Εκπαιδευτικές πρακτικές και διλήμματα ταυτότητας στη μειονότητα της Θράκης: η περίπτωση της Ξάνθης

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)

Εκπαιδευτικές πρακτικές και διλήμματα ταυτότητας στη μειονότητα της Θράκης: η περίπτωση της Ξάνθης (EL)
Educational practices and identity dilemmas within the muslim minority of Thrace (Greece): the case of Xanthi (EN)

Νοταράς, Ανδρέας

Το άρθρο αυτό διερευνά τις εκπαιδευτικές επιλογές της μειονότητας στη Θράκη και τα διλήμματα ταυτότητας που συνδέονται με αυτές. Η συνολική αλλαγή της κρατικής πολιτικής για τη μειονότητα και η λήψη μέτρων θετικής διάκρισης στο χώρο της εκπαίδευσης από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 δημιούργησαν νέα δεδομένα στις εκπαιδευτικές πρακτικές. Τα μειονοτικά δίγλωσσα σχολεία έπαψαν να αποτελούν τη μοναδική και αυτονόητη επιλογή των γονέων. Η «έλξη» του δημόσιου ελληνόφωνου σχολείου γίνεται ολοένα και εντονότερη, ιδιαίτερα στην πόλη της Ξάνθης. Εδώ παρουσιάζω τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά αυτής της εξέλιξης και αναλύω το κεντρικό δίλημμα ανάμεσα στην επιδίωξη για πλήρη και επιτυχή ένταξη στην ελληνική κοινωνία και το μέλημα για τη διατήρηση και αναπαραγωγή της μειονοτικής ταυτότητας και του πολιτισμικού της περιεχομένου. (EL)
This article examines the educational practices of the Muslim Minority in Thrace (Greece) in relation to subsequent identity dilemmas. The abrogation of restriction policies against the minority and the affirmative action taken by the Greek State in the mid-nineties have led to new, more diversified educational practices. Minority schools are no longer considered as the only obvious choice for parents. State Greek-language schools gain constantly in popularity among the minority, especially in the town of Xanthi. I here bring forward the qualitative and quantitative features of this evolution and analyze the main dilemma between social strategies of integration and the concern for the preservation andreproduction of minority identity and its cultural content. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών

Ελληνική γλώσσα

2016-10-21


EKKE (EN)

2241-8512
0013-9696
Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών; 2008: 127 Γ'; 73-102 (EL)
The Greek Review of Social Research; 2008: 127 Γ'; 73-102 (EN)

Copyright (c) 2016 Ανδρέας Νοταράς (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.