Αυτό που θα μας απασχολήσει στην παρούσα εργασία είναι τα δεδομένα που έφερε η νέα χιλιετία στους χώρους μάθησης. Θα περιηγηθούμε σχολεία που χτίστηκαν με στόχο όχι απλά τη διδασκαλία στείρας γνώσης αλλά την καλλιέργεια κουλτούρας επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης μεταξύ όλων των εμπλεκομένων στη μαθησιακή διαδικασία. Με αυτά τα πρότυπα, θα προτείνουμε τρόπους προσαρμογής των σχολικών χώρων στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών έτσι ώστε να προσφέρουν εποικοδομητικές φυσικές, γνωστικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και συναισθηματικές εμπειρίες. Στο «νέο» σχολείο, δεν μας απασχολεί απλά το πώς θα χωρέσουμε τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, αλλά το πώς θα διαμορφώσουμε το χώρο έτσι ώστε να προσφέρει πολυαισθητηριακή γνώση που οξύνει τη σκέψη και διευρύνει τους ορίζοντες. Κι εφόσον οι θεωρίες μάθησης και διδασκαλίας αλλάζουν διαρκώς και εξελίσσονται, έτσι και οι σχολικοί χώροι χρειάζεται να μην παραμένουν ίδιοι, αλλά να αναδιαμορφώνονται με στόχο τη δημιουργία κουλτούρας επικοινωνίας, ομαδικότητας, αρμονικής συνύπαρξης και εποικοδομητικής ανταλλαγής μεταξύ όλων.
(EL)
The present paper addresses the changes brought about in learning spaces by developments in the new millennium. We will explore schools that were built with the aim of disseminating knowledge as well as creating a culture of communication, cooperation, creativity and critical thinking among all those involved in the learning process. Based on these standards, we will suggest ways of adapting school premises to the needs of students and teachers so that they offer constructive physical, cognitive,social, cultural and emotional experiences. In the "new" school, we are not simply concerned about accommodating the number of students in classes, but mostly about shaping the space so that it offers multi-sensory knowledge which sharpens their thinking and broadens their horizons. Since learning and teaching theories are constantly changing and evolving, it goes without saying that school premises need not remain the same either. “We shape our buildings and then they shape us”, so we shouldmake sure that school spaces are reshaped with a view to fostering communication, cooperation and fruitful exchange among all.
(EN)