Theatre pedagogy as an area of negotiating and understanding complex concepts by kindergartners in times of crisis: an intervention-based research study

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Theatre pedagogy as an area of negotiating and understanding complex concepts by kindergartners in times of crisis: an intervention-based research study (EL)

Lenakakis, Antonis
Giotaki, Marianna

In this research theatre pedagogy was used to explore kindergartners’ perceptions of the economic crisis and its aspects in their everyday lives, as well as to provide them with opportunities to invest crisis situations with a positive, dynamic meaning, and to shift towards the humanitarian values of justice, active citizenship and understanding the other. Through our theatre-pedagogic programme, a social topic was put forward to the class, and performing arts tools were used to generate a framework for seeking solutions and finding meaning. Research results corroborate the value of theatre pedagogy to kindergartners negotiating, expressing and understanding complex concepts like those of the economic crisis and its aspects. Theatre pedagogy can also generate empathy in kindergartners for what is unusual, different, or seemingly distant and irrelevant. (EL)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

play (EL)
empathy (EL)
θέατρο στην εκπαίδευση (EL)
ενσυναίσθηση (EL)
theatre of the oppressed (TO) (EL)
θέατρο του καταπιεσμένου (EL)
παιχνίδι (EL)
Θεατροπαιδαγωγική (EL)
νήπια (EL)
economic crisis (EL)
Οικονομική κρίση (EL)
early childhood (EL)
theatre in education (EL)
οικονομική κρίση (EL)
Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση (EL)
Theatre pedagogy (EL)
Early Childhood Education (EL)
Economic crisis (EL)

Εργαστήριο Παιδαγωγικών Ερευνών και Εφαρμογών (ΕΠΕΕ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης (EL)
Laboratory of Pedagogical Research & Applications / Department of Preschool Education of the University of Crete (EN)

Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση

Αγγλική γλώσσα

2016-11-17


Laboratory of Pedagogical Research & Applications (EN)

2241-7206
Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση; Vol 4, No 2 (2016); 323-334 (EL)
Preschool and Primary Education; Vol 4, No 2 (2016); 323-334 (EN)

Copyright (c) 2016 Μαριάννα Γιωτάκη, Antonis Lenakakis (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.