Illiteracy in primary school. - The significance of the family environment inner characteristics

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
E-Locus Ιδρυματικό Καταθετήριο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




1997 (EL)

Αναλφαβητισμός στο δημοτικό σχολείο. - Η σημασία των εσωτερικών χαρακτηριστικών του οικογενειακού περιβάλλοντος
Illiteracy in primary school. - The significance of the family environment inner characteristics

Αντωνάκης, Ιωάννης Β

Μακράκης, Βασίλειος
Πυργιωτάκης, Ιωάννης
Βεργίδης, Δημήτρης
Κανάκης, Ιωάννης
Παληός, Ζαχαρίας
Δαμανάκης, Μιχάλης
Τζανή, Μαρία

Σκοπός της έρευνας ήταν η μελέτη εσωτερικών χαρακτηριστικών του οικογενειακού περιβάλλοντος και η ανζήτηση του βαθμού που τα διαφοροποιημένα εσωτερικά χαρακτηριστικά οδηγούν σε διαφοροποιημένο επίπεδο αλφαβητισμο. Δημιουργήθηκαν δύο ομάδες μαθητών Ε' και ΣΤ' τάξης δημοτικών σχολείων: η πειραματική (αναλφάβητοι) και η ομάδα ελέγχου(αλφαβητισμένοι) οι οποίες είχαν εξισωθεί ανά ζεύγη ως προς τα εξής χαρακτηριστικά: φύλλο, ηλικία, τάξη και σχολείο φοίτησης, εκπ /τικό επίπεδο γονέων, επάγγελμα γονέων και οικονομική κατάσταση της οικογένειας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. Κύριο συμπέρασμα της μελέτης ήταν: Η συμμετοχή των γονέων, ποσοτικλη και ποιοτική στις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες του παιδιού στο σπίτι και οι σχέσεις που δημιουργήθηκαν ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά είναι σημαντικοί παράγοντες του επθπέδου αλφαβητισμού του μαθητή. (EL)
Τhe purpose of this search was the study of the family`s environment inner characteristics and the investigation of the degree that different characteristics direct to different literacy level. Two groups, the experimental group (illiterates) and the control group(literates), participated in the interview. The two groups had equalized to: sex, age, school class, parent`s education, parent`s profession and family`s economical level. Thw main conclusion of the study was that the parent`s participation in the pupil`s activities in the home and the relatioship between parents and pupils are significant factors to the student`s literacy level. (EN)

Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
text

Parents child relatioship
Parents
Συμμετοχή γονέων στις δραστηριότητες του παιδιού
Σχέσεις γονέων - παιδιού
Μαθητές
Students
Literacy- illiteracy
Family environment
Γονείς
Primary school
Αλφαβητισμός-αναλφαβητισμός
Οικογενειακό περιβάλλον
Δημοτικό σχολείο


Ελληνική γλώσσα

1997


Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.