ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΝΟΕΡΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΣΕ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΜΕ ΑΚΕΡΑΙΟΥΣ

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2019 (EL)

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΝΟΕΡΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΣΕ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΜΕ ΑΚΕΡΑΙΟΥΣ (EL)
STRATEGIES OF MENTAL CALCULATION FOR ADDITION AND SUBTRACTION (EN)

Χρήστου (Konstantinos Christou), Κωνσταντίνος
Λεμονή (Ioanna Lemoni), Ιωάννα

Η παρούσα έρευνα μελετά τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι μαθητές σε νοερούς υπολογισμούς  πρόσθεσης και αφαίρεσης με ακεραίους. Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκαν οι στρατηγικές με τις οποίες οι μαθητές προσεγγίζουν τον υπολογισμό, οι στρατηγικές μετασχηματισμού των αριθμών που χρησιμοποιούν και η ευελιξία τους με αυτές. Ζητήθηκε από είκοσι επτά μαθητές της Β’ και Γ’ Γυμνασίου να υπολογίσουν νοερά και να περιγράψουν τη σκέψη τους σε δώδεκα υπολογισμούς, όπως ο -86+42. Τα αποτελέσματα  έδειξαν πως η πλειοψηφία των μαθητών μετέτρεψε τον υπολογισμό μεταξύ ακεραίων σε έναν ισοδύναμο με φυσικούς αριθμούς κι έπειτα χρησιμοποίησε μετασχηματισμούς ήδη γνωστούς από τις πράξεις μεταξύ φυσικών αριθμών. Ενδιαφέρον παρουσίασαν οι απαντήσεις τεσσάρων μαθητών που δεν έκαναν την παραπάνω μετατροπή, από τις οποίες προέκυψαν πέντε νέες στρατηγικές για την νοερή πρόσθεση ετερόσημων ακεραίων (EL)
The current study investigates students’ mental calculation strategies for addition and subtraction with integers. Specifically, it focuses on the strategies the students use to approach the tasks, their number-transformation strategies and their flexibility with these strategies. Twenty seven 8th and 9th graders were asked to solve mentally and explain their thought process for twelve tasks, such as -86+42. As it was expected, the majority of students initially transformed the calculation involving negative numbers into an equivalent calculation with natural numbers, and then they applied number-transformation mental strategies that were already available for natural numbers. In addition, interestingly enough, four students didn’t transform the problem of integers into a problem with natural numbers. Five new strategies for mental addition between integers with different sign came up from their responses. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Επισκόπιση (EL)
Research (EN)

νοεροί υπολογισμοί (EL)
στρατηγικές πρόσθεσης και αφαίρεσης (EL)
ευελιξία (EL)
νοερές στρατηγικές (EL)
ακέραιοι (EL)
flexibility (EN)
addition and subtraction strategies (EN)
mental calculation strategies (EN)
mental calculation (EN)
integers (EN)


Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Ελληνική γλώσσα

2019-12-05


Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)

1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 13 (2019): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 25 - 45 (EL)
Research in Mathematics Education; No. 13 (2019): Research in Mathematics Educatiion; 25 - 45 (EN)

Copyright (c) 2019 Ιωάννα Λεμονή (Ioanna Lemoni), Κωνσταντίνος Χρήστου (Konstantinos Christou) (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.