Η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης-τόπος στη μεταβυζαντινή ιστορική εικονογραφία

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης-τόπος στη μεταβυζαντινή ιστορική εικονογραφία (EL)
Le siège de Constantinople -Topos postbyzantin de peinture historique (EN)

PILTZ, Elisabeth

Στη Ρουμανία, στο πρώτο μισό του 16ου αι. σε μια περιοχή όπου η βυζαντινή καλλιτεχνική παράδοση είναι διαπιστωμένη ήδη από την βυζαντινή περίοδο, υπάρχει μια σειρά εκκλησιών της Μολδαβίας με κατάγραφες τις εξωτερικές όψεις, στις οποίες απεικονίζεται η δραματική πτώση της Κωνσταντινούπολης κατεστραμμένης από τα τούρκικα πυροβόλα. Στις εκκλησίες των πόλεων Moldovitsa, Humor και Arborea, που έχουν κτιστεί και διακομισθεί με εντολή του πρίγκιπα της Βουκοβίνας Petri IV Rares, οι παραστάσεις επιδεικνύουν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το τοπίο και την εντυπωσιακή απόδοση του θέματος και είναι οι γνωστότερες και καλύτερα διατηρημένες της Μολδαβίας (EL)
In some Romanian churches of the first half of the 16th century, a region with strong affiliations to the Byzantine culture, the exterior walls are covered with frescoes which depict the dramatic scenes in the aftermath of the fall of the imperial city of Constantinople which had been ravaged by the Turkish artillery. The churches of Moldovitsa, Humor and Arborea the best preserved and well-known churches of Moldavia, which had been sponsored by the prince of Bucovina Petri IV Rares, on their outside frescoes exhibit a special interest for the landscape and the historical painting En Roumanie, dans la première moitié du XVIe siècle, dans une région où la tradition byzantine était déjà affirmée à l´époque byzantine, on trouve après la chute de Constantinople, une série d´églises moldaves entièrement couvertes sur leur parois extérieures de peintures qui illustrent le drame précédant la chute finale de la ville impériale écrasée par l´artillerie turque. Elles furent construites à la demande de Petri IV Rares, Prince de Bucovine.Les églises de Moldovitsa, de Humor et d´Arborea, dont les scènes panoramiques attestent un intérêt prononcé pour le paysage et les effets théâtraux, sont les plus célèbres et les mieux conservées de Moldavie. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

τοιχογραφίες εξωτερικών όψεων ναών (EL)
16ος αιώνας (EL)
Μολδαβία (EL)
Άλωση Κωνσταντινούπολης (EL)
Ρουμανία (EL)
Moldovitsa (EN)
16th century (EN)
Roumania (EN)
Arborea (EN)
histoncal painting (EN)
monumental painting (EN)
siege of Constantinople (EN)
Humor (EN)


Δελτίον Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας

Γαλλική γλώσσα

2011-07-06


Χριστιανική Αρχαιολογική Εταιρεία (ΧΑΕ) - Christian Archaeological Society (ChAE) (EL)

1105-5758
2241-2190
Δελτίον της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας; Δελτίον ΧΑΕ 22 (2001), Περίοδος Δ'. Στη μνήμη του Μανόλη Χατζηδάκη (1909-1998); 271-280 (EL)
Deltion of the Christian Archaeological Society; Deltion ChAE 22 (2001), Series 4. In memory of Manolis Chatzidakis (1909-1998); 271-280 (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.