Ψηφιακές εφαρμογές, κοινωνικά μέσα και επαυξημένη πραγματικότητα με παράδειγμα την πόλη των Χανίων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πολυτεχνείου Κρήτης
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Ψηφιακές εφαρμογές, κοινωνικά μέσα και επαυξημένη πραγματικότητα με παράδειγμα την πόλη των Χανίων (EL)

Τελιου Μαρινελα (EL)
Teliou Marinela (EN)

Ουγγρινης Κωνσταντινος-Αλκετας (EL)
Μανια Αικατερινη (EL)
Πολυτεχνείο Κρήτης (EL)
Παρθενιος Παναγιωτης (EL)
Ouggrinis Konstantinos-Alketas (EN)
Technical University of Crete (EN)
Mania Aikaterini (EN)
Parthenios Panagiotis (EN)

Η Διπλωματική εργασία πραγματεύεται την χρήση ψηφιακών μέσων και εργαλείων σε συνδυασμό με τα κοινωνικά Μέσα (Social Media) και την τεχνολογία της επαυξημένη πραγματικότητας (Augmented reality) στον δημόσιο χώρο. Λαμβάνοντας υπόψη τα πορίσματα της ερευνητικής εργασίας που προηγήθηκε προτείνονται εφαρμογές για την συνύπαρξη του φυσικού και ψηφιακού επιπέδου στο δημόσιο χώρο της πόλης. Οι ψηφιακές εφαρμογές αναπτύσσονται σε τρία επίπεδα και κλίμακες με παράδειγμα την πόλη των Χανίων.Μέσα από τα τρία αυτά επίπεδα η εργασία εξερευνά διάφορους τρόπους οι οποίοι φέρνουν τον ψηφιακό χώρο σε άμεση επαφή και συνδιαλλαγή με τον φυσικό χώρο της πόλης μέσα από τις ενέργειες και τα χαρακτηριστικά του χρήστη - πολίτη. Στο πρώτο επίπεδο ο χρήστης-πολίτης γίνεται αντιληπτός ως μέλος του ευρύτερου πληθυσμού της πόλης. Ο ευρύτερος πληθυσμός που δραστηριοποιείται στην πόλη, σε συνδυασμό με το φυσικό του περιβάλλον, δημιουργεί μια χαρακτηριστική ατμόσφαιρα. Στόχος της επέμβασης είναι η ατμόσφαιρα που δημιουργείτε από τις δράσεις των πολιτών να εκφράζεται πίσω στην πόλη. Η έκφραση της ατμόσφαιρας πραγματοποιείται με την χρήση ψηφιακών τεχνολογιών οι οποίες εφαρμόζουν την χρωματική παλέτα στο δίκτυο φωτισμού της πόλης μέσα από ένα σύστημα συνεχούς ανατροφοδότησης. Στο δεύτερο επίπεδο ο χρήστης- πολίτης γίνεται αντιληπτός ως μέλος μιας πολιτιστικής ομάδας. Στόχος της επέμβασης είναι η ενίσχυση του πολιτιστικού δικτύου της πόλης παρέχοντας στους κόμβους του δικτύου τις απαραίτητες υποδομές (τόσο ψηφιακές όσο και υλικές) για την υποστήριξη πολιτιστικών δρώμενων Έτσι σε επιλεγμένα σημεία του πολιτιστικού δικτύου προτείνονται επεμβάσεις χωρικής και ψηφιακής φύσεως οι οποίες χρησιμοποιούνται από τις πολιτιστικές ομάδες της πόλης. Στο τρίτο και τελευταίο επίπεδο ο χρήστης- πολίτης γίνεται αντιληπτός ως ατομικότητα. Ο πολίτης ως ατομικότητα μέσα από τα προσωπικά του φίλτρα (εμπειρίες,ενδιαφέροντα, ιδιοσυγκρασία, ψυχολογία κ.α ) αποκτά μια προσωπική αντίληψη του χώρου που τον περιβάλει. Στόχος της επέμβασης είναι η έκφραση της κάθε ατομικής αντίληψης στο δημόσιο χώρο. Η έκφραση αυτή επιτυγχάνεται με την χρήση εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας λαμβάνοντας υπόψη παράλληλες πτυχές του χρήστη όπως η χρήση των κοινωνικών μέσων και των σύγχρονων κινητών τηλεφώνων καθώς και η τάση του για εξερεύνηση και οικειοποίηση της πόλης. (EL)

bachelorThesis

Ambience of the city (EN)
Events of the city (EN)
Chania (EN)
Social media (EN)
Image of the city (EN)
Augmented reality (EN)
Digital and physical space (EN)


Ελληνική γλώσσα

2017


Πολυτεχνείο Κρήτης::Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.