Δάσκαλε που δίδασκες, πέρνα και τη βάση!

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2012 (EL)

Δάσκαλε που δίδασκες, πέρνα και τη βάση!

ΜΑΣΤΟΡΑΣ ΝΙΚΟΣ

To παιδαγωγικό κλίμα και n οργάνωση Tns σχολικήε τάξηβ είναι δύο ano τα... SOS στα οποία πρέπει να είναι «διαβασμένοι» σι εκπαιδευτικοί που θέλουν να αναλάβουν θέσειβ ευθύνηε και μισθολογικέβ αυξήσειε Υπό αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί από τον ερχόμενο χρόνο Δάσκαλε που δίδασκες, πέρνα και τη Βάση! ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ Για τους μαθητές μπορεί να καταργήθηκε n περίφημη «βαθμολογική βάση», από τον ερχόμενο χρόνο όμως θα ισχύσει για τους εκπαιδευτικούς τους, οι οποίοι προκειμένου να προαχθούν και να αναλάβουν θέσεις ευθύνης - κατ' επέκταση για να λάβουν μισθολογικές αυξήσεις θα πρέπει να την περάσουν. Αυτό προβλέπεται στην πρόταση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που δημοσιοποίησε χθες το υπουργείο Παιδείας και θα τεθεί σε διαβούλευση μέχρι ης 20 Νοεμβρίου, προκειμένου στη συνέχεια να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα και να αρχίσει n αξιολόγηση από το ερχόμενο έτος, παρά ης αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Η βάση που πρέπει να περάσουν οι εκπαιδευτικοί δεν εκφράζεται σε μονάδες με άριστα το 20 όπως συνέβαινε για τους μαθητές, αλλά σε 4 περιγραφικούς όρους - από το «ελλιπής» έως το «εξαιρετικός» - και σε 5 πεδία αξιολόγησης. Στην αξιολόγηση δεν θα συμπεριλαμβάνονται οι επιδόσεις των μαθητών, ενώ όσοι αξιολογούνται αρνητικά δεν θα απολύονται, αλλά θα οδηγούνται σε επιμόρφωση. Οι εκπαιδευτικοί το έργο των οποίων θα αξιολογηθεί ως «ελλιπές» σε κάποιο από τα 5 πεδία, θα παρακολουθούν ενισχυτικό/ διαμορφωτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και n αξιολόγησή τους στο συγκεκριμένο πεδίο θα επαναλαμβάνεται το επόμενο έτος. Δηλαδή θα παραμένουν στάσιμοι και συνεπώς δεν θα λαμβάνουν αυξήσεις. Οι εκπαιδευτικοί των οποίων το έργο θα αξιολογείται ως «επαρκές» θα θεωρούνται προακτέοι, όχι όμως και προτιμητέοι για θέσεις ευθύνης. Η αξιολόγηση του έργου του εκπαιδευτικού ως «πολύ καλό» και/ή «εξαιρετικό» θα χρησιμοποιείται, εφόσον οι ίδιοι το επιθυμούν, στην κρίση της υποψηφιότητάς τους για την κατάληψη θέσης ευθύνης (π.χ. διευθυντής, σχολικός σύμβουλος κ.λπ.). Για τον συντονισμό της αξιολόγησης προβλέπεται να δημιουργηθεί μια νέα Ανεξάρτητη Δημόσια Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Εκπαίδευση (ΑΔΓΠΕ). Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή της 1- Τι έδειξε n έρευνα Ανηφατικέβ απάντησε» έδωσαν οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο ερωτηματολόγιο του υπουργείου Παιδείαβ για το πώ?i θέλουν να είναι n αξιολόγηση. Οι περισσότεροι (72,97%) δήλωσαν ότι θέλδυν n αξιολόγηση να συνδεθεί με τη βελτίωση ιου εκπαιδευτικού συστήματοε, φαίνεται όμω$ ότι δεν βλέπουν tous εσυτούε tous eos μέροδ τσυ, αφού πσλύ λίγοι θέλουν να συνδεθεί με τη Βαθμολογική (25,79%) και ακόμα λιγότεροι με πι μισθολογική tous (19.74%) εξέλιξη. σχολικής μονάδας ετησίως ή ανά δύο χρόνια ως προς το υπηρεσιακό τους έργο και από σχολικό σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό/διδακτικό τους έργο και θα έχουν ατομικούς φακέλους αξιολόγησης. τα πεδια. Πέντε πεδία του εκπαιδευτικού έργου θα αξιολογούνται. Η αξιολόγηση καθενός θα γίνεται με χρήση συγκεκριμένης περιγραφικής αξιολογικής κλίμακα με διαβαθμισμένα κριτήρια, τα οποία αναφέρονται σε ποιοτικές προδιαγραφές έργου. 1Εκπαιδευτικό Περιβάλλον: (α) Διαπροσωπικές Σχέσεις και Προσδοκίες, (β) Παιδαγωγικό Κλίμα και (γ) Οργάνωση της Σχολικής Τάξης. 2Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προετοιμασία Διδασκαλίας: (α) Μαθητής, (β) Στόχοι και Περιεχόμενο και (γ) Διδακηκές Ενέργειες και Εκπαιδειπικά Μέσα. 3Διεξαγωγή και Αξιολόγηση Διδασκαλίας: (α) Προετοιμασία των Μαθητών για τη Διδασκαλία, (β) Διδακτικές Ενέργειες και Εκπαιδευτικά Μέσα, (γ) Μαθησιακές Ενέργειες και (δ) Εμπέδωση και Αξιολόγηση της Νέας Γνώσης. 4Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια: (α) Τυπικές Υπαλληλικές Υποχρεώσεις, (β) Συμμετοχή στη Λειτουργία της Σχολικής Μονάδας και (γ) Συνεργασία με Γονείς και Φορείς. 5Τυπικά Προσόντα και Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη: (α) Τυπικά Προσόντα και Επιστημονική Ανάπτυξη και (β) Επαγγελματική Ανάπτυξη. Δάσκαλε που δίδασκες, πέρνα και τη Βάση!

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2012-11-14
2012-11-14T08:30:20Z


ΤΑ ΝΕΑ




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.