Η τεχνική της αυτονομίας και η αρχή της εμβάθυνσης στην εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών μέσα από ένα μάθημα με θέμα το νερό.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Η τεχνική της αυτονομίας και η αρχή της εμβάθυνσης στην εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών μέσα από ένα μάθημα με θέμα το νερό. (EL)
Η τεχνική της αυτονομίας και η αρχή της εμβάθυνσης στην εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών μέσα από ένα μάθημα με θέμα το νερό. (EN)

ΚΑΤΩΠΟΔH, ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΛΑΓΟΥ, ΚΕΛΛΥ
ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Στα πλαίσια προγράμματος εμπλουτισμού της Χαρισμάθειας για χαρισματικούς μαθητές (Β΄- ΣΤ' δημοτικού) σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε ένα μάθημα με θέμα τον κύκλο του νερού. Ο σχεδιασμός έγινε με τις αρχές του εμπλουτισμού και της εμβάθυνσης και ως προς τον εμπλουτισμό κινηθήκαμε σε τρία διαφορετικά επίπεδα: Το περιεχόμενο του αναλυτικού προγράμματος που αφορά το νερό συνδέθηκε διαθεματικά και με νέες πληροφορίες (εμπλουτισμός περιεχομένου). Επικεντρωθήκαμε σε ανάπτυξη δεξιοτήτων (αναλυτική και δημιουργική σκέψη, επικοινωνία και συνεργασία, γραμματισμός της πληροφορίας), όπως περιγράφεται στο δεύτερο επίπεδο εμπλουτισμού. Τέλος, το μεγαλύτερο μέρος του μαθήματος έγινε με αυτονομία στη μάθηση, η οποία προετοιμάζει τους μαθητές για ενασχόληση με προσωπικό σχέδιο εργασίας (τρίτο επίπεδο εμπλουτισμού), αλλά και αποτελεί μέσο διαφοροποίησης του μαθήματος σε μία πολυεπίπεδη τάξη.  Οι μαθητές δούλεψαν ομαδικά, σε ένα πλαίσιο με στοιχεία παιχνιδιού (gamification) και εμβάθυναν στο περιεχόμενο ανακαλύπτοντας τις σχέσεις ανάμεσα στις ιδιότητες του νερού, τον κύκλο του και τη βιολογία. Τέλος, ένα δεύτερο επίπεδο εμβάθυνσης επιτεύχθηκε με την αναγωγή του βασικού στόχου του μαθήματος (κύκλος του νερού και φυσικές καταστάσεις της ύλης) στην έννοια του συστήματος, μέσα από πειραματικές επιδείξεις. (EL)
Different levels of enrichment were used in this lesson for teaching gifted students (2nd- 6th grade) water's cycle.  The lesson was conducted in Charismatheia' s extension program and was focused on water's properties and its importance on the emergence and preservation of life on the planet and civilization. The first level of enrichment (content enrichment) was achieved by interdisciplinarily linking school's curriculum's content to new information. The second level (skills enrichment) prioritized critical and creative thinking as well as information literacy, communication and interdependence. In the third level of enrichment the emphasis was given on autonomous learning. Students' working with autonomy provided the opportunity for differentiation, that can also be used in teaching gifted students in multilevel classrooms. Students were engaged in the procedure through a gamification setting, while they achieved deepening into the major concepts by  interpreting them by already known physical phenomena.  In a second level of extension, lesson's primary goals (states of matter and water's circle) were attributed to a macro-concept, that of system, through experimental demonstrations. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών (EL)
αυτονομία (EL)
εμβάθυνση και εμπλουτισμός (EL)
ενεργητική μάθηση (EL)
active learning (EN)
gifted education (EN)
independent learning (EN)
enrichment and extension (EN)


Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

2019-03-06


Research Center of Psychophysiology and Education (EL)

2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 1 (2017): 7ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ; 398-407 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Τόμ. 1 (2017): 7ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ; 398-407 (EN)

Copyright (c) 2019 ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΤΩΠΟΔΙ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΚΕΛΛΥ ΛΑΓΟΥ (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.