Δημιουργία εκπαιδετικού λογισμικού με θέμα τον πολλαπλασιασμό για παιδιά Β΄δημοτικού και εφαρμογή μέσω παρέμβασης : μια ποσοτική μελέτη

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
E-Locus Ιδρυματικό Καταθετήριο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2019 (EL)

Creation of an educational software based on multiplication for secondary primary school students and intervention through intervention : a quantitative study
Δημιουργία εκπαιδετικού λογισμικού με θέμα τον πολλαπλασιασμό για παιδιά Β΄δημοτικού και εφαρμογή μέσω παρέμβασης : μια ποσοτική μελέτη

Ζερβουδάκη, Ειρήνη

Λιναρδάκης Μιχάλης

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση της συσχέτισης της εφαρμογής κατάλληλου εκπαιδευτικού λογισμικού σε ταμπλέτα στην κατανόηση του πολλαπλασιασμού μέσω παρέμβασης, από μαθητές Β’ Δημοτικού, και η σύγκριση των μέσων τιμών επίδοσης της πειραματικής και της ομάδας ελέγχου. Η πειραματική ομάδα καθορίστηκε μέσω τυχαίας δειγματοληψίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 102 μαθητές Β’ Δημοτικού, από τρία Δημόσια Σχολεία του Νομού Χανίων. Τα εργαλεία συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ένα αρχικό τεστ (Pre-test) και ένα τελικό τεστ (Post-test) Μαθηματικής Επίδοσης με θέμα τον Πολλαπλασιασμό, καθώς και ένα Ερωτηματολόγιο σχετικά με την ενασχόληση των παιδιών της πειραματικής ομάδας με ταμπλέτα στο σχολικό και οικιακό πλαίσιο. Το εργαλείο παρέμβασης της πειραματικής ομάδας περιλάμβανε το εκπαιδευτικό λογισμικό που κατασκευάστηκε από την συγγραφέα/ερευνήτρια της παρούσας εργασίας, με ασκήσεις βάσει των πινάκων προπαίδειας. Το αντίστοιχο εργαλείο παρέμβασης για την ομάδα ελέγχου περιλάμβανε τις ίδιες ασκήσεις μέσω πέντε φύλλων εργασίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, προέκυψε στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση της επίδοσης του δείγματος μετά το πέρας της παρέμβασης, με την πειραματική ομάδα να υπερτερεί ασθενώς στατιστικά σημαντικά έναντι της ομάδας ελέγχου. Πιο συγκεκριμένα, η πειραματική ομάδα σημείωσε ασθενώς στατιστικά σημαντικά υψηλότερες επιδόσεις στην 1η Άσκηση του τελικού τεστ (Post-test), ενώ το Φύλο σε συνδυασμό με την Ομάδα φάνηκε να επηρεάζει την επίδοση στην 4η Άσκηση. Τα κορίτσια της πειραματικής ομάδας σημείωσαν υψηλότερες επιδόσεις από τα αγόρια, ενώ στην ομάδα ελέγχου συνέβη το αντίθετο. Ισχυρός προβλεπτικός παράγοντας στη συνολική επίδοση του Post-test, αλλά και σε κάθε μία Άσκηση ξεχωριστά, κρίθηκε η συνολική επίδοση στο Pre-test και αντίστοιχα η επίδοση στην εκάστοτε Άσκηση. Καμία συσχέτιση δεν υπήρξε μεταξύ της επίδοσης στο τελικό τεστ και της ενασχόλησης των παιδιών της πειραματικής ομάδας με ταμπλέτες στο σχολικό και οικιακό πλαίσιο. Προτείνεται η συνέχιση της έρευνας στον τομέα των Μαθηματικών, και συγκεκριμένα της θεματικής του πολλαπλασιασμού με τη βοήθεια εκπαιδευτικών τεχνολογιών όπως είναι οι ταμπλέτες, προκειμένου να διευκρινιστούν και άλλοι πιθανοί παράγοντες που επιδρούν στην κατανόηση, και κατ’ επέκταση στην επίδοση των παιδιών σε ασκήσεις σχετικές με την εν λόγω θεματική. Ως ενδεχόμενος παράγοντας συνίσταται ο χρόνος ενασχόλησης με το εκάστοτε λογισμικό. (EL)
The purpose of the present study was to examine the correlation between the application of appropriate educational software on tablets in the understanding of multiplication through intervention in Second Grade Primary School students. The experimental group was determined by random sampling and the comparison of mean values between the experimental and control group was crucial. The participants involved in the study were 102 Primary School students from three public schools, in the area of Chania. Three data collection tools were used in the study. Two Mathematical Performance tests on Multiplication, a Pre-test before the intervention and a Post-test after, as well as a Questionnaire on the experimental group in accordance to the use of tablets in the school and home setting. The intervention tool of the experimental group included the educational software developed by the author/researcher of the present work, with exercises based on the multiplication tables. The corresponding intervention tool for the control group included the same exercises through five worksheets. The findings of the study indicate a statistically significant difference in the performance of the sample after the intervention, with the experimental group being weakly statistically significantly superior to the control group. Specifically, the experimental group had a weakly statistically significantly higher performance on the 1st Exercise of the Post-test, whereas Gender in combination with Group appeared to affect performance in Exercise 4. The girls in the experimental group performed better than the boys, while the opposite was observed in the control group. A strong predictor of the overall performance on the Post-test, as well as on each Exercise, was the individual Pre-test overall performance and the performance on each Exercise respectively. There was no correlation between the performance of the experimental group in the final test and the use of tablets in the school and home setting. Further research is recommended in Mathematics, and especially in the understanding of multiplication through the use of educational technologies such as tablets, in order to identify other potential factors that can affect the comprehension, and therefore the performance of children in exercises related to this topic. A factor considered to be relevant is the amount of time spent with each software. (EN)

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Προπαίδειες
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Multiplication
Secondary Primary School
Educational Software
Tablets
Β’ Δημοτικού
Ταμπλέτα
Multiplication Tables
Πολλαπλασιασμός


Ελληνική γλώσσα

2019-09-17


Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.