δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Αναλφαβητισμός στο δημοτικό σχολείο. - Η σημασία των εσωτερικών χαρακτηριστικών του οικογενειακού περιβάλλοντος
Illiteracy in primary school. - The significance of the family environment inner characteristics
Αντωνάκης, Ιωάννης Β
Μακράκης, Βασίλειος
Πυργιωτάκης, Ιωάννης
Βεργίδης, Δημήτρης
Κανάκης, Ιωάννης
Παληός, Ζαχαρίας
Δαμανάκης, Μιχάλης
Τζανή, Μαρία
Σκοπός της έρευνας ήταν η μελέτη εσωτερικών χαρακτηριστικών του οικογενειακού περιβάλλοντος και η ανζήτηση του βαθμού που τα διαφοροποιημένα εσωτερικά χαρακτηριστικά οδηγούν σε διαφοροποιημένο επίπεδο αλφαβητισμο. Δημιουργήθηκαν δύο ομάδες μαθητών Ε' και ΣΤ' τάξης δημοτικών σχολείων: η πειραματική (αναλφάβητοι) και η ομάδα ελέγχου(αλφαβητισμένοι) οι οποίες είχαν εξισωθεί ανά ζεύγη ως προς τα εξής χαρακτηριστικά: φύλλο, ηλικία, τάξη και σχολείο φοίτησης, εκπ /τικό επίπεδο γονέων, επάγγελμα γονέων και οικονομική κατάσταση της οικογένειας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. Κύριο συμπέρασμα της μελέτης ήταν: Η συμμετοχή των γονέων, ποσοτικλη και ποιοτική στις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες του παιδιού στο σπίτι και οι σχέσεις που δημιουργήθηκαν ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά είναι σημαντικοί παράγοντες του επθπέδου αλφαβητισμού του μαθητή.
(EL)
Τhe purpose of this search was the study of the family`s environment inner characteristics and the investigation of the degree that different characteristics direct to different literacy level. Two groups, the experimental group (illiterates) and the control group(literates), participated in the interview. The two groups had equalized to: sex, age, school class, parent`s education, parent`s profession and family`s economical level. Thw main conclusion of the study was that the parent`s participation in the pupil`s activities in the home and the relatioship between parents and pupils are significant factors to the student`s literacy level.
(EN)
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.