Η επίλυση αριθμητικών προβλημάτων ως τόπος παράγωγης ετερότητας
(EL)
Solving arithmetic problems as space for producing diversity
(EN)
Χρονάκη, Άννα
Η παρούσα μελέτη συζητά τη σχέση μεταξύ ανάπτυξης γνώσης και παραγωγής ετερότητας στο πλαίσιο επίλυσης αριθμητικών προβλημάτων. Η μελέτη εστιάζει στην ανάλυση της αλληλεπίδρασης δύο κοριτσιών ρόμικης καταγωγής με την εκπαιδευτικό τους. Η επίλυση αριθμητικών προβλημάτων εννοιολογείται ως «κοινωνική πρακτική», η οποία αποτελεί καθημερινότητα στη ζωή της σχολικής κοινότητας και αναπόσπαστο μέρος ενός προγράμματος αριθμητικού γραμματισμού για τα παιδιά. Ενώ η ανάλυση βασίζεται σε δεδομένα παλαιότερης εργασίας (βλ. Χρονάκη, 2003• Chronaki, 2003, 2004), η συγκεκριμένη εργασία αναλύει εκ νέου την αλληλεπίδραση παιδιών-εκπαιδευτικού στη βάση της κατανόησης του διαμεσολαβητικού ρόλου που ασκεί η «αριθμητική» σε διαδικασίες επιτέλεσης και διαπραγμάτευσης ταυτοτήτων στο ελληνικό σχολείο.
(EL)
The present study discusses how knowledge development relates to «diversity production» within the context of solving arithmetic problems. The study focuses on analyzing the interaction amongst two Roma girls and their teacher. Problem solving is considered as a social practice in the everyday of school community and as an integral part of children's mathematical literacy. The analysis here, although based on data discussed in previous studies (see Χρονάκη, 2003• Chronaki, 2003, 2004), focuses on the mediated role played by «arithmetic» itself as part of performing and negotiating identities in the Greek school community and as part of the developing interaction amongst girls and their teacher.
(EN)