium Μαθητές-ερευνητές Μικροί emotf^oves επί το έργον Ενα πρωτότυπο επιστημονικό συνέδριο όπου οι ερευνητές που εκπονούν τις εργασίες αλλά και σι επιστήμονες που τις αξιολογούν είναι... μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου διοργάνωσε πέρυσι το Λύκειο του Αμερικανικού Κολεγίου «Ανατόλια» στη θεσσαλονίκη. Σε αυτό συμμετείχαν 440 σύνεδροι από 32 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία από Αθήνα, θεσσαλονίκη και Ρόδο, ενώ παρουσιάστηκαν 96 πρωτότυπες ερευνητικές εργασίες μαθητών - αποτέλεσμα διόλου ευκαταφρόνητο για μια χώρα όπου πολλοί τελειώνουν ακόμη και το Πανεπιστήμιο χωρίς να χρειαστεί να συγγράψουν ερευνητική εργασία! «Στόχος μας ήταν τα παιδιά να βιώσουν μια πιστή προσομοίωση ενός επιστημονικού συνεδρίου από την αρχή ως το τέλός: να συλλάβουν την ιδέα, να κάνουν την έρευνα, να γράψουν την εργασία, να την παρουσιάσουν και να συμμετάσχουν σε συζητήσεις και workshop όπως οι επιστήμονες. Στο εφετινό συνέδριο μάλιστα έχουμε προσκαλέσει και οχο&ία από Αμερική, Κίνα, Γαλλία και Τουρκία!» λέει στο «Βήμα» η κυρία Χάιδω Σαμαρά, καθηγήτρια Πληροφορικής και συντονίστρια του συνεδρίου. Οι εργασίες βέβαια δεν είχαν τίποτε το παιδιάστικο. Από τη δημιουργία μακετών για ανεμαντλίες ηλιακής ενέργει¬ ας ως τη λειτουργία σκοτεινού θαλάμου συγκέντρωσης... κοσμικής ακτινοβολίας, οι μικροί επιστήμονες απέδειξαν τις δυνατότητές τους μακριά ano παπαγαλία και βαθμοθηρία. «Αλλωστε δεν διαβάζουμε για τους βαθμούς, διαβάζουμε για εμάς! Τέτοιες δραστηριότητες κάνουν το oxotet'o mo διασκεδαστικό και θα μας βοηθήσουν να πετύχουμε τα όνειρά μας ως επαγγελματιών στο μέλλον» λέει στο «Βήμα» η Ιωάννα Δένη, μαθήτρια της Γ' Γυμνασίου του Ιου Γυμνασίου Πεύκων, η οποία στο περυσινό συνέδριο παρουσίασε μια εργασία Φυσικής με θέμα τις ανακαλύψεις της σύγχρονης Φυσικής στον τομέα του χρόνου. Εκπαίδευση με... δράση ΕΛΛΗ ΙΣΜΑΗΛΙΔΟΥ

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (EL)
Agricultural University of Athens (EN)

2011-11-14T08:30:19Z
2011-11-13


ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.