Επιχείρηση «Σχολεία χωρίς κενα»

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2012 (EL)

Επιχείρηση «Σχολεία χωρίς κενα»

ΜΑΣΤΟΡΑΣ ΝΙΚΟΣ

To υπουργείο nai6eias προωθεί αλλαγέ5 στη διαδικασία ίων αποσπάσεων και μεταθέσεων εκπαιδευτικών την κατανομή tous στα σχολεία, αλλά και το ωράριο tous Επιχείρηση « Σχολεία χωρίς κενα » ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ Σ ε μια προσπάθεια να μην προκύπτουν κάθε χρόνο χιλιάδες κενά με την έναρξη των μαθημάτων, όπως αναμένεται να συμβεί και εφέτος, ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος δηλώνει αποφασισμένος να εξορθολογίσει το σύστημα, βάζοντας μαχαίρι σε αποσπάσεις, διεκπεραιώνοντας γρήγορα τις μεταθέσεις, αυξάνοντας τις ώρες διδασκαλίας και θεσπίζοντας νέο τρόπο υπολογισμού των κενών. Η νέα σχολυαί χρονιά αρχίζει αύριο σε κλίμα αναβρασμού λόγω της 24ωρης t» Ant1 απεργίας ηουέχουν Η ΔΟΕ KQl n ΟΛΜΕ ί t» Ant1 απεργίας ηουέχουνΗ ΔΟΕ KQl n ΟΛΜΕ προγραμματίσει για K'iVOW λόγο την επομένη του i u / αγιασμού δάσκα- για )θλΐάδε5 Κενα λο\ και ιδιωτικοί εκεΚΠαΐδευίΙΚών παιδευτικοί και της στάσης εργασίας των καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης. Τα σχολικά βιβλία εκτιμάται ότι θα περιμένουν τους μαθητές στα σχολεία με τον αγιασμό, δεν αναμένεται όμως να συμβεί το ίδιο με τους εκπαιδευτικούς, καθώς Διδασκαλική Ομοσπονδία (ΔΟΕ) και ΟΛΜΕ κάνουν λόγο για χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, για τα οποία θα δώσουν αύριο συγκεκριμένα αριθμητικά στοιχεία, σε συνέντευξη Τύπου. ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ. Για το θέμα αυτό ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε ότι από το ερχόμενο έτος θα αλλάξει ο τρόπος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών στα σχολεία, επειδή τα κενά προκύπτουν - όπως είπε σε συνέντευξή του στον ραδιοσταθμό Αθήνα 984 - από τις στρεβλώσεις της σημερινής διαδικασίας. «Οταν έχουμε 156.000 εκπαιδευτικούς και κάθε χρόνο έχουμε περίπου 15.000 αναπληρωτές για 14.900 σχολικές μονάδες, δεν θα έπρεπε να υπάρχουν κενά. Αλλά ο τρόπος με τον οποίο γίνεται n τοποθέτηση των εκπαιδευτικών δημιουργεί στρεβλώσεις. Πρέπει να εξορθολογιστεί ο τρόπος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών και αυτό μελετάμε για την επόμενη σχολική χρονιά, ούτως ώστε και εκεί οι διαδικασίες να είναι ορθολογικές και αυτοματοποιημένες και να μην ανησυχούμε στην έναρξη κάθε χρονιάς πώς και πού θα υπάρχουν κενά», τόνισε χαρακτηριστικά. Παρότι εφέτος οι μόνιμες προσλήψεις ήταν οι λιγότερες από κάθε άλλη χρονιά (μόλις 225), οι οτρεβλώσέις, όπως λένε πηγές του υπουργείου, οφείλονται κατά κύριο λόγο στον τρόπο υπολογισμού των κενών. Αλλα είναι τα οργανικά που αφορούν ακάλυπτες θέσεις και άλλα τα λειτουργικά που αφορούν ακάλυπτες ώρες, ενώ ο υπολογισμός εξαρτάται από το ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών (άλλο ωράριο έχει π.χ. ο πρωτοδιόριστος και άλλο ένας εκπαιδευτικός με 20 χρόνια υπηρεσίας) αλλά και την ειδικότητα του καθένα, με τους εκπαιδευτυωύς των ΕΠΑΛ να έχουν ης περισσότερες. ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ. Για τον λόγο αυτόν το υπουργείο Παιδείας μελετά την αύξηση κατά δύο-τρεις ώρες του ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, τη δραστική μείωση των ειδυχοτήτων εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ, αλλά και τον εξορθολογισμό της διαδικασίας των αποσπάσεων - παρά τη μοριοδότηση που θεσπίστηκε από την Αννα Διαμαντοπούλου πέρυσι, εξακολουθεί να υπάρχει προβλημαπσμός, αν και σε μικρότερο βαθμό, για τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη, αλλά και για τον αριθμό των αποσπασμένων εκπαιδευτών σε διάφορες υπηρεσίες, πολλοί έκτων οποίων θα μπορούσαν να βρίσκονται στα σχολεία. Ο κ. Αρβανιτόπουλος αναμένεται να ενημερώσει σήμερα για ης προθέσεις του τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, παράλληλα με την προσπάθεια κατευνασμού των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών για τις περικοπές. «Δεν χωράει αμφιβολία ότι είναι δραματικές οι περικοπές. Οι εκπαιδευτικοί τα βγάζουν δύσκολα πέρα. Υπάρχει απόγνωση, αγωνία και δεν μπορώ να επικρίνω τη στάση τους. Αλλά, από την άλλη πλευρά, θα πρέπει όλοι μαζί να δούμε ότι αυτή to στιγμή n χώρα βρίσκεται σε μια αγωνιώδη μάχη. Δίνουμε μια μάχη για την ύπαρξή μας. Επομένως, παρά τις περυωπές, τις θυσίες που υφιστάμεθα, πρέπει όλοι να βάλουμε πλάτη», δήλωσε για τις κινητοποιήσεις τους. Kivmonoinaeis καθηγητών Σήμερα αρχίζουν και οι κινητοποιήσει των καθηγητών σε πανεπιστήμια και TEI λόγω των περικοπών στα ειδικά μισθολόγια, οι οποίεε προκαλούν αναστάτωση στην εξεταστική περίοδο φοιτητών και σπουδαστών. Οι κινητοποιήσει στα ΤΕΙ (αποχή των καθηγητών από τα καθήκοντά tous) θα διαρκέσουν όλη την εβδομάδα,· ενώ οι πανεπιστημιακοί θα συνεδριάσουν αύριο για να επανακαθορίσουν τη στάση tous. Οι τσάντεε (nous ώμουβ των παιδιών είναι έτοιμεβ να μεθαύριο κιόλαβ 24ωρη απεργία και σι καθηγητέβ γεμίσουν με τα σχολικά Βιβλία που φέτοβ θα διανεμη- 3ωρη στάση εργασίαε, ενώ εκτιμάται on μεγάλα θα θούν εγκαίρωΘ. Ομωβ, n σχολική χρονιά αρχίζει αύριο είναι τα κενά εκπαιδευτικών τόσο στην Πρωτοβάθμια με προβλήματα, αφού οι δάσκαλοι έχουν εξαγγείλει όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση <£> To υπουργείο nai6eias προωθεί αλλαγέ5 στη διαδικασία ίων αποσπάσεων και μεταθέσεων εκπαιδευτικών την κατανομή tous στα σχολεία, αλλά και το ωράριο tous Επιχείρηση « Σχολεία χωρίς κενα » ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ Σ ε μια προσπάθεια να μην προκύπτουν κάθε χρόνο χιλιάδες κενά με την έναρξη των μαθημάτων, όπως αναμένεται να συμβεί και εφέτος, ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος δηλώνει αποφασισμένος να εξορθολογίσει το σύστημα, βάζοντας μαχαίρι σε αποσπάσεις, διεκπεραιώνοντας γρήγορα τις μεταθέσεις, αυξάνοντας τις ώρες διδασκαλίας και θεσπίζοντας νέο τρόπο υπολογισμού των κενών. Η νέα σχολυαί χρονιά αρχίζει αύριο