Functional design of information system for Venetian Chandax in the Historical Museum of Crete

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
E-Locus Ιδρυματικό Καταθετήριο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2000 (EL)

Λειτουργική σχεδίαση Πληροφοριακού Συστήματος για το Ενετικό Χάνδακα στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτης
Functional design of information system for Venetian Chandax in the Historical Museum of Crete

Χαριτάκη, Ειρήνη

Καθώς έχουμε περάσει στη λεγόμενη τρίτη γενιά μουσείων με την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, τα χαρακτηριστικά της ψηφιακής τεχνολογίας δημιουργούν καινούργιες ευκαιρίες για τα μουσεία. Αυτές σχετίζονται με το κοινό που μπορούν να προσεγγίσουν, το είδος του περιεχομένου που μπορούν να παράσχουν και τον τρόπο που το κοινό μπορεί να πληροφορηθεί για ό,τι το ενδιαφέρει. Το αντικείμενο της εργασίας αυτής είναι η Λειτουργική Σχεδίαση Πληροφοριακού Συστήματος για τον ενετικό Χάνδακα στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτης. Η εργασία αυτή έρχεται να καλύψει εν μέρει το κενό της ψηφιακής τεχνολογίας στο μουσείο αυτό. Πρόκειται για ένα σύστημα που σχεδιάστηκε για να λειτουργήσει στην αίθουσα Α. Καλοκαιρινού του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης όπου ήδη υπάρχει το ομοίωμα του ενετικού Χάνδακα. Με τη σχεδίαση των λειτουργιών του συστήματος προσπαθούμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες του μουσείου ένα σύστημα που να παρέχει τόσο άντληση πληροφορίας όσο και ταξίδι στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας με χωροχρονικό άξονα το Χάνδακα στα μέσα του 17ου αιώνα. Η Λειτουργική Σχεδίαση περιλαμβάνει μία πλήρη ανάλυση απαιτήσεων η οποία ασχολείται με μία σειρά από προβλήματα: Με τους επισκέπτες του μουσείου και εν δυνάμει χρήστες του συστήματος και τα χαρακτηριστικά τους. Με την πληροφορία και τις πηγές άντλησής της. Με τα χαρακτηριστικά του χώρου λειτουργίας και τους περιορισμούς που ο χώρος αυτός θέτει. Με τη σχέση συστήματος ομοιώματος και την αρμονική συνύπαρξη του συστήματος με το εκθεσιακό υλικό της αίθουσας Α. Καλοκαιρινού. Με τη φιλικότητα του συστήματος προς το χρήστη και πως αυτή επιτυγχάνεται. Με τις διαδρομές στον τριδιάστατο εικονικό Χάνδακα με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας, με τα πρότυπα και τα κριτήρια επιλογής της κατάλληλης γλώσσας για την υλοποίηση των διαδρομών αυτών. Σε ένα δεύτερο στάδιο σχεδιάστηκε το διάγραμμα ενεργειών χρήστη και διεπαφής όπου απεικονίζεται και σχεδιαστικά η μορφή του συστήματός μας σε πλήρη ανάπτυξη. Στη συνέχεια σχεδιάσαμε μία αναπαράσταση του διαγράμματος απλή και κατανοητή, με αυστηρή δομή και χωρίς να επιδέχεται παρερμηνείες. Ως κατάλληλη γλώσσα για την παράσταση του μοντέλου επιλέξαμε τη γλώσσα παράστασης γνώσης Telos. Με αυτή την εργασία, λοιπόν παρουσιάζουμε σε πλήρη ανάπτυξη τη λειτουργική σχεδίαση του συστήματος για την αίθουσα Α. Καλοκαιρινού στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτης. (EL)
As we are in the third, called, generation of museums with the incorporation of the new technologies, the characteristics of the digital technology create new opportunities for the museums. These opportunities have to do with the public that can approach, the kind of content that can give and the way that the public can inquire about all that is interested in. This thesis is about Functional Design of Information System for Venetian Chandax in the Historical Museum of Crete. This thesis has developed to fill some of the gap of the digital technology in this museum. It is about a system that is designed to be in operation in the Α. Kalokairinou exhibition hall of the Historical Museum of Crete, where already the model of venetian Chandax exists. With the design of the system' s functions we try to offer visitors of the museum a system that gives pumping of information as well as a virtual reality travel in the space-time of Chandax in the middle of 17th century. The Functional Design includes a detailed analysis of requirements dealing with a number of problems: With the visitors of the museum and probable users of the system and their characteristics. With the information and its sources. With the characteristics of the place of function and the restrictions that this place sets. With the relationship between the system and the model and the harmonious coexistence of the system with the material of Α. Kalokairinou exhibition hall. With the friendliness of the system to each user and how this friendliness is achieved. With the routes in three-dimensional virtual Chandax with the help of virtual reality, with the patterns and the criterions those help us to decide on the suitable language for the materialization of these routes. In a second stage, we designed the diagram of user' s actions και interface, where is represented also with a design of the figure of our system in full development. Then we designed a simple and understandable representation of the diagram, with strict structure and without misconstructions. As suitable language for this representation of the model we choose the Telos language. So, with this thesis, we present in full development the Functional Design of the system for the Α. Kalokairinou exhibition hall in the Historical Museum of Crete. (EN)

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης


Ελληνική γλώσσα

2000


Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.