xx >- .,:' ..'' as* . j j 'i .x »*& m <■ .;;'»- . a"' ' Λ.* ' A v ,·. \ v . i Λ w- \ Λο· x K/Av/ ^ / /V j - Ο/ / / Φ Φ h& f m & 4 Φ ·' .ii i J /S / V - s Χαρισματικά παιδιά με πολύ ΤΟλένΤΟ και δίψα για γνώση ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΟΥΤΣΙΝΑ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΛΑΧΟΣ Προετοιμασία, καλή ψυχολογία και φανταοία στην επίλυση των μαθηματικών ηροίίλημάτων του χάρισαν το χρυσό μετάλλιο στην 52η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα. λέει στα <ΝΕΑ>· ο Vixpovos Γιωργο5 Βλαχοε, ο πρωτοβ Ελληναε που κατακτά χρυσό μετάλλιο ano το 1975 «fc* Xpuoos ΟλυμπιονίκΐΒ στην Ολυμπιάδα Μαθηματικών 2011 Προετοιμασία, καλή ψυχολογία και φαντασία ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ii ι αν πάντοτε καλός στα Μαθηματικά. Με τους διαγωνισμούς όμως της Μαθηματικής Εταιρείας αποφάσισε να ασχοληθεί σχετικά αργά: στο Λύκειο. Ο I Κχρονος Γιώργος Βλάχος είναι σήμερα πρωτοετής φοιτητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβου Πολυτεχνείου και χρυσός Ολυμπιονίκης στην 52η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα, που πραγματοποιήθηκε στο Αμστερνταμ τον Ιούλιο του 2011. Η ελληνική ομάδα επέστρεψε με τρία ακόμα χάλκινα μετάλλια. «To είδα ως πρόκληση και άρχισα να αναζητώ θέματα εξετάσεων στο Διαδίκτυο», λέει. «Η διαφορά των ασκήσεων σε μια Ολυμπιάδα μαθηματικών, από αυτές που λύνουμε στο σχολείο, έγκειται στο γεγονός ότι στο σχολείο βασιζόμαστε στη θεωρία και συγκεκριμένη μεθοδολογία, ενώ στις Ολυμπιάδες καλούμαστε ορισμένες φορές να τα εφεύρουμε», συμπληρώ¬ νει ο ίδιος. Τα δεδομένα που δίνονται στους διαγωνιζόμενους στις Ολυμπιάδες είναι συνήθως λιγότερα από όσα χρειάζεται για να επιλυθούν τα προβλήματα. Οφείλει τη νίκη - λέει - στην καλή προετοιμασία και την καλή ψυχολογία εκείνη την ώρα. Ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, Γιάννης Τυρλής διεξήγαγε το 2004 έρευνα για τα χαρακτηριστικά των μαθητών που διακρίνονται σε διεθνείς διαγωνισμούς μαθηματικών χρησιμοποιώντας ως δείγμα 420 μαθητές απόθδ χώρες, αι οποίοι συμμετείχαν στην 45η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα. Οπως αναφέρει ο ίδιος, σι ενδείξεις μαθηματικού ταλέντου είναι η ασυνήθιστα έντονη συνειδητοποίηση και περιέργεια για τα μαθημαηκά, η ταχύτητα στην εκμάθηση και η υψηλή δυνατότητα των μαθητών να εφευρίσκουν θεωρία που δεν έχουν διδαχθεί. Ο Πέτροβ Δημητρακόπουλοβ (αριστερά) είναι αυτοδίδακτοβ προγραμματιστήβ μόλιβ 14 ετών. Η αγάπη του για τα μαθηματικά και τον προγραμματισμό τον οδήγησαν στη δημιουργία δύο εφαρμογών για το iPhone, λέει ο ίδιοβ. Ο Wxpovos Απόστολοβ Παπαδόπουλοε (δεξιά) είναι σήμερα πρωτοεπίβ φοιτηms στο Πολυτεχνείο Tns Βιέννηβ και συνδημιουργόβ Tns εφαρμογήε για έξυπνα κινητά τηλέφωνα, 4sqwifi ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ - ΠΕΤΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Εφηβοι προγραμματίσω Εξυπνο λογισμικό με παγκόσμια αναγνώριση ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΝΙΑ των προγραμματιστών έξυπνων κινητών τηλεφώνων. Και οι δύο ξεκίνησαν να δημιουργούν εφαρμογές για κινητά και φορητές συσκευές με τη βοήθεια βιβλίων και διαφόρωντοτρΟελίδων που σχετίζονται με την ανάπτυξη λογισμικού. Ο Ιβχρονος Απόστολος Παπαδόπουλος είναι μόλις στο πρώτο έτος του Πολυτεχνείου της Βιέννης, αλλά η εφαρμογή του «4sqwifi» είναι 7η δημοφιλέστερη δωρεάν εφαρμογή στο ελληνικό app store και 8η στο παγκόσμιο. Η ιδέα δημιουργίας εφαρμογών γεννήθηκε σε έναν μαθητικό διαγωνισμό, λέει. Τον περασμένο Οκτώβριο δημιούργησε το «4sqwifi» μαζί με τον φίλο του και προγραμματιστή, Γιάννη Πούλακα. Η εφαρμογή τους χρησιμοποιεί τη βάση δεδομένων της «Foursquare» και δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να αναζητήσει σημεία ασύρματου Ιντερνετ. Ο 14χρονος Πέτρος Δημητρακόπουλος ανακάλυψε τον προγραμματισμό ήδη από το Δημοτικό. Η πρώ¬ τη του εφαρμογή, το «AccuIoc», προέκυψε από μια ανάγκη. «Από μικρός είχα την τρέλα να θέλω να ξέρω ακριβώς πού είμαι ανά πάσα στιγμή και να μπορώ να σιγουρευτώ για τον προσανατολισμό μου», λέει. To πρόγραμμα χρησιμοποιεί τις συντεταγμένες από το GPS των έξυπνων τηλεφώνων συνδυάζοντάς τες με συντεταγμένες από τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας για να δίνει την ακριβή τοποθεσία του χρήστη. Η mo πρόσφατη εφαρμογή του, παρέχει πληροφορίες στους γονείς τα παιδιά των οποίων νοσηλεύονται σε κάποια μονάδα Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών, προήλθε από τη δική του ιστορία. «Γεννήθηκα τον Απρίλιο του 1997 με βαριά περιγεννητική ασφυξία με αποτέλεσμα να χρειαστεί να νοσηλευτώ για ένα μήνα στην Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών του Μαιευτηρίου Ιασώ. Από μικρός γνώριζα αυτό το ιστορικό, είχα γνωρίσει το προσωπικό της Μονάδας και ήμουν ευαισθητοποιημένος στο θέμα αυτό», εξηγεί. ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΟΥΤΑΣ - ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΖΟΥΛΗ « Χάλκινοι Ολυμπιον^ στην Ολυμπιάδα Αστρονομία$ 2011 Itous διαγωνισμοί^ προπονούμαστε να σκεφτόμαστε» Ο ΕΝΑΣΤΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ πάντα τους γοήτευε, λένε. To σχολικό μάθημα επιλογής στο Λύκειο έθεσε τις γνωστικές βάσεις και οι μαθητικοί δια- γωνησμοί αστρονομίας τούς έδωσαν το κίνητρο να μελετήσουν περισσότερο. Οι I δχρονοι πρωτοετείς φοιτητές στο Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Λιούτας και Δήμητρα Παζούλη, είναι σι Χάλκινοι Ολυμπιονίκες στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας 2011, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο στην Κρακοβία της Πολωνίας. Ανακάλυψε την αστρονομία μέσα από εκλαϊκευμένα βιβλία και άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά. Στην A' Λυκείου ο Γιώργος δήλωσε συμμετοχή στον εθνικό μαθητικό διαγωνισμό κατακτώντας την πέμπτη θέση και ένα εισιτήριο για την Ολυμπιάδα. Εκτοτε, συμμετείχε άλλες δύο φορές κερδίζοντας πέρυσι το χάλκινο μετάλλιο και ισοβαθμώντας μαζί με τη Δέσποινα. «Σε αυτούς τους διαγωνισμούς προπονούμαστε να σκεφτόμαστε, να ξεπερνάμε τα στενά όρια λύσης ασκήσεων στο Λύκειο και να ανακαλύψουμε τον τρόπο που εργάζονται οι ερευνητές», λέει. Ο Γιάννης Σειραδάκης, καθηγητής Αστρονομίας στο Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, προετοιμάζει κάθε χρόνο μαθητές για την Ολυμπιάδα Αστρονομίας. Οπως λέει, το ταλέντο των «χαρισματικών παιδιών» στη φυσική και τα μαθηματικά είναι εμφανές από τις πρώτες σπγμές της γνωριμίας τους. «Αυτά τα παιδιά όμως έχουν και κάτι παραπάνω: είναι καταρτισμένα. Διαβάζουν μαθηματικά, αλλά ακόμα ποίηση, ίσως αρχαίους έλληνες αστρονόμους και φιλοσοφία. Είναι συνειδητοποιημένα παιδιά με καλό γνωσιακό υπόβαθρο και την υποστήριξη του οικογενειακού τους περιβάλλοντος», λέει. Κόρη φυσικού, η Δέσποινα Παζούλη αγάπησε την αστρονομία στο Δημοηκό και χρησιμοποίησε ης γνώσεις της στις θετικές επιστήμες. Στους διαγωνισμούς, όπου τα προβλήματα είναι πανεπιστημιακού επιπέδου, δοκίμασε τις αντοχές της. «Τα μετάλλια σε μια Ολυμπιάδα Αστρονομίας δεν σου δίνουν κάποια θέση στο Πανεπιστήμιο, όπως γίνεται στους διαγωνισμούς μαθηματικών και φυσικής. Ομως και μόνο η συμμετοχή είναι κέρδος. Αλλο είναι να σου δίνουν όλα τα δεδομένα για την επίλυση μιας άσκησης και άλλο να προσπαθείς να τα παράγεις από μόνος σου», λέει.. Types: ΑΡΘΡΑ. Subjects: ΠΑΙΔΕΙΑ" />

Χαρισματικά παιδιά με πολύ ταλέντο και δίψα για γνώση

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2012 (EL)

Χαρισματικά παιδιά με πολύ ταλέντο και δίψα για γνώση

ΒΟΥΤΣΙΝΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

Χαρισματικά παιδιά με πολύ ΤΟλένΤΟ και δίψα για γνώση Ελληνόπουλα υψηλών ικανοιήΐων και επιδόσεων ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΟΥΤΣΙΝΑ Είναι έφηβοι με εξαιρετικό ταλέντο στα μαθηματικά, στη φυσική και στον προγραμματισμό. Πέντε ελληνόπουλα,τα οποία οι επιστήμονες κατατάσσουν στα «χαρισματικά παιδιά», μιλούν στα «ΝΕΑ» γι' αυτό που τα ενώνει πέρα από τις υψηλές επιδόσεις: τη δίψα για γνώση. Οταν ήταν ενάμισι έτους, λένε οι γονείς του, μετρούσε ανά μονάδες, δεκάδες και εκατοντάδες έως το 1.000. Τριών χρόνων είχε απομνημονεύσει όλους τους τηλεφωνικούς αριθμούς των συγγενών του. Σε ηλικία 4 ετών ξεκίνησε μαθήματα βιολιού, διάβαζε παιδικά βιβλία για μαθητές δημοτικού και μπορούσε να συντάξει ολοκληρωμένες προτάσεις γράφοντας στο χαρτί με καθαρά γράμματα και ελάχιστα ορθογραφικά λάθη. Σήμερα ο Παναγιώτης Χαλδαίος είναι 15,5 ετών και ο δείκτης νοημοσύνης του (IQ) τον κατατάσσει στο 0,01% του