σε κλίμα αναβρασμού λόγω της 24ωρης t» Ant1 απεργίας ηουέχουν Η ΔΟΕ KQl n ΟΛΜΕ προγραμματίσει για K'iVOW λόγο την επομένη του i u / αγιασμού δάσκα- για )θλΐάδε5 Κενα λο\ και ιδιωτικοί εκεΚΠαΐδευίΙΚών παιδευτικοί και της στάσης εργασίας των καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης. Τα σχολικά βιβλία εκτιμάται ότι θα περιμένουν τους μαθητές στα σχολεία με τον αγιασμό, δεν αναμένεται όμως να συμβεί το ίδιο με τους εκπαιδευτικούς, καθώς Διδασκαλική Ομοσπονδία (ΔΟΕ) και ΟΛΜΕ κάνουν λόγο για χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, για τα οποία θα δώσουν αύριο συγκεκριμένα αριθμητικά στοιχεία, σε συνέντευξη Τύπου. ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ. Για το θέμα αυτό ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε ότι από το ερχόμενο έτος θα αλλάξει ο τρόπος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών στα σχολεία, επειδή τα κενά προκύπτουν - όπως είπε σε συνέντευξή του στον ραδιοσταθμό Αθήνα 984 - από τις στρεβλώσεις της σημερινής διαδικασίας. «Οταν έχουμε 156.000 εκπαιδευτικούς και κάθε χρόνο έχουμε περίπου 15.000 αναπληρωτές για 14.900 σχολικές μονάδες, δεν θα έπρεπε να υπάρχουν κενά. Αλλά ο τρόπος με τον οποίο γίνεται n τοποθέτηση των εκπαιδευτικών δημιουργεί στρεβλώσεις. Πρέπει να εξορθολογιστεί ο τρόπος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών και αυτό μελετάμε για την επόμενη σχολική χρονιά, ούτως ώστε και εκεί οι διαδικασίες να είναι ορθολογικές και αυτοματοποιημένες και να μην ανησυχούμε στην έναρξη κάθε χρονιάς πώς και πού θα υπάρχουν κενά», τόνισε χαρακτηριστικά. Παρότι εφέτος οι μόνιμες προσλήψεις ήταν οι λιγότερες από κάθε άλλη χρονιά (μόλις 225), οι οτρεβλώσέις, όπως λένε πηγές του υπουργείου, οφείλονται κατά κύριο λόγο στον τρόπο υπολογισμού των κενών. Αλλα είναι τα οργανικά που αφορούν ακάλυπτες θέσεις και άλλα τα λειτουργικά που αφορούν ακάλυπτες ώρες, ενώ ο υπολογισμός εξαρτάται από το ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών (άλλο ωράριο έχει π.χ. ο πρωτοδιόριστος και άλλο ένας εκπαιδευτικός με 20 χρόνια υπηρεσίας) αλλά και την ειδικότητα του καθένα, με τους εκπαιδευτυωύς των ΕΠΑΛ να έχουν ης περισσότερες. ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ. Για τον λόγο αυτόν το υπουργείο Παιδείας μελετά την αύξηση κατά δύο-τρεις ώρες του ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, τη δραστική μείωση των ειδυχοτήτων εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ, αλλά και τον εξορθολογισμό της διαδικασίας των αποσπάσεων - παρά τη μοριοδότηση που θεσπίστηκε από την Αννα Διαμαντοπούλου πέρυσι, εξακολουθεί να υπάρχει προβλημαπσμός, αν και σε μικρότερο βαθμό, για τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη, αλλά και για τον αριθμό των αποσπασμένων εκπαιδευτών σε διάφορες υπηρεσίες, πολλοί έκτων οποίων θα μπορούσαν να βρίσκονται στα σχολεία. Ο κ. Αρβανιτόπουλος αναμένεται να ενημερώσει σήμερα για ης προθέσεις του τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, παράλληλα με την προσπάθεια κατευνασμού των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών για τις περικοπές. «Δεν χωράει αμφιβολία ότι είναι δραματικές οι περικοπές. Οι εκπαιδευτικοί τα βγάζουν δύσκολα πέρα. Υπάρχει απόγνωση, αγωνία και δεν μπορώ να επικρίνω τη στάση τους. Αλλά, από την άλλη πλευρά, θα πρέπει όλοι μαζί να δούμε ότι αυτή to στιγμή n χώρα βρίσκεται σε μια αγωνιώδη μάχη. Δίνουμε μια μάχη για την ύπαρξή μας. Επομένως, παρά τις περυωπές, τις θυσίες που υφιστάμεθα, πρέπει όλοι να βάλουμε πλάτη», δήλωσε για τις κινητοποιήσεις τους. Kivmonoinaeis καθηγητών Σήμερα αρχίζουν και οι κινητοποιήσει των καθηγητών σε πανεπιστήμια και TEI λόγω των περικοπών στα ειδικά μισθολόγια, οι οποίεε προκαλούν αναστάτωση στην εξεταστική περίοδο φοιτητών και σπουδαστών. Οι κινητοποιήσει στα ΤΕΙ (αποχή των καθηγητών από τα καθήκοντά tous) θα διαρκέσουν όλη την εβδομάδα,· ενώ οι πανεπιστημιακοί θα συνεδριάσουν αύριο για να επανακαθορίσουν τη στάση tous. Οι τσάντεε (nous ώμουβ των παιδιών είναι έτοιμεβ να μεθαύριο κιόλαβ 24ωρη απεργία και σι καθηγητέβ γεμίσουν με τα σχολικά Βιβλία που φέτοβ θα διανεμη- 3ωρη στάση εργασίαε, ενώ εκτιμάται on μεγάλα θα θούν εγκαίρωΘ. Ομωβ, n σχολική χρονιά αρχίζει αύριο είναι τα κενά εκπαιδευτικών τόσο στην Πρωτοβάθμια με προβλήματα, αφού οι δάσκαλοι έχουν εξαγγείλει όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση <£> Σιο μικροσκόπιο μπαίνουν και οι 6euiepes αναθέσει μαθημάτων oious εκπαιδευτικοί ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ και του νομοθετικού πλαισίου για τις δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς προετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας. Οπως είπε ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου προχθές στη Βουλή, στο πλαίσιο της νομοθετικής πρωτοβουλίας που ετοιμάζεται για το νέο Λύκειο, Οα τεθούν σαφείς κανόνες έτσι ώστε να διασφαλίζεται n συνάφεια των αντικειμένων στις δεύτερες αναθέσεις όταν αυτό είναι αναγκαίο. «Ορισμένοι εκπαιδευτικοί ανήκουν σε κλάδους, σε ειδικότητες όπου διδάσκουν - ορισμένοι εξ αυτών - μονόωοα ή τρίωρα μαθήματα. Εξ αντικειμένου, επομένως, δεν μπορούν να συμπληρώσουν το ωράριο τους. Ενας φυσικός, για παράδειγμα, μπορεί να διδάξει χημεία, γιατί είναι συναφές το αντικείμενο. Ενας νομικός, κοινωνιολόγος, οικονομολόγος μπορεί να διδάξει το μάθημα Πολιτική και Δίκαιο ή ένας φιλόλογος μπορεί να διδάξει Ιστορία», είπε ο κ. Παπαθεοδώρου. Τόνισε ότι στόχος είναι να περιοριστούν παράλογες καταστάσεις, όπως για παράδειγμα ένας μουσικός να διδάσκει θρησκευτικά, αλλά συμπλήρωσε: «Οι ξενόγλωσσοι,σι καθηγητές Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής έχουν διδαχθεί Ιστορία. Αρα δεν μπορούμε να τους αποκόψουμε ano την Ιστορία, διότι είναι της Φιλοσοφικής Σχολής».

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2012-09-10
2012-09-10T07:30:20Z


ΤΑ ΝΕΑ




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.