Phonological short-term memory measurement in Greek children aged 2 and 3: data on its relationship with language development

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2015 (EN)

H εκτίμηση της φωνολογικής βραχύχρονης μνήμης σε Ελληνόφωνα παιδιά 2 και 3 ετών: στοιχεία για τη σχέση της με την ανάπτυξη της γλώσσας (EL)
Phonological short-term memory measurement in Greek children aged 2 and 3: data on its relationship with language development (EN)

Karousou, Alexandra

Η φωνολογική εργαζόμενη μνήμη (ΦΕΜ), όπως εκτιμάται μέσω της δοκιμασίας επανάληψης ψευδολέξεων, έχει συσχετισθεί με ποικίλες διαστάσεις της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών. Παρότι οι περισσότερες έρευνες επικεντρώνονται σε ηλικίες μεγαλύτερες των 4 ετών, δεν απουσιάζουν από την διεθνή βιβλιογραφία επιτυχημένες προσπάθειες μέτρησης της ΦΕΜ σε μικρότερα παιδιά. Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν, αφενός, η ανάπτυξη μιας δοκιμασίας που να καθιστά εφικτή την εκτίμηση της ΦΕΜ σε ελληνόφωνα παιδιά μικρής ηλικίας, και αφετέρου, μία αρχική διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της επίδοσης στην δοκιμασία αυτή και του γλωσσικού επιπέδου των παιδιών. Για τις ανάγκες της έρευνας, 42 παιδιά ηλικίας 2 και 3 ετών συμμετείχαν σε δοκιμασία επανάληψης λέξεων και ψευδολέξεων η οποία δομήθηκε ειδικά για τις ηλικίες αυτές. Παράλληλα, συλλέχθηκε ένα δείγμα της ομιλίας των παιδιών βάσει του οποίου υπολογίστηκε ο ‘αριθμός διαφορετικών λέξεων’ (‘number of different words’) και το ‘μέσο μήκος εκφωνήματος σε μορφήματα’ (MLU-m). Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν την ευαισθησία της δοκιμασίας στην ηλικία των παιδιών, στον τύπο του ερεθίσματος (λέξη-ψευδολέξη) και στον αριθμό συλλαβών. Επιπλέον, η επίδοση στην δοκιμασία παρουσιάζει σημαντικές συσχετίσεις με τους δείκτες γλωσσικής έκφρασης των παιδιών. Τα αποτελέσματα συζητούνται σε σχέση με προγενέστερα ευρήματα και τις δυνατότητες χρήσης της δοκιμασίας για την εκτίμηση του γλωσσικού επιπέδου ελληνόφωνων παιδιών μικρής ηλικίας. (EL)
Phonological working memory, as measured by the ‘non-word repetition’ task, has been associated with various dimensions of child language development. Although most studies have focused on ages older than 4 years, several successful attempts to measure phonological working memory in younger children are present in the bibliography. The aim of this study was to develop a non-word repetition task and methodology that would enable the assessment of phonological working memory in very young Greek-speaking children, as well as to explore the relationship between performance on this task and the linguistic level of the same children. Forty-two typically developing toddlers aged 2 and 3 years participated in a word & non-word repetition task which was especially developed for the purposes of this study. At the same time, a speech sample of the same children was collected, whereby the ‘number-of-different-words’ (word types) and the ‘mean length of utterance in morphemes' (MLU-m) have been estimated. Results reveal the sensitivity of the task in children's age, the stimulus type (words vs. non-words) and in syllabic length. Moreover, performance in this task appears significantly correlated with the two measures of children´s expressive language. These results are discussed in relation to previous findings and the possibilities this task could offer for the assessment of Greek-speaking young children’s language skills. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Μέσο Μήκος Εκφωνήματος (EL)
Γλωσσική ανάπτυξη (EL)
Μορφοσυντακτική ανάπτυξη (EL)
Φωνολογική Εργαζόμενη Μνήμη (EL)
Λεξιλόγιο (EL)
Επανάληψη Ψευδολέξεων (EL)


Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση

Greek

2015-11-25


Laboratory of Pedagogical Research & Applications (EL)

2241-7206
Preschool and Primary Education; Τόμ. 3 Αρ. 2 (2015); 117-135 (EL)
Preschool and Primary Education; Vol. 3 No. 2 (2015); 117-135 (EN)

Copyright (c) 2015 Alexandra Karousou (EN)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)