Η διαπολιτισμικότητα μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια (βιβλίο ιστορίας) του δημοτικού σχολείου

 
This item is provided by the institution :

Repository :
E-Locus Institutional Repository
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2011 (EN)

Η διαπολιτισμικότητα μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια (βιβλίο ιστορίας) του δημοτικού σχολείου

Κοντογιάννης, Ευστάθιος

Ν. Παπαδάκης
Η. Μαυρομούστακου
Σ. Χιωτάκης

Οι όροι πολυπολιτισμικότητα και διαπολιτισμικότητα δεν είναι συνώνυμοι ή ταυτόσημοι. Η πολυπολιτισμικότητα είναι το δεδομένο, και η διαπολιτισμικότητα το ζητούμενο. Η διαπολιτισμικότητα προϋποθέτει την πολυπολιτισμικότητα, αλλά δεν απορρέει αυτόματα απ’ αυτή. Επιπλέον, ο εθνοκεντρισμός μπορεί να συνυπάρξει με τη διαπολιτισμικότητα και να την υποδαυλίσει. Το μάθημα της ιστορίας είναι το εργαλείο για την ανάπτυξη του εθνικού αισθήματος και μπορεί να χρησιμοποιηθεί γι αυτό τον σκοπό. Μπορεί επίσης να αναδείξει και τα διαπολιτισμικά στοιχεία συγκεκριμένων ιστορικών περιόδων και καταστάσεων. Η συγκεκριμένη ανάλυση έχει ως σκοπό να αναδείξει τα διαπολιτισμικά στοιχεία που αναφέρονται ή υπονοούνται στα βιβλία της ιστορίας τους δημοτικού σχολείου αλλά ταυτόχρονα και τα εθνοκεντρικά στοιχεία. Από αυτή την ανάλυση αναδεικνύεται ότι τα εθνοκεντρικά στοιχεία ειδικά στο βιβλίο της ιστορίας της έκτης δημοτικού είναι ιδιαίτερα ισχυρά και υποδαυλίζουν σε ένα επίπεδο την αντικειμενική μάθηση της ιστορίας αλλά και τη γνώση βασικών ιστορικών σταθμών, πολύ σημαντικών για όλο τον ανθρώπινο πολιτισμό. (EL)

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Πανεπιστήμιο Κρήτης. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης Dissertations.


Greek

2011


Σχολή/Τμήμα--Σχολή Κοινωνικών Επιστημών--Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)