παγκόσμιου πληθυσμού. Από τα 12 σπουδάζει μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης για Χαρισματικά Παιδιά (EPGY) του Πανεπιστημίου Στάνφορντ στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ μέχρι τα τέλη Ιουνίου - σύμφωνα με τους γονείς του - πρόκειται να είναι ο μικρότερος σε ηλικία Ελληνας non θα δώσει εξετάσεις για το δίπλωμα βιολιού. Ο Παναγιώτης έβρισκε συχνά το σχολείο πολύ βαρετό. Είχε όμως πάντα αυξημένη περιέργεια και δίψα για γνώση, λέει στα «ΝΕΑ» n μητέρα του και μαθηματικός Γιάννα Τσαρουχά. Μονίμως αναζητούσε τρόπους να τις ικανοποιήσει: ζητούσε περισσότερα βιβλία, παρακολουθούσε θεατρικά έργα, μάθαινε ξένες γλώσσες - αγγλικά, γερμανικά και κινεζικά - και ασχολήθηκε με πάθος με τη μουσική. «Δεν μπορώ να πω ότι στο σχολείο διδάχθηκα κάτι καινούργιο», λέει ο ίδιος. «Τουλάχιστον στα μαθηματικά. Είχα βέβαια τη θέληση να δοκιμάζω διαφορετικά πράγματα, καθώς δεν ήθελα να αφήσω καμία δυνατότητα ανεκμετάλλευτη». Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» n καθηγήτρια και πρόεδρος του Τμήματος Ψυχολογίας του Κολεγίου της Βοστώνης Ελεν Γουίνερ, όλα αυτά είναι μερικά μόνο από τα βασικά γνωρίσματα εξαιρετικά ευφυών παιδιών, τα οποία οι επιστήμονες ονομάζουν «χαρισματικά». Τα χαρακτηριστικά αυτά εμφανίζονται πάντα σε πολύ νεαρή ηλικία και είναι Γla τον Παναγιώτη Χαλδαίο (φωτογραφία) δεν υπάρχουν όρια στη γνώση. Από μικρή ηλικία έμαθε ξένεβ γλώσσες, αγάπησε tis θετικέε επιστήμεβ και tous είναι ο μικρότεροε σε ηλικία Ελληνσβ που θα δώσει εξετάσεις για το δίπλωμα Βιολιού έμφυτα. «Τα παιδιά συνήθως ξεκινούν να διαβάζουν από 2 ή 3 ετών, έχουν έντονο κίνητρο για εμβάθυνση στη γνώση, ενώ τα ενθουσιάζουν οι αριθμοί ή άλλα είδη συμβολισμών, όπως για παράδειγμα οι χάρτες», λέει και συμπληρώνει: «Σημαντικό γνώρισμα είναι, επίσης, το έντονο κίνητρο τελειοποίησης των γνωστικών αντικειμένων στα οποία ήδη διακρίνονται». επιμονη. Σήμερα ο Παναγιώτης είναι μαθητής της A' Λυκείου. Ολοκληρώνει το διάβασμα για το σχολείο μέσα σε μία ώρα, ενώ τον ελεύθερο χρόνο του λύνει ασκήσεις χημείας και φυσικής μεγαλυτέρων τάξεων, αθλείται, μελετά βιολί και συ¬ ναντά τους φίλους του. Μαθαίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα οποιοδήποτε από τα δεκάδες αντικείμενα με τα οποία καταπιάνεται, αναφέρουν οι γονείς του. Ωστόσο πολλές ήταν οι φορές που το εκπαιδευτικό σύστημα «φρέναρε» αυτή τη δυνατότητά του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν οι εξετάσεις για το ανώτατο δίπλωμα γλωσσομάθειας αγγλικών (Proficiency) στην A' Γυμνασίου. Τότε υπήρξαν δάσκαλοι που τον αποθάρρυναν. «Η κυριότερη δικαιολογία τους ήταν ότι το παιδί είναι πολύ μικρό για να συμμετάσχει σε αυτές τις εξετάσεις», λέει ο πατέρας του Μιχάλης Χαλδαίος. «Ωστόσο πήρε το δίπλωμα με πολύ καλό βαθμό και προετοιμασία μόλις πέντε μηνών. Εκτοτε έχουμε