“Street Edventures”, εξερευνώντας τη γλώσσα μέσα από την τέχνη του δρόμου

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2019 (EL)

“Street Edventures”, εξερευνώντας τη γλώσσα μέσα από την τέχνη του δρόμου (EL)
“Street Edventures”, exploring language through street art (EN)

Χαρτοφύλακα (Lamprini Chartofylaka), Λαμπρινή

Το γκράφιτι και κάθε είδους δημόσια εικαστική παρέμβαση (τέχνη του δρόμου) αποτελούν ενεργά στοιχεία της ταυτότητας του αστικού χώρου. Για πολλούς, τα παραπάνω συνθέτουν μια μορφή ‘εικαστικών εργαλείων’ για την ελευθερία της έκφρασης στο δημόσιο χώρο, ένα μέσο επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Η ιδέα του project “Street Edventures” βασίζεται στη χρήση της δυναμικής του αστικού περιβάλλοντος ως κοινού τόπου μάθησης σε καθημερινή βάση, απόκτησης γνώσεων και ενίσχυσης της δημιουργικότητας των παιδιών. Το πρωτότυπο (σε μορφή game design document προς το παρόν) προτείνει μια σειρά από γλωσσικές ασκήσεις που αφορούν την κατανόηση και την εξάσκηση της γραμματικής, ορθογραφίας κ.ά. με περιεχόμενο βασισμένο στα μηνύματα που αποτυπώνονται στους τοίχους των αστικών συνοικιών. Για όσα έργα δρόμου έχουν μόνο οπτικοποιημένη μορφή (συνεπώς καθόλου κείμενο προς επεξεργασία), το παιχνίδι θα προτείνει ασκήσεις αφήγησης ιστοριών (storytelling) με σκοπό την ενίσχυση του γραπτού και προφορικού λόγου. Το παιχνίδι θα σχεδιαστεί για παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική ή/και για παιδιά που μαθαίνουν Ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα. Η ιδέα για το παιχνίδι Street Edventures αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια του Α’ έτους του μεταπτυχιακού μου. Ο τελικός στόχος είναι να μετατραπεί σε ψηφιακό παιχνίδι μάθησης σε μορφή εφαρμογής (application) ή ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Στην πρώτη του εκδοχή χρησιμοποιήθηκαν ως ερέθισμα παραδείγματα της γαλλικής γλώσσας. (EL)
Graffiti and all kinds of public art interventions (street art) are active elements of the identity of urban space. For many, the aforementioned are perceived as a form of "art tools" that facilitate freedom of expression in the public space, a means of communication between people. The idea of the project "Street Edventures" is based on the dynamic of the urban environment use as a common place for learning, knowledge acquisition and enhancement of children's creativity on a daily basis. The project (existing as a “game design document”) is designed as a series of linguistic exercises related to the understanding and practice of grammar, spelling and more using as a core stimulus: graffiti slogans on the walls of urban neighborhoods. For street art works without a written message (therefore no text for processing), the game suggests storytelling exercises to enhance writing and speech. The game will be designed for primary school children whose native language is Greek and / or for children who learn Greek as a second language. The “Street Edventures” game prototype was developed during the first year of my master. The idea is to turn it into a digital game as an application or as an e-platform for educational purposes. The first version is developed using as stimuli examples of the French language. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

τέχνη του δρόμου (EL)
αστικό περιβάλλον (EL)
εκμάθηση γλώσσας (EL)
παιχνίδι (EL)
παιδιά (EL)
street art (EN)
language learning (EN)
urban environment (EN)
children (EN)
games (EN)


Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού;

Αγγλική γλώσσα

2019-07-27


Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; (EL)
Children’s Spaces or Spaces for Children? (EN)

Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού;; Τόμ. 1 (2018): Πρακτικά Συνεδρίου ‘Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης’; 794-804 (EL)
Children’s Spaces or Spaces for Children?; Vol. 1 (2018): Conference Proceedings ‘Children’s Spaces or Spaces for Children? When education intersects with the everyday life in the city’; 794-804 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2018 Λαμπρινή Χαρτοφύλακα (Lamprini Chartofylaka) (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.