«ΚΑΙ ΝΑ ΤΗ ΔΩΣΩ ΤΗ ΜΟΥΝΤΖA ΤΙ ΘA ΒΓΕΙ;»

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2012 (EL)
«ΚΑΙ ΝΑ ΤΗ ΔΩΣΩ ΤΗ ΜΟΥΝΤΖA ΤΙ ΘA ΒΓΕΙ;»

ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ της κατερινας μπακοπαννη Αλέξανδρος Μακρής Μαθητής Γ' Λυκείου, σημαιοφόρος «ΚΑΙ ΝΑ ΤΗ ΔΩΣΩ ΤΗ ΜΟΥΝΤΖA ΤΙ GA ΒΓΕΙ;» ε το φόβο παρατράγουδων θα εορταστεί φέτοε n επέτειοε Tns 25ns Μαρτίου και θα γίνουν οι μαΘητικέ5 παρελάσει σε όλη τη χώρα. Δεν έχει περάσει, άλλωστε, ούτε ένα$ pnvas από τότε που n φωτογραφία των μαθητών που έριξαν ομαδικά μούντζα npos την εξέδρα των επισήμων με την προτροπή του σημαιοφόρου, κατά τη διάρκεια παρέλασα στα Ιωάννινα για τον εορτασμό Tns απελευθέρωσα Tns πόληε από tous ToupKous, έκανε το γύρο του Διαδικτύου. Πρόκειται για δικαιολογημένη αγανάκτηση Tns νεολαίαε, που βλέπει τα όνειρα xns να εξανεμίζονται; 'Η μήπως οι συγκεκριμένες αντιδράσει των παιδιών μιμούνται τα αντανακλαστικά των γονέων tous; Και τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά για ένα θεσμό που πολλοί θεωρούν, ούτως n άλλω5, παρωχημένο και από τον οποίο όλο και πιο πολλοί μαθητέε επιλέγουν να απέχουν; Ο Αλέξανδρος Maxpns είναι μαθητήε xns Γ' Λυκείου και σημαιοφόροε του Γενικού Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού. Χάρηκες που είσαι σημαιοφόρος; Ηταν μεγάλη τιμή, γιατί ξέρω ότι πολλοί μαθητές αγωνίζονται για να φέρουν τη σημαία και να αισθανθούν αυτή την υπερηφάνεια. Δεν είναι οι μαθητικές παρελάσεις ένας παρωχημένος, πλέον, θεσμός, που θα έπρεπε να καταργηθεί; Οχι. Εχουν θεσπιστεί για να μπορούν οι μαθητέε να τιμήσουν την πατρίδα tous. Οπότε, τι σκέφτηκες όταν είδες μαθητές να μουντζώνουν τους επισήμους στην παρέλαση; Η θέση μου είναι ότι δεν πρέπει να συμβαίνουν αυτά στις παρελάσει. Απλώε κατανοώ tous λόYous που το έκαναν τα παιδιά. Δηλαδή, αισθάνονται πολύ έντονη οργή και θλίψη για όλα όσα συμβαίνουν. Βρίσκονται σε αδιέξοδο, oncos όλοι ]ias, για το αύριο. Βρίσκεσαι και εσύ σε αδιέξοδο; Ναι, πολύ έντονο. Γιατί καταλαβαίνω ότι το μέλλον της xcopas είναι προδιαγεγραμμένο. Και εμείς πρέπει να βρούμε μια λύση, γιατί είμαστε n νέα γενιά, που πρέπει να βγάλει το φίδι από την τρύπα. Και αυτό όλους μάς αγχώνει, μας προβληματίζει και μας θλίβει. Οι σκέψεις ενός αριστούχου 18χρονου για την εκπαίδευση, τη γενιά του και το μέλλον, λίγο πριν από τις παρελάσεις, αλλά και τις εκλογές, στις οποίες θα προσέλθει για πρώτη φορά ως ψηφοφόρος. To σύνθημα «δεν υπάρχει ζωή για να τη ζήσουμε», που είναι γραμμένο σε έναν τοίχο στην Αθήνα, σε εκφράζει; Οχι. Δεν πιστεύω πως n ζωή uas έχει γίνει τόσο άσχημη, που δεν αξίζει να τη ζήσουμε. Μήπως είσαι προνομιούχος γιατί πηγαίνεις σε ιδιωτικό σχολείο; Ναι. Enians, n οικογένειά μου δεν έχει βρεθεί ακόμη σε δύσκολη θέση. Δεν πιστεύω ότι αυτά τα παιδιά που έριξαν τη μούντζα στην παρέλαση ήταν δυσαρεστημένα μόνο με το εκπαιδευτικό σύστημα. Θα είχαν και άλλα