«Σιωπή! Προσεγγίζοντας την περίπτωση των μαθητών που αντιμετωπίζονται στο σχολείο ως ομοφυλόφιλοι»

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2014 (EN)

«Σιωπή! Προσεγγίζοντας την περίπτωση των μαθητών που αντιμετωπίζονται στο σχολείο ως ομοφυλόφιλοι» (EL)

Darais, Konstantinos

Η σύνταξη αυτού του άρθρου βασίστηκε στη μελέτη της περίπτωσης των μαθητών που είναι ή αντιμετωπίζονται ως ομοφυλόφιλοι στο σχολικό πλαίσιο. Το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο θέμα, προκλήθηκε από την εμπειρική διαπίστωση του συγγραφέα, ως Σχολικού Συμβούλου, ότι στα σχολεία υπάρχουν μαθητές που δέχονται έντονη ψυχολογική, λεκτική ή σωματική βία, επειδή συμπεριφέρονται με τρόπους που δεν θεωρούνται «συμβατοί» με το βιολογικό και κοινωνικό τους φύλο. Οι περιπτώσεις αυτών των μαθητών προκαλούν έντονο προβληματισμό και αμηχανία στους εκπαιδευτικούς των σχολείων. Το άρθρο, αξιοποιώντας τη συγκεκριμένη βιβλιογραφία, παρουσιάζει το ψυχολογικό προφίλ αυτών των μαθητών, τους τρόπους αντιμετώπισής τους από τους συμμαθητές τους, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους, καθώς και τις ψυχοκοινωνικές και εκπαιδευτικές επιπτώσεις στη ζωή τους. Τέλος καταλήγει στο συμπέρασμα ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα στήριξης αυτών μαθητών στο σχολικό πλαίσιο για να προστατευθεί η σωματική και ψυχική τους υγεία. (EL)
The content of this article focuses on the case of students, who are considered as gay or lesbian. The article presents the psychological status of these students and the ways their peers, teachers and parents react, approach and treat them. Also it portrays the negative psychosocial and educational consequences these students experience, caused by the bias and prejudice against them. Concluding, it points out the necessity for the schools to take specific and concrete measures to protect and support these young people and their well-being. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

ομοφυλοφιλία (EL)
μαθητές (EL)
gay (EL)
σχολική βία (EL)


Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση

English

2014-05-21


Laboratory of Pedagogical Research & Applications (EL)

2241-7206
Preschool and Primary Education; Τόμ. 2 (2014); 115-125 (EL)
Preschool and Primary Education; Vol. 2 (2014); 115-125 (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)