Οι μαθητές «καθρέφτης» για τους εκπαιδευτικούς

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2012 (EL)
Οι μαθητές «καθρέφτης» για τους εκπαιδευτικούς

ΜΑΣΤΟΡΑΣ ΝΙΚΟΣ

Η unoupvos Παιδείαβ και Βουλευτήβ του ΠΑΣΟΚ Αννα Διαμαντοπούλου αυτοαξιολόγησηβ των εκπαιδευτικών παρότι Βρίσκονταν σε εθελοντική μιλώνταβ στην Παλαιά Βουλή σε εκδήλωση που διοργάνωσε n Επιτροπή φάση. Στη φωτογραφία διακρίνονται επίσηβ ο Βουλευτήβ B' Αθηνών ΠρωτοΒουλίαε «Για την Ελλάδα, τώρα!», επιτέθηκε εναντίον όσων Tns ΝΔ Κωστήβ Χατζηδάκηβ (δεξιά Tns υπουργού) και ο καθηγητήβ του επιχείρησαν πέρυσι να εμποδίσουν και να περιορίσουν tis διαδικασίεβ Πανεπιστημίου Αθηνών Νίκοε Κ. ΑλιΒιζάτοβ Οι μαθητές «καθρέφτης» για τους εκπαιδευτικούς Οι επιδόσε^ tous θα είναι κριτήριο στην αξιολόγηση 160.000 δασκάλων και καθηγητών ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ Με την πορεία των μαθητών τους θα συνδυάζεται n αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που γίνεται ουσιαστικά υποχρεωτική από φέτος για τους περίπου 160.000 δασκάλους και καθηγητές στην Ελλάδα, καθώς συνδέεται άμεσα με την υπηρεσιακή τους εξέλιξη. Επειτα από ης ανακοινώσεις του Δ. Ρέππα για γραπτά τεστ και συνέντευξη στους δημοσίους υπαλλήλους, n υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου ξεκαθάρισε ότι οι εξετάσεις αφορούν και τους εκπαιδευτικούς: «Ολοι θέλουμε την αξιολόγηση, με όποιον μιλήσετε στην ελληνική κοινωνία, με όποιον καθηγητή μιλήσετε, με όποιον δάσκαλο μιλήσετε, λέει δεν γίνεται να μην αξιολογούμε πλέον. Θα εφαρμοστεί ο νόμος όχι βάζοντας αστυνομικούς και πυροβολώντας τα σχολεία. Ολα τα πράγματα εξελίσσονται και αυτή είναι n τέχνη της πολιτικής. Να κάνεις τη μεγάλη τομή, να πείθεις, να βρίσκεις συμμάχους, να υλοποιείς αυτό που χρειάζεται χωρίς να δημιουργείς βίαιες αντιπαραθέσεις χωρίς όρια. Φέτος θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά, γιατί όσοι καθηγητές και δάσκαλοι δεν συμμετέχουν δεν θα μπορούν να έχουν καμία εξέλιξη», είπε χαρα- Αρνητικό κρίση νεοδιορίστων μπορεί να σημαίνει και απομάκρυνση tous κτηρισηκά μιλώντας προχθές στην εκδήλωση «Για την Ελλάδα, τώρα». Μάλιστα n κ. Διαμαντοπούλου επιτέθηκε εναντίον όσων επιχείρησαν πέρυσι να εμποδίσουν και να περιορίσουν τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, παρότι βρίσκονταν σε εθελοντική φάση: «Επί 34 χρόνια δεν έχει αξιολογηθεί δάσκαλος και καθηγητής σε αυτή τη χώρα. Ξεκινήσαμε την αξιολόγηση στα σχολεία, έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Πρώτα n αξιολόγηση του σχολείου και μετά n αξιολόγηση του δασκάλου. Είπα τον πρώτο χρόνο εθελοντικά, τον δεύτερο υποχρεωτικά. Δήλωσαν μερικές χιλιάδες σχολεία μέσα σε μία εβδομάδα. Μπήκαν μέσα στα σχολεία με ξύλα, με ρόπαλα, χτύπησαν καθηγητές, έβαλαν μέχρι και φωτιές. Τα χιλιάδες σχολεία μέσα σε μία εβδομάδα έγιναν 500. Δεν υπήρξε μια ανακοίνωση κόμματος, μια διαμαρτυρία από την τοπική κοινωνία». Η ακριβής διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δεν έχει ακόμα διασαφηνιστεί, όπως και οι επιπτώσεις που θα έχει πιθανή αρνητική αξιολόγηση και τα οφέλη που θα επιφέρει n θετική. Σύμφωνα με τον σχετικό νόμο πάντως, για τους νεοδιορίστους αρνητική κρίση τα πρώτα δύο χρόνια μπορεί να έχει ως επίπτωση ακόμα και απομάκρυνσή τους. Επίσης n αυτοαξιολόγηση προβλέπεται να εφαρμο- Πέντε πεδία θα εξετάζονται Μέσα και Πόροι, Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείου, Κλίμα και Σχέσεΐθ, Εκπαιδευτικέβ Διαδικασια και Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα, θα είναι τα πεδία στα οποία θα εξετάζονται για να αξιολογηθούν εκπαιδευτικοί και σχολεία στεί από φέτος σε όλα τα σχολεία. οι μαθητεσ. Ανάμεσα στα κριτήρια που ήδη προβλέτιονται στην αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι και n πορεία των μαθητών τους: φοίτηση, επίδοση, διαρροή, ατομική - συναισθηματική - κοινωνική ανάπτυξη, ατομικές και ομαδικές εργασίες, ποσοστό τήρησης του ωρολογίου προγράμματος και ύλης που διδάχθηκε, μετεγγραφές από και προς το σχολείο, μαθητές που σημειώνουν υψηλά ποσοστά επιτυχίας στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κ.ά. Στη συνολικότερη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης υπάρχουν πέντε συγκεκριμένα πεδία που εξετάζονται για να αξιολογηθούν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί τους: Μέσα και Πόροι, Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείου, Κλίμα και Σχέσεις, Εκπαιδευτικές Διαδικασίες και Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα. Στο τελευταίο πεδίο, που αφορά ιδίως τους εκπαιδευτικούς, αποτιμάται επίσης n πολιτική του σχολείου για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών και την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων φοίτησης και διαρροής. Επίσης εκτιμάται n εικόνα του σχολείου ως προς τις επιδόσεις των μαθητών του σε σχέση με τους στόχους που θα τεθούν στο πρόγραμμα σπουδών. Οι μαθητές «καθρέφτης» για τους εκπαιδευτικούς

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (EL)
Agricultural University of Athens (EN)

2012-01-24
2012-01-24T08:30:17Z


ΤΑ ΝΕΑ



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.