INVESTIGATING PRIMARY TEACHERS' BELIEFS ABOUT MATHEMATICS

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2017 (EN)
ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (EL)
INVESTIGATING PRIMARY TEACHERS' BELIEFS ABOUT MATHEMATICS (EN)

Χαβιάρης (Petros Chaviaris), Πέτρος
Καφούση (Sonia Kafousi), Σόνια

Στην εργασία αυτή διερευνώνται οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις αξίες που διαμορφώνει η μάθηση και η διδασκαλία των μαθηματικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 48 εκπαιδευτικοί που δίδασκαν σε τέσσερα σχολεία με διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Η συλλογή των δεδομένων στηρίχθηκε στη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συζήτηση των αξιών με τους εκπαιδευτικούς μπορεί να αποτελέσει ένα πρόσφορο πλαίσιο προβληματισμού για τις επιθυμητές αλλαγές στη μαθηματική εκπαίδευση. (EL)
In this paper we investigated the perceptions of primary school teachers about the values that shapes the learning and teaching of mathematics. Forty eight teachers who taught in four schools with different socio-economic and cultural characteristics participated in this research. The data collection was based on the completion of a questionnaire. The results showed that the discussion of values with teachers can provide an fruitful framework for refl ection about desired changes in mathematics education. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EL)
αντιλήψεις (EL)
αξιες εκπαιδευτικών (EL)
perceptions, beliefs, teachers (EN)
MATHEMATICS EDUCATION (EN)

Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)
Greek Association of Researchers of Mathematics Education (EN)

Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Greek

2017-07-24


Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)

1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; No 8 (2015): ; 37-54 (EL)
Research in Mathematics Education; No 8 (2015): ; 37-54 (EN)

Copyright (c) 2017 ΣΟΝΙΑ ΚΑΦΟΥΣΗ, ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΒΙΑΡΗΣ (EN)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)