Ανίχνευση και εκπαιδευτική διαχείριση χαρισματικών μαθητών, απόψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Ανίχνευση και εκπαιδευτική διαχείριση χαρισματικών μαθητών, απόψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών (EL)

ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥΔΑΚΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΡΑΚΙΝΤΖΗ, ΚΑΡΟΛΙΝΑ

Μια από τις «πηγές του κακού» του ελληνικού εκπαιδευτικούς συστήματος είναι πως, παρά τις όποιες μεταρρυθμίσεις του, σε πολλά σημεία παραμένει προσκολλημένο σε πρακτικές του παρελθόντος. Εξαίρεση σε αυτό δε θα μπορούσε να αποτελεί η εκπαίδευση των «μαθητών με ιδιαίτερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα». Το κύριο ερευνητικό ερώτημα της παρούσας μελέτης είναι αν και κατά πόσο η ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα και συγκεκριμένα η κοινότητα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μπορεί να αναγνωρίσει και να διαχειριστεί κατάλληλα την ύπαρξη χαρισματικών μαθητών. Τα αποτελέσματα μεταξύ άλλων ανέδειξαν τις απόψεις των συμμετεχόντων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τη φοίτηση αυτών των μαθητών/τριών σε τυπικές σχολικές τάξεις καθώς και την τακτική της υψηλής βαθμολογίας ως βασικό παράγοντα  στην εντοπισμού τους. Τέλος, δυστυχώς επιβεβαιώνει πως η κεντρική διοίκηση (Υπουργείο Παιδείας) εστιάζει περισσότερο σε βασικές γνώσεις και όχι τόσο στην ανάπτυξη σύνθετων νοητικών δεξιοτήτων που να ενθαρρύνει τη δική τους ιδιαίτερη μαθησιακή περιέργεια και αυξημένη ευφυία (EL)
One of the most substantial disfunctions of the greek education system is that, despite all the reformations that have took place, teachers tend to be attached to old fashioned teaching practices. There is no doubt that gifted students education couldn’t be an exception. The following main research question guided this study: ‘Is the greek education community and especially associate teachers community ready to detect and engage effectively gifted kids into the school routine?”. Data collection included a survey, gave prominence to teachers beliefs about gifted students education and the practice of “high score means gifted” detect process. Implications for fostering gifted kids abilities are discussed, highlighting the importance of Prime Ministry of Education intervention in gifted education. Unfortunately as yet, curriculums focus on basic knowledge and ‘peel cognitive skills evolution away’. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

αναπληρωτές εκπαιδευτικοί (EL)
διδακτική διαχείριση (EL)
χαρισματικότητα (EL)
ανίχνευση (EL)
giftedness (EN)
associate teachers (EN)
class management (EN)
detection (EN)


Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

2019-03-06


Research Center of Psychophysiology and Education (EL)

2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 1 (2017): 7ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ; 1176-1190 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Τόμ. 1 (2017): 7ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ; 1176-1190 (EN)

Copyright (c) 2019 ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥΔΑΚΗ, ΚΑΡΟΛΙΝΑ ΡΑΚΙΝΤΖΗ (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.