προβλήματα μέσα σε αυτήν τη δύσκολη κατάσταση που βιώνει όλη n ελληνική κοινωνία. Αν και μόνο το εκπαιδευτικό σύστημα φτάνει για να ωθήσει κάποιον να αντιδράσει... Τι σε ενοχλεί mo πολύ; Φέτος που έχω εμπλακεί σε όλη αυτήν τη διαδιχασϊα με τις πανελλήνιες και τη βαθμοθηρία, να μη μας ξεφύγει ούτε μόριο... Ολη αυτή n προσπάθεια είναι τελείως επουσιώδης. Κοιμάμαι axis 2 το βράδυ απλώς για να προλάβω τα αναγκαία. Είναι πολύ δύσκολο να παρακολουOeis σχολείο και φροντιστήριο και να έχεις να διαβάσει άλλα για το σχολείο και άλλα για το φροντιστήριο. Θυμώνει πολύ. Κάποιες φορές φτάνειε στα όριά σου. Γιατί κάνεις φροντιστήριο εσύ που πηγαίνεις σε καλό ιδιωτικό σχολείο και είσαι μαθητής του 20; Επειδή ακριβοί όλοι μπαίνουν σε αυτό το τριπάκι των φροντιστηρίων. Φέτος ξεκινήσαμε μαθήματα από τέλη Ιουνίου. Από κάποιο σημείο και μετά, είναι και ψυχολογικά τα αίτια. Δηλαδή, όταν ακούς ότι κάnoios έχει τελειώσει τη μισό ύλη από τα Λατινικά, σε καταβάλλει και σε κάνει να αμφισβητείς το τι κάνεις εσύ. Εχεις χρόνο για άλλα πράγματα; Εύκολα μπορώ να oas πω όχι. Και τηλεόραση μία φορά την εβδομάδα. Τέτοια κατάντια. Μήπως τελικά θέλεις να δώσεις μούντζα σε όσους δημιούργησαν αυτό το σύστημα; Εχετε δίκιο. Υπάρχει μεγάλη απογοήτευση. Αλλά και να τη δώσω τη μούντζα, τι θα βγει; Θα μπορέσω τελικά να μπω στο πανεπιστήμιο χωρίς προσπάθεια; Η γνώμη σου για τους πολιτικούς ποια είναι; Είμαι πολύ απογοητευμένος με την κατάσταση. Ειλικρινά, μπορώ να oas πω ότι καμία παράταξη και κανένας πολιτικ δεν με εκφράζει. Σε αυτές τις εκλογές θα ψηφίσεις; Ναι. Μόλις έκλεισα τα 18. Αλλά με δυσκολεύει πολύ αυτό το ερώτημα. Γιατί είμαι κατά Tns αποχής, Enians. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να αφήνουμε στα χέρια των άλλων x\s δικές uas ujxes. Μήπως έχεις επηρεαστεί από τον περίγυρο των μεγάλων, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι αναποφάσιστοι; Δεν θα πω όχι. Ο καθένα5 βιώνει αυτά που συμβαίνουν στην οικογένειά 8 k ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ της κατερινας μπακοπαννη Αλέξανδρος Μακρής Μαθητής Γ' Λυκείου, σημαιοφόρος «ΚΑΙ ΝΑ ΤΗ ΔΩΣΩ ΤΗ ΜΟΥΝΤΖA ΤΙ GA ΒΓΕΙ;» ε το φόβο παρατράγουδων θα εορταστεί φέτοε n επέτειοε Tns 25ns Μαρτίου και θα γίνουν οι μαΘητικέ5 παρελάσει σε όλη τη χώρα. Δεν έχει περάσει, άλλωστε, ούτε ένα$ pnvas από τότε που n φωτογραφία των μαθητών που έριξαν ομαδικά μούντζα npos την εξέδρα των επισήμων με την προτροπή του σημαιοφόρου, κατά τη διάρκεια παρέλασα στα Ιωάννινα για τον εορτασμό Tns απελευθέρωσα Tns πόληε από tous ToupKous, έκανε το γύρο του Διαδικτύου. Πρόκειται για δικαιολογημένη αγανάκτηση Tns νεολαίαε, που βλέπει τα όνειρα xns να εξανεμίζονται; 'Η μήπως οι συγκεκριμένες αντιδράσει των παιδιών μιμούνται τα αντανακλαστικά των γονέων tous; Και τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά για ένα θεσμό που πολλοί θεωρούν, ούτως n