συναντήσει πολλές ακόμη "κλειστές πόρτες" για την εξέλιξη του. Οσο όμως μας αποτρέπουν τόσο πιο πολύ επιμένουμε», συμπληρώνει. Ο Παναγιώτης δεν θέλει να πάψει να δοκιμάζει και να αξιοποιεί τις δυνατότητές του. Εφέτος συμμετέχει πρώτη φορά και σε μαθηματικό διαγωνισμό. Στόχος του 15χρονου μαθητή είναι - μετά το Λύκειο - να ακολουθήσει σπουδές με υποτροφία στον τομέα της χημείας ή της βιολογίας σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Εως τότε θα έχει ήδη συμπληρώσει διδακτικές μονάδες, εκμεταλλευόμενος τις δυνατότητες που του δίνει το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης για Χαρισματικά Παιδιά στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Εχει ήδη ολοκληρώσει μεγάλο μέρος όσων μαθημάτων απευθύνονται σε έφηβους μαθητές και σκοπεύει να παρακολουθήσει πλέον μαθήματα πανεπιστημιακού επιπέδου, λέει. M On v ϊ,-λν ενάμισι eiousr λένε οι γονεί* ιου, μετρούσε ανά μονάδε5, δεκάδες και εκατοντάδες tm 10 1.000. Τριών χρόνων είχε απομνημονεύσει όλου$ tous ΐηλεψωνικού5 αριθμοί των συγγενών ιου »;<■■-' .^''>xx >- .,:' ..'' as* . j j 'i .x »*& m <■ .;;'»- . a"' ' Λ.* ' A v ,·. \ v . i Λ w- \ Λο· x K/Av/ ^ / /V j - Ο/ / / Φ Φ h& f m & 4 Φ ·' .ii i J /S / V - s Χαρισματικά παιδιά με πολύ ΤΟλένΤΟ και δίψα για γνώση ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΟΥΤΣΙΝΑ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΛΑΧΟΣ Προετοιμασία, καλή ψυχολογία και φανταοία στην επίλυση των μαθηματικών ηροίίλημάτων του χάρισαν το χρυσό μετάλλιο στην 52η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα. λέει στα <ΝΕΑ>· ο Vixpovos Γιωργο5 Βλαχοε, ο πρωτοβ Ελληναε που κατακτά χρυσό μετάλλιο ano το 1975 «fc* Xpuoos ΟλυμπιονίκΐΒ στην Ολυμπιάδα Μαθηματικών 2011 Προετοιμασία, καλή ψυχολογία και φαντασία ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ii ι αν πάντοτε καλός στα Μαθηματικά. Με τους διαγωνισμούς όμως της Μαθηματικής Εταιρείας αποφάσισε να ασχοληθεί σχετικά αργά: στο Λύκειο. Ο I Κχρονος Γιώργος Βλάχος είναι σήμερα πρωτοετής φοιτητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβου Πολυτεχνείου και χρυσός Ολυμπιονίκης στην 52η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα, που πραγματοποιήθηκε στο Αμστερνταμ τον Ιούλιο του 2011. Η ελληνική ομάδα επέστρεψε με τρία ακόμα χάλκινα μετάλλια. «To είδα ως πρόκληση και άρχισα να αναζητώ θέματα εξετάσεων στο Διαδίκτυο», λέει. «Η διαφορά των ασκήσεων σε μια Ολυμπιάδα μαθηματικών, από αυτές που λύνουμε στο σχολείο, έγκειται στο γεγονός ότι στο σχολείο βασιζόμαστε στη θεωρία και συγκεκριμένη μεθοδολογία, ενώ στις Ολυμπιάδες καλούμαστε ορισμένες φορές να τα εφεύρουμε», συμπληρώ¬ νει ο ίδιος. Τα δεδομένα που δίνονται στους διαγωνιζόμενους στις Ολυμπιάδες είναι συνήθως λιγότερα από όσα χρειάζεται για να επιλυθούν τα προβλήματα. Οφείλει τη νίκη - λέει - στην καλή προετοιμασία και την καλή ψυχολογία εκείνη την ώρα. Ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, Γιάννης Τυρλής διεξήγαγε το 2004 έρευνα για τα χαρακτηριστικά των μαθητών που διακρίνονται σε διεθνείς διαγωνισμούς μαθηματικών χρησιμοποιώντας ως δείγμα 420 μαθητές απόθδ χώρες, αι οποίοι συμμετείχαν στην 45η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα. Οπως αναφέρει ο ίδιος, σι ενδείξεις μαθηματικού ταλέντου είναι η ασυνήθιστα έντονη συνειδητοποίηση και περιέργεια για τα μαθημαηκά, η ταχύτητα στην εκμάθηση και η υψηλή δυνατότητα των μαθητών να εφευρίσκουν θεωρία που δεν έχουν διδαχθεί. Ο Πέτροβ Δημητρακόπουλοβ (αριστερά) είναι αυτοδίδακτοβ προγραμματιστήβ μόλιβ 14 ετών. Η αγάπη του για τα μαθηματικά και τον προγραμματισμό τον οδήγησαν στη δημιουργία δύο εφαρμογών για το iPhone, λέει ο ίδιοβ. Ο Wxpovos Απόστολοβ Παπαδόπουλοε (δεξιά) είναι σήμερα πρωτοεπίβ φοιτηms στο Πολυτεχνείο Tns Βιέννηβ και συνδημιουργόβ Tns εφαρμογήε για έξυπνα κινητά τηλέφωνα, 4sqwifi ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ - ΠΕΤΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Εφηβοι προγραμματίσω Εξυπνο λογισμικό με παγκόσμια αναγνώριση ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΝΙΑ των προγραμματιστών έξυπνων κινητών τηλεφώνων. Και οι δύο ξεκίνησαν να δημιουργούν εφαρμογές για κινητά και φορητές συσκευές με τη βοήθεια βιβλίων και διαφόρωντοτρΟελίδων που σχετίζονται με την ανάπτυξη λογισμικού. Ο Ιβχρονος Απόστολος Παπαδόπουλος είναι μόλις στο πρώτο έτος του Πολυτεχνείου της Βιέννης, αλλά η εφαρμογή του «4sqwifi» είναι 7η δημοφιλέστερη δωρεάν εφαρμογή στο ελληνικό app store και 8η στο παγκόσμιο. Η ιδέα δημιουργίας εφαρμογών γεννήθηκε σε έναν μαθητικό διαγωνισμό, λέει. Τον περασμένο Οκτώβριο δημιούργησε το «4sqwifi» μαζί με τον φίλο του και προγραμματιστή, Γιάννη Πούλακα. Η εφαρμογή τους χρησιμοποιεί τη βάση δεδομένων της «Foursquare» και δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να αναζητήσει σημεία ασύρματου Ιντερνετ. Ο 14χρονος Πέτρος Δημητρακόπουλος ανακάλυψε τον προγραμματισμό ήδη από το Δημοτικό. Η πρώ¬ τη του εφαρμογή, το «AccuIoc», προέκυψε από μια ανάγκη. «Από μικρός είχα την τρέλα να θέλω να ξέρω ακριβώς πού είμαι ανά πάσα στιγμή και να μπορώ να σιγουρευτώ για τον προσανατολισμό μου», λέει. To πρόγραμμα χρησιμοποιεί τις συντεταγμένες από το GPS των έξυπνων τηλεφώνων συνδυάζοντάς τες με συντεταγμένες από τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας για να δίνει την ακριβή τοποθεσία του χρήστη. Η mo πρόσφατη εφαρμογή του, παρέχει πληροφορίες στους γονείς τα παιδιά των οποίων νοσηλεύονται σε κάποια μονάδα Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών, προήλθε από τη δική του ιστορία. «Γεννήθηκα τον Απρίλιο του 1997 με βαριά περιγεννητική ασφυξία με αποτέλεσμα να χρειαστεί να νοσηλευτώ για ένα μήνα στην Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών του Μαιευτηρίου Ιασώ. Από μικρός γνώριζα αυτό το ιστορικό, είχα γνωρίσει το προσωπικό της Μονάδας και ήμουν ευαισθητοποιημένος στο θέμα αυτό», εξηγεί. ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΟΥΤΑΣ - ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΖΟΥΛΗ « Χάλκινοι Ολυμπιον^ στην Ολυμπιάδα Αστρονομία$ 2011 Itous διαγωνισμοί^ προπονούμαστε να σκεφτόμαστε» Ο ΕΝΑΣΤΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ πάντα τους γοήτευε, λένε. To σχολικό μάθημα επιλογής στο Λύκειο έθεσε τις γνωστικές βάσεις και οι μαθητικοί δια- γωνησμοί αστρονομίας τούς έδωσαν το κίνητρο να μελετήσουν περισσότερο. Οι I δχρονοι πρωτοετείς φοιτητές στο Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Λιούτας και Δήμητρα Παζούλη, είναι σι Χάλκινοι Ολυμπιονίκες στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας 2011, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο στην Κρακοβία της Πολωνίας. Ανακάλυψε την αστρονομία μέσα από εκλαϊκευμένα βιβλία και άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά. Στην A' Λυκείου ο Γιώργος δήλωσε συμμετοχή στον εθνικό μαθητικό διαγωνισμό κατακτώντας την πέμπτη θέση και ένα εισιτήριο για την Ολυμπιάδα. Εκτοτε, συμμετείχε άλλες δύο φορές κερδίζοντας πέρυσι το χάλκινο μετάλλιο και ισοβαθμώντας μαζί με τη Δέσποινα. «Σε αυτούς τους διαγωνισμούς προπονούμαστε να σκεφτόμαστε, να ξεπερνάμε τα στενά όρια λύσης ασκήσεων στο Λύκειο και να ανακαλύψουμε τον τρόπο που εργάζονται οι ερευνητές», λέει. Ο Γιάννης Σειραδάκης, καθηγητής Αστρονομίας στο Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, προετοιμάζει κάθε χρόνο μαθητές για την Ολυμπιάδα Αστρονομίας. Οπως λέει, το ταλέντο των «χαρισματικών παιδιών» στη φυσική και τα μαθηματικά είναι εμφανές από τις πρώτες σπγμές της γνωριμίας τους. «Αυτά τα παιδιά όμως έχουν και κάτι παραπάνω: είναι καταρτισμένα. Διαβάζουν μαθηματικά, αλλά ακόμα ποίηση, ίσως αρχαίους έλληνες αστρονόμους και φιλοσοφία. Είναι συνειδητοποιημένα παιδιά με καλό γνωσιακό υπόβαθρο και την υποστήριξη του οικογενειακού τους περιβάλλοντος», λέει. Κόρη φυσικού, η Δέσποινα Παζούλη αγάπησε την αστρονομία στο Δημοηκό και χρησιμοποίησε ης γνώσεις της στις θετικές επιστήμες. Στους διαγωνισμούς, όπου τα προβλήματα είναι πανεπιστημιακού επιπέδου, δοκίμασε τις αντοχές της. «Τα μετάλλια σε μια Ολυμπιάδα Αστρονομίας δεν σου δίνουν κάποια θέση στο Πανεπιστήμιο, όπως γίνεται στους διαγωνισμούς μαθηματικών και φυσικής. Ομως και μόνο η συμμετοχή είναι κέρδος. Αλλο είναι να σου δίνουν όλα τα δεδομένα για την επίλυση μιας άσκησης και άλλο να προσπαθείς να τα παράγεις από μόνος σου», λέει.

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2012-02-04
2012-02-04T08:30:17Z


ΤΑ ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.