δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
The effect of school promiscuity as mittigation carrier of stereotypes and prejudises
Ο σχολικός συγχρωτισμός ως φορέας άμβλυνσης στερεοτύπων και προκαταλήψεων : η περίπτωση των τσιγγανόπαιδων
Παντελάκη, Νεκταρία
Γιώργος Καραγιώργος
Ένας σημαντικός αριθμός μελετών έχει δείξει ότι το σχολικό περιβάλλον παίζει
καθοριστικό ρόλο στις στάσεις που θα αναπτύξουν οι μαθητές για τις διαφορετικές
πολιτισμικά ομάδες. Συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια η έρευνα στο χώρο της
αναπτυξιακής ψυχολογίας έχει τεκμηριώσει τα οφέλη που προκύπτουν από το σχολικό
συγχρωτισμό, στη μείωση των προκαταλήψεων. Οι μελέτες αυτές καταλήγουν στο
συμπέρασμα ότι η διομαδική επαφή είναι απαραίτητη για τη μείωση των
προκαταλήψεων και των στερεοτύπων. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο διενεργήσαμε
έρευνα θέλοντας να διερευνήσουμε την επίδραση του σχολικού συγχρωτισμού στην
αλλαγή αντιλήψεων και στάσεων αναφορικά με τους Ρομά. Στόχος μας ήταν να
διαπιστώσουμε αν και κατά πόσο η επαφή μαθητών και εκπαιδευτικών, με τους
μαθητές ρόμικης καταγωγής στο χώρο του σχολείου, έχει συντελέσει στην
αποδυνάμωση της φυλετικής προκατάληψης αλλά και της άμβλυνσης των αρνητικών
στερεοτύπων που υπάρχουν για αυτή την κοινωνική ομάδα.. Πληθυσμός αναφοράς,
της έρευνας, αποτέλεσαν 37 εκπαιδευτικοί και 81 μαθητές/τριες, τριών δημοτικών
σχολείων στην ευρύτερη περιοχή της πόλης του Ν. Χανίων. Ως μεθοδολογικό
εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, μέσα από το οποίο αξιοποιήθηκαν τα
ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα. Το ερωτηματολόγιο ήταν δομημένο με ερωτήσεις,
ως επί το πλείστον κλειστού τύπου και περιορισμένο αριθμό ανοικτών ερωτήσεων.
Ακολούθησε η εισαγωγή των δεδομένων σε στατιστικό πρόγραμμα με τη βοήθεια του
οποίου έγινε η επεξεργασία ώστε να εξαχθούν τα αποτελέσματα. Μέσα από τις
απαντήσεις των υποκειμένων της έρευνας αποκαλύπτεται η διαφοροποίηση των
αντιλήψεων τους αναφορικά με την εξεταζόμενη κοινωνική ομάδα. Στη συνέχεια
παρουσιάζονται τα δεδομένα και αναλύονται, ενώ στο τέλος της έρευνας γίνεται μια
προσπάθεια ερμηνείας των δεδομένων αυτών και παρατίθενται οι προβληματισμοί για
περαιτέρω έρευνα.
(EL)
A significant number of studies have shown that the school environment plays a
key role in attitudes that students will develop regarding different cultural groups.
More specifically, in recent years research on developmental psychology has
documented the benefits accruing from the school interaction, to the decrease of
prejudices.
These studies conclude that intergroup contact is necessary in order to decrease
prejudices and stereotypes. Within this context we conducted research aiming to
explore the effect of school promiscuity to the change o perceptions and attitudes
regarding Roma population.Our goal was to ascertain whether and to what degree has
the contact between students and teachers with students of Roma origin at the school
area contributed to the weakening of the racial prejudice and the mitigation of the
negative stereotypes that exist regarding this social group. Population references of the
research were 37 teachers and 81 students of three Primary Schools in the broader
region of the town of Chania. The methodological tool used was the questionnaire,
through which the quantitative and qualitative data were utilized. The questionnaire
was mostly structured with closed-end questions as well as a limited number of open
questions. The input of data into a statistical program followed, with the help of which
took place the processing to extract the results. Through the responses of the research
subjects the diversification of their perceptions regarding the social group being
examined is revealed. Further on, the data are being presented and analyzed, whereas
at the end of the research an attempt to interpret these data is being made and the
concerns are being cited for further investigation.
(EN)
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.