άλλω5, παρωχημένο και από τον οποίο όλο και πιο πολλοί μαθητέε επιλέγουν να απέχουν; Ο Αλέξανδρος Maxpns είναι μαθητήε xns Γ' Λυκείου και σημαιοφόροε του Γενικού Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού. Χάρηκες που είσαι σημαιοφόρος; Ηταν μεγάλη τιμή, γιατί ξέρω ότι πολλοί μαθητές αγωνίζονται για να φέρουν τη σημαία και να αισθανθούν αυτή την υπερηφάνεια. Δεν είναι οι μαθητικές παρελάσεις ένας παρωχημένος, πλέον, θεσμός, που θα έπρεπε να καταργηθεί; Οχι. Εχουν θεσπιστεί για να μπορούν οι μαθητέε να τιμήσουν την πατρίδα tous. Οπότε, τι σκέφτηκες όταν είδες μαθητές να μουντζώνουν τους επισήμους στην παρέλαση; Η θέση μου είναι ότι δεν πρέπει να συμβαίνουν αυτά στις παρελάσει. Απλώε κατανοώ tous λόYous που το έκαναν τα παιδιά. Δηλαδή, αισθάνονται πολύ έντονη οργή και θλίψη για όλα όσα συμβαίνουν. Βρίσκονται σε αδιέξοδο, oncos όλοι ]ias, για το αύριο. Βρίσκεσαι και εσύ σε αδιέξοδο; Ναι, πολύ έντονο. Γιατί καταλαβαίνω ότι το μέλλον της xcopas είναι προδιαγεγραμμένο. Και εμείς πρέπει να βρούμε μια λύση, γιατί είμαστε n νέα γενιά, που πρέπει να βγάλει το φίδι από την τρύπα. Και αυτό όλους μάς αγχώνει, μας προβληματίζει και μας θλίβει. Οι σκέψεις ενός αριστούχου 18χρονου για την εκπαίδευση, τη γενιά του και το μέλλον, λίγο πριν από τις παρελάσεις, αλλά και τις εκλογές, στις οποίες θα προσέλθει για πρώτη φορά ως ψηφοφόρος. To σύνθημα «δεν υπάρχει ζωή για να τη ζήσουμε», που είναι γραμμένο σε έναν τοίχο στην Αθήνα, σε εκφράζει; Οχι. Δεν πιστεύω πως n ζωή uas έχει γίνει τόσο άσχημη, που δεν αξίζει να τη ζήσουμε. Μήπως είσαι προνομιούχος γιατί πηγαίνεις σε ιδιωτικό σχολείο; Ναι. Enians, n οικογένειά μου δεν έχει βρεθεί ακόμη σε δύσκολη θέση. Δεν πιστεύω ότι αυτά τα παιδιά που έριξαν τη μούντζα στην παρέλαση ήταν δυσαρεστημένα μόνο με το εκπαιδευτικό σύστημα. Θα είχαν και άλλα προβλήματα μέσα σε αυτήν τη δύσκολη κατάσταση που βιώνει όλη n ελληνική κοινωνία. Αν και μόνο το εκπαιδευτικό σύστημα φτάνει για να ωθήσει κάποιον να αντιδράσει... Τι σε ενοχλεί mo πολύ; Φέτος που έχω εμπλακεί σε όλη αυτήν τη διαδιχασϊα με τις πανελλήνιες και τη βαθμοθηρία, να μη μας ξεφύγει ούτε μόριο... Ολη αυτή n προσπάθεια είναι τελείως επουσιώδης. Κοιμάμαι axis 2 το βράδυ απλώς για να προλάβω τα αναγκαία. Είναι πολύ δύσκολο να παρακολουOeis σχολείο και φροντιστήριο και να έχεις να διαβάσει άλλα για το σχολείο και άλλα για το φροντιστήριο. Θυμώνει πολύ. Κάποιες φορές φτάνειε στα όριά σου. Γιατί κάνεις φροντιστήριο εσύ που πηγαίνεις σε καλό ιδιωτικό σχολείο και είσαι μαθητής του 20; Επειδή ακριβοί όλοι μπαίνουν σε αυτό το τριπάκι των φροντιστηρίων. Φέτος ξεκινήσαμε μαθήματα από τέλη Ιουνίου. Από κάποιο σημείο και μετά, είναι και ψυχολογικά τα αίτια. Δηλαδή, όταν ακούς ότι κάnoios έχει τελειώσει τη μισό ύλη από τα Λατινικά, σε καταβάλλει και σε κάνει να αμφισβητείς το τι κάνεις εσύ. Εχεις χρόνο για άλλα πράγματα; Εύκολα