Η εκπαιδευτική ρομποτική ως εργαλείο ανάπτυξης τεχνολογικού εγραμματισμού, δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων, περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και δράσης
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η εκπαιδευτική ρομποτική ως εργαλείο ανάπτυξης τεχνολογικού εγραμματισμού, δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων, περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και δράσης
Αναγνωστάκης, Σίμος
Μακράκης, Βασίλειος
Κόμης, Βασίλης
Μιχαηλίδης, Παναγιώτης.
Η εργασία αυτή αναφέρεται σε μια συμμετοχική έρευνα δράσης που επιχειρεί να
διερευνήσει την αποτελεσματικότητα της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην σχολική
τάξη σε θέματα περιβαλλοντικής διάστασης της αειφόρου ανάπτυξης. Στην έρευνα
συμμετείχαν μαθητές της Ε’ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου οι οποίοι
σχεδίασαν και κατασκεύασαν ρομποτικές εφαρμογές για την ανακύκλωση, την ρύπανση
των υδάτων, και τη συλλογή των σκουπιδιών. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν
ότι η ρομποτική τεχνολογία, πέρα από την ανάπτυξη τεχνολογικού εγραμματισμού και
δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο ενδυνάμωσης
της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των μαθητών.
Λέξεις κλειδιά: Εκπαιδευτική Ρομποτική, Αειφόρος Ανάπτυξη, Δημοτικό Σχολείο,
Τεχνολογικός Εγραμματισμός
(EL)
This study refers to a participatory action research that attempts to explore the
effectiveness of the Educational Robotics in the classroom on the environmental
dimension of sustainable development. The participants were students of the fifth
and sixth grade of primary school who designed and built robotic applications for
recycling, water pollution, and collection of garbage. The survey results show that
robotics technology over the development of technological literacy and problem
solving skills can be used as a means of enhancing environmental awareness among
students.
Keywords: Educational Robotics, Sustainable Development, Elementary school,
Technological Literacy
(EN)
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.