δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η μελέτη των εικόνων με υπογραφή του Εμμανουήλ Λαμπάρδου στο Μουσείο Μπενάκη με τη συμβολή της τεχνικής εξέτασης
(EL)
Icons signed by Emmanuel Lambardos in the Benaki Museum
(EN)
ΔΡΑΝΔΑΚΗ, Αναστασία
ΒΡΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Λένα
ΚΑΛΛΙΓΑ, Αλεξάνδρα
Με αφορμή την ενυπόγραφη εικόνα της Γλυκοφιλούσας του Μουσείου Μπενάκη επανεξετάζονται άλλες τέσσερις εικόνες της ίδιας συλλογής με την ίδια υπογραφή ζωγράφου, του Εμμανουήλ Λαμπάρδου. Σκοπός της εξέτασης είναι να διευκρινιστεί σε ποιόν από τους δύο συνώνυμους και συγγενείς καλλιτέχνες αποδίδεται καθένα από τα έργα. Στο πρώτο μέρος της μελέτης γίνεται σύντομη εικονογραφική και τεχνοτροπική ανάλυση των έργων και επιχειρείται απόδοση των έργων στους ζωγράφους με τα στοιχεία αυτά. Στο δεύτερο μέρος παρατίθενται τα πορίσματα της φυσικοχημικής τους ανάλυσης που επιβεβαιώνουν τις αποδόσεις των έργων.
(EL)
The icon of the Virgin of the Tenderness is the point of departure for a comparative analysis of four more icons from the collection of the Βenaki Museum. The scope of this analysis is to define which one of the two painters named Emmanuel Lambardos, who were relatives and synonymous, has executed which work. The first part of this study examines in brief the works from an iconographic and stylistic point of view and the attributions attempted are based on the above evidence. The second part of the study presents the results of the physico-chemical analysis of these works, which corroborate the attributions proposed in the first part.
(EN)
Deltion of the Christian Archaeological Society; Deltion ChAE 21 (2000), Series 4; 189-220
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.