μπορώ να oas πω όχι. Και τηλεόραση μία φορά την εβδομάδα. Τέτοια κατάντια. Μήπως τελικά θέλεις να δώσεις μούντζα σε όσους δημιούργησαν αυτό το σύστημα; Εχετε δίκιο. Υπάρχει μεγάλη απογοήτευση. Αλλά και να τη δώσω τη μούντζα, τι θα βγει; Θα μπορέσω τελικά να μπω στο πανεπιστήμιο χωρίς προσπάθεια; Η γνώμη σου για τους πολιτικούς ποια είναι; Είμαι πολύ απογοητευμένος με την κατάσταση. Ειλικρινά, μπορώ να oas πω ότι καμία παράταξη και κανένας πολιτικ δεν με εκφράζει. Σε αυτές τις εκλογές θα ψηφίσεις; Ναι. Μόλις έκλεισα τα 18. Αλλά με δυσκολεύει πολύ αυτό το ερώτημα. Γιατί είμαι κατά Tns αποχής, Enians. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να αφήνουμε στα χέρια των άλλων x\s δικές uas ujxes. Μήπως έχεις επηρεαστεί από τον περίγυρο των μεγάλων, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι αναποφάσιστοι; Δεν θα πω όχι. Ο καθένα5 βιώνει αυτά που συμβαίνουν στην οικογένειά 8 k «ΚΑΙ ΝΑ ΤΗ ΔΩΣΩ ΤΗ ΜΟΥΝΤΖA ΤΙ GA ΒΓΕΙ;» «Κοιμάμαι στις 2 το βράδυ απλώς για να προλάβω τα αναγκαία. Είναι πολύ δύσκολο να παρακολουθείς σχολείο και φροντιστήριο και να έχεις να διαβάσεις άλλα νια το σχολείο και άλλα για το φροντιστήριο. Θυμώνεις πολύ.» του. Ισως, όταν έρθει n στιγμή, αποφασίσω μέσα από την επικαιρότητα και από αυτά που θα ακούσω. Εχεις εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης για να σχηματίσεις άποψη; Οχι. Στην πραγματικότητα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης καθορίζονται και αυτά από tous πολιτικούς. Ισως το Ιντερνετ είναι λίγο πιο ουδέτερο. Εχεις συμμετάσχει ποτέ σε διαδήλωση; To 2008, όταν σκοτώθηκε ο Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος στην Αθήνα, είχαμε διαδηλώσει έξω από το σχολείο. Είχες κατέβει τότε στο κέντρο; Οχι, ήμουν μικρός. Τι συμβολίζει για σένα ο Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος σήμερα; Συμβολίζει τοννέο που δεν γίνεται εύκολα αποδεκτός και χάνεται άδικα. Τι γνώμη έχεις για τους νέους που διαδηλώνουν και τα σπά- I νε; Δεν συμφωνώ. Ξέρω ότι κάποιοι συμμαθητές μου I; διαφωνούν. Στο σχολείο έχουμε έντονες συζητήσει για το θέμα. Αλλά, με το να τα σπάει κάποιος όλα, δεν πρόκειται να γίνουν καλύτερα τα πράγματα. Οι συμμαθητές σου σε θεωρούν συντηρητικό; Θεωρώ ότιστηνέαγενιάπρέπει ο καθένας να εκφράζει αυτό που νομίζει, χωρίς να καραδοκεί κάποιος να του κολλήσει και μια ταμπέλα. Αναμειγνύεσαι στα κοινά; Ημουν στο πενταμελές συμβούλιο του σχολείου μου μέχρι πέρυσι. Και γενικά με ενδιαφέρει n πολιτική. Τι θέλεις να σπουδάσεις; Νομικά. Και θα ήθελα να κάνω μεταπτυχιακά στο εξωτερικό. Σε τρομάζει n ανεργία στην Ελλάδα; Φυσικά. Νιώθεις ότι έχουν κοπεί τα φτερά σου λόγω της κρίσης; Θα είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα. Αλλά δεν πιστεύω πως πρέπει να σταματάς να ονειρεύεσαι, γιατί, με την ίδια λογική, κάποιος θα μπορούσε να πει "γιατί να πάω να δώσω εξετάσεις;". Αλλά, εάν μπει στο