Process evaluation of the school health promotion intervention programme pro greens by primary school pupils and teachers in Crete

 
This item is provided by the institution :

Repository :
E-Locus Institutional Repository
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2012 (EN)

Αξιολόγηση της διαδικασίας εφαρμογής (process evaluation)του σχολικού προγράμματος αγωγής υγείας pro greens από μαθητές και εκπαιδευτικούς δημοτικών σχολείων
Process evaluation of the school health promotion intervention programme pro greens by primary school pupils and teachers in Crete

Κουσκουρίδα, Φραγκούλα

Μοσχανδρέα, Ι.
Παπαδάκη, Α.
Κούτης, Α.

Τίτλος εργασίας: Αξιολόγηση της διαδικασίας εφαρμογής (process evaluation) του σχολικού Προγράμματος Αγωγής Υγείας Pro Greens από μαθητές και εκπαιδευτικούς δημοτικών σχολείων στην Κρήτη. Της: Κουσκουρίδα Φραγκούλας Υπό τη επίβλεψη των: 1. Ι. Μοσχανδρέα 2. Α. Κούτη 3. Α. Παπαδάκη Ημερομηνία: 14/12/ 2011 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Το ευρωπαϊκό σχολικό πρόγραμμα Αγωγής και Προαγωγής Υγείας Pro Greens στοχεύει στην αποτίμηση της τρέχουσας πρόσληψης φρούτων και λαχανικών, στην πραγματοποίηση παρέμβασης για την αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών καθώς και την εκτίμηση της επίδρασης της παρέμβασης σε παιδιά 11-12 χρονών σε έντεκα ευρωπαϊκές χώρες. ΣΚΟΠΟΣ: Η παρούσα εργασία προτίθεται να εξετάζει την αξιολόγηση της διαδικασίας εφαρμογής του προγράμματος Pro Greens από τους μαθητές και τους δασκάλους των σχολείων της Κρήτης που συμμετείχαν σ'αυτό, καθώς και να αναδείξει την επίδραση που είχε η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. ΜΕΘΟΔΟΣ: Μελέτη παρέμβασης σε δείγμα 892 μαθητών των τάξεων Ε' & ΣΤ' 36 δημοτικών σχολείων της πόλης του Ηρακλείου. Δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν επίσης και 22 από τους 27 εκπαιδευτικούς των τμημάτων παρέμβασης. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Η αξιολόγηση του προγράμματος από τους μαθητές κρίνεται θετική, ενώ των δασκάλων ως προς την επίδρασή του επιφυλακτική. Οι απόψεις μαθητών και δασκάλων δεν συσχετίζονται (p=0,801). Ο βαθμός εφαρμογής είναι υψηλός για τα θεωρητικά μαθήματα, αλλά μέτριος για τις πρακτικές δραστηριότητες. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η ανταπόκριση των μαθητών στο πρόγραμμα ήταν υψηλή ενώ των δασκάλων πιο περιορισμένη. Παρόμοια αποτελέσματα παρατηρήθηκαν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, διαφαίνεται η σημασία της εκπαίδευσης των διδασκόντων για την εφαρμογή Προγραμμάτων Αγωγής και Προαγωγής Υγείας. (EL)
BACKGROUND: The european school health promotion programme Pro Greens aims at the evaluation of current fruit and vegetables intake, the intervention in the increase of fruit and vegetables intake, as well as the evaluation of the intervention effect on 11 and 12-year-old children in 11 European countries. OBJECTIVE: The present dissertation intends to examine the evaluation process of the implementation of the Pro Greens programme by pupils and teachers of schools in Crete ,who participated in that, as well as to indicate the impact their participation in the programme had. METHODS: Intervention study in a sample of 892 pupils of 5th and 6th grade in 36 primary schools of the city of Iraklio. Sample of the study were also 22 out of the 27 teachers whose classes took part. RESULTS: The evaluation of the programme is considered positive by the pupils , while the teachers have expressed reservations about its impact. The pupils‘ and teachers‘ opinions do not correlate (p=0,801). The implementation degree is high for theoretical subjects ,but average for practical activities. CONCLUSIONS: The pupils‘ response to the programme was high, while the teachers‘ one was confined. Similar results were observed in other European countries, as well. Additionally, the importance of the teachers‘ training on the implementation of health promoting programmes is obvious. (EN)

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Evaluation
Φρούτα
Αξιολόγηση
Vegetables
Fruit
Studens
Λαχανικά
Μαθητές
Teachers
Σχολείο
Παρέμβαση
Schools
Public health
Εκπαιδευτικοί


Greek

2012-04-04


Σχολή/Τμήμα--Ιατρική Σχολή--Τμήμα Ιατρικής--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)