Η γειτονιά και το παιχνίδι: Αναφορά στην ανάδραση μεταξύ αστικού παιδότοπου και αποβιομηχανοποιημένου αστικού τοπίου: Από την παρένθεση στην παραίνεση, μελέτη περίπτωσης στην Μέση Αγυιά της Πάτρας

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Η γειτονιά και το παιχνίδι: Αναφορά στην ανάδραση μεταξύ αστικού παιδότοπου και αποβιομηχανοποιημένου αστικού τοπίου: Από την παρένθεση στην παραίνεση, μελέτη περίπτωσης στην Μέση Αγυιά της Πάτρας (EL)
Neighbourhood and Playground A reference to the interaction between an urban playground and the deactivated industrial landscape: moving from a parenthesis to a synthesis, a case study in Agyia district, Patras, Greece (EN)

Ζησιμοπούλου (Aikaterini Zisimopoulou), Αικατερίνη
Φαρμάκη (Vasiliki Farmaki), Βασιλική

Με αφορμή σεμινάριο γονέων που έλαβε χώρα σε σχολικό συγκρότημα στην Μέση Αγυιά Πάτρας, επιχειρείται από την ομάδα μας μια δοκιμή συμβιωτικής ανάδρασης ανάμεσα στο απενεργοποιημένο βιομηχανικό τοπίο της πόλης και την εικονογραφία των αδρανών δημόσιων κοινόχρηστων ή ελεύθερων χώρων της, τις παιδικές χαρές της γειτονιάς. Σε αυτή τη γειτονιά, τη δική μας, σημαντικό ρόλο παίζει το αδρανές πια βιομηχανικό συγκρότημα ζυθοποιίας Μάμου, κενό εδώ και δεκαετίες αν και άλλοτε κυρίαρχο στη δραστηριότητα των κατοίκων.Η κατάσταση των δημόσιων κοινόχρηστων υπαίθριων χώρων επιδεινώνεται καθώς η συνεχιζόμενη ελληνική κρίση συρρικνώνει τις δημόσιες δαπάνες. Πώς είναι οι παιδικές χαρές της Αγυιάς γύρω από τον Μάμο; Πώς σχετίζεται ο Μάμος με τη γειτονιά; Αρκετοί κάτοικοι της περιοχής αγνοούν ότι κινούνται πέριξ ενός κάποτε γνωστού ελληνικού ζυθοποιείου, κι ας περιφέρονται δίπλα από τα ερείπια ή τις αποθήκες που επέζησαν κι είναι ακόμα σε χρήση.Η έρευνα που παρουσιάζεται στοχεύει στη δυναμική αυτή διάσταση της παιδικής χαράς ως του κατεξοχήν δημόσιου χώρου που δύναται να χρησιμοποιηθεί για να εκπαιδευόμαστε όλοι στην τοπική ιστορία με μια συλλογική νοοτροπία. Φιλοδοξεί να αποκρυπτογραφήσει τους γρίφους του χώρου, ώστε να του επιτραπεί να μας αφηγηθεί την ιστορία της πόλης. Και να μας εκπαιδεύσει... (EL)
The parents’ seminar organized in our neighbourhood school in Patras gave the incentive to our team to research into the potential symbiotic interaction between the inactive industrial landscape and the iconography of the open communal spaces used by children for playing, the playgrounds of our district, Agyia. A serious factor to take into consideration is the disabled industrial building complex, old Mamos Brewery.The condition of public space deteriorates as the city’s spending continuously diminishes. How do playgrounds in Agyia around Mamos look like? How does Mamos relate to Agyia? Some of the inhabitants do not know that the area used to host one of the famous Greek breweries, even though they move around it and the warehouses still in use daily.The research on the potential interaction of the former industrial condition and the open public spaces and playgrounds aspires to activate the interest of all of us, the citizens, in the story of our town, so that we all, residents and users of playgrounds, can use space to educate ourselves to a communal thinking as well as to our local history. This project works to disentangle the riddles of space and narrate the story of the city. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

χωρική ανάδραση (EL)
υπαίθριος δημόσιος χώρος (EL)
παιδότοπος (EL)
βιομηχανικό τοπίο (EL)
τοπική εκπαίδευση (EL)
place education (EN)
playground (EN)
space instigator (EN)
open public space (EN)
industrial landscape (EN)


Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού;

Ελληνική γλώσσα

2019-07-27


Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; (EL)
Children’s Spaces or Spaces for Children? (EN)

Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού;; Τόμ. 1 (2018): Πρακτικά Συνεδρίου ‘Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης’; 950-964 (EL)
Children’s Spaces or Spaces for Children?; Τόμ. 1 (2018): Πρακτικά Συνεδρίου ‘Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης’; 950-964 (EN)

Copyright (c) 2018 Αικατερίνη Ζησιμοπούλου (Aikaterini Zisimopoulou), Βασιλική Φαρμάκη (Vasiliki Farmaki) (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.