Δεκατέσσερα σπουδαστικά σχέδια του Σχολείου των Τεχνών

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Μουσείο Μπενάκη
Αποθετήριο :
Περιοδικό Μουσείο Μπενάκη  | ΕΚΤ eJournals
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Δεκατέσσερα σπουδαστικά σχέδια του Σχολείου των Τεχνών (EL)
Fourteen student drawings from the School of Arts (EN)

Καρδαμίτση-Αδάμη, Μάρω

Δεν παρατίθεται περίληψη στα ελληνικά. (EL)
In 2007 the Modern Greek Architectural Archive was given a series of 14 period photographs, depicting student projects by trainee architects at the Athens School of Arts, the forerunner of the National Technical University of Athens. The photographs were found among the effects of the Tiniot architect Paraskevas (Paraschos) Markos Kardamitsis, a graduate of the School of Arts (1884).  They relate to houses (town-houses, mansions), a school building, an open-air theatre and a building which could be either a museum or a college.Some of them bear the name of the students I. B. Saliveros and ... Foskolos, as well as the name of a teacher, I. Kolliniatis. The rest either have no name or an illegible one.As there is no organized archive relating to the courses at the School of Arts, this material is perhaps the only evidence which can help us, if not positively to know, at least to piece together some idea of the sort of structures the students were working on in the mid 1880s and of the level of complexity involved. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Μουσείο Μπενάκη (EL)
Benaki Museum (EN)

Περιοδικό Μουσείο Μπενάκη

Ελληνική γλώσσα

2007-01-01


Μουσείο Μπενάκη / Benaki Museum (EL)

2407-9502
1109-4109
Μουσείο Μπενάκη; Vol 7 (2007); 123-135 (EL)
Mouseio Benaki Journal; Vol 7 (2007); 123-135 (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.