Η αμφίεση στους παλαιοχριστιανικούς και πρωτοβυζαντινούς χρόνους σε μνημεία της Θεσσαλονίκης

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Η αμφίεση στους παλαιοχριστιανικούς και πρωτοβυζαντινούς χρόνους σε μνημεία της Θεσσαλονίκης (EL)
Dress in the early christian art of Thessaloniki (EN)

ΜΑΡΚΗ, Ευτέρπη

Το άρθρο αναφέρεται στα είδη της ανδρικής και της γυναικείας αμφίεσης, όπως εμφανίζονται στην καλλιτεχνική παραγωγή της Θεσσαλονίκης από τον 3ο έως τον 9ο αι. (ταφική ζωγραφική, ψηφιδωτά Ροτόντας, Αγίου Δημητρίου, Αγίας Σοφίας και ιστορική τοιχογραφία Αγίου Δημητρίου). Διαπιστώνεται ότι η αμφίεση στο Βυζάντιο διατήρησε τα στοιχεία της ρωμαϊκής παράδοσης, με μικρές διαφοροποιήσεις, μέχρι τον 9ο αι. (EL)
This article refers to the male and female attire as it appears in the artistic production of Thessaloniki from the third to the nineth century (tomb painting, mosaics in the Rotunda, St Demetrios, and Hagia Sophia and the historical wall-paintingin St Demetrios). It is ascertained that costume in Byzantium retained until the ninth century elements of the Roman tradition with slight differentiations. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

3ος–9ος αιώνας (EL)
είδη αμφίεσης (EL)
Θεσσαλονίκη (EL)
εικονογραφία (EL)
3rd-9th centuries (EN)
Thessaloniki (EN)
iconography attire (EN)


Δελτίον Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας

Ελληνική γλώσσα

2011-11-23


Χριστιανική Αρχαιολογική Εταιρεία (ΧΑΕ) - Christian Archaeological Society (ChAE) (EL)

1105-5758
2241-2190
Δελτίον της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας; Δελτίον XAE 30 (2009), Περίοδος Δ'. Στη μνήμη του Ηλία Κόλλια (1936-2007); 293-300 (EL)
Deltion of the Christian Archaeological Society; Deltion ChAE 30 (2009), Series 4. In memory of Elias Kollias (1936-2007); 293-300 (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.