πανεπιστήμιο, θα έχει τη δυνατότητα ίσως μεθαύριο να εργαστεί και στο εξωτερικό, εφόσον n Ελλάδα δεν θα του παρέχει κάποια ευκαιρία. Και πώς θα τιμήσεις την Ελλάδα από το εξωτερικό; Εάν είσαι άνεργος, πώς δίνεις μάχη για ένα καλύτερο αύριο και πώς τιμάς την πατρίδα σου; Μέσα σε αυτή την κατάσταση οι συνθήκες σε ωθούν να φύγεις. Είναι λυπηρό. · K · 9 «Κοιμάμαι στις 2 το βράδυ απλώς για να προλάβω τα αναγκαία. Είναι πολύ δύσκολο να παρακολουθείς σχολείο και φροντιστήριο και να έχεις να διαβάσεις άλλα νια το σχολείο και άλλα για το φροντιστήριο. Θυμώνεις πολύ.» του. Ισως, όταν έρθει n στιγμή, αποφασίσω μέσα από την επικαιρότητα και από αυτά που θα ακούσω. Εχεις εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης για να σχηματίσεις άποψη; Οχι. Στην πραγματικότητα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης καθορίζονται και αυτά από tous πολιτικούς. Ισως το Ιντερνετ είναι λίγο πιο ουδέτερο. Εχεις συμμετάσχει ποτέ σε διαδήλωση; To 2008, όταν σκοτώθηκε ο Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος στην Αθήνα, είχαμε διαδηλώσει έξω από το σχολείο. Είχες κατέβει τότε στο κέντρο; Οχι, ήμουν μικρός. Τι συμβολίζει για σένα ο Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος σήμερα; Συμβολίζει τοννέο που δεν γίνεται εύκολα αποδεκτός και χάνεται άδικα. Τι γνώμη έχεις για τους νέους που διαδηλώνουν και τα σπά- I νε; Δεν συμφωνώ. Ξέρω ότι κάποιοι συμμαθητές μου I; διαφωνούν. Στο σχολείο έχουμε έντονες συζητήσει για το θέμα. Αλλά, με το να τα σπάει κάποιος όλα, δεν πρόκειται να γίνουν καλύτερα τα πράγματα. Οι συμμαθητές σου σε θεωρούν συντηρητικό; Θεωρώ ότιστηνέαγενιάπρέπει ο καθένας να εκφράζει αυτό που νομίζει, χωρίς να καραδοκεί κάποιος να του κολλήσει και μια ταμπέλα. Αναμειγνύεσαι στα κοινά; Ημουν στο πενταμελές συμβούλιο του σχολείου μου μέχρι πέρυσι. Και γενικά με ενδιαφέρει n πολιτική. Τι θέλεις να σπουδάσεις; Νομικά. Και θα ήθελα να κάνω μεταπτυχιακά στο εξωτερικό. Σε τρομάζει n ανεργία στην Ελλάδα; Φυσικά. Νιώθεις ότι έχουν κοπεί τα φτερά σου λόγω της κρίσης; Θα είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα. Αλλά δεν πιστεύω πως πρέπει να σταματάς να ονειρεύεσαι, γιατί, με την ίδια λογική, κάποιος θα μπορούσε να πει "γιατί να πάω να δώσω εξετάσεις;". Αλλά, εάν μπει στο πανεπιστήμιο, θα έχει τη δυνατότητα ίσως μεθαύριο να εργαστεί και στο εξωτερικό, εφόσον n Ελλάδα δεν θα του παρέχει κάποια ευκαιρία. Και πώς θα τιμήσεις την Ελλάδα από το εξωτερικό; Εάν είσαι άνεργος, πώς δίνεις μάχη για ένα καλύτερο αύριο και πώς τιμάς την πατρίδα σου; Μέσα σε αυτή την κατάσταση οι συνθήκες σε ωθούν να φύγεις. Είναι λυπηρό. · K · 9

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (EL)
Agricultural University of Athens (EN)

2012-03-25T07:30:11Z
2012-03-24


Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - Κ



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.