Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΡΗΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2019 (EL)

Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΡΗΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ (EL)
MATHEMATICAL LITERATURE AS A TOOL FOR UNDERSTANDING RATIONAL NUMBERS (EN)

Μαρής (Dimitris Maris), Δημήτρης
Χρήστου (Konstantinos Christou), Κωνσταντίνος

Οι ρητοί αριθμοί αποτελούν μια από τις βασικότερες έννοιες στα μαθηματικά. Η έρευνα έχει εντοπίσει μεγάλες δυσκολίες στην κατανόησή τους και έχει καταγράψει πολλά λάθη, παρανοήσεις και αρνητικές στάσεις από τους μαθητές. Στην παρούσα μελέτη με τη χρήση της μαθηματικής λογοτεχνίας γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν αυτές οι παρανοήσεις και οι στάσεις να γίνουν πιο θετικές. Ο πρώτος συγγραφέας του άρθρου έγραψε μια μαθηματική ιστορία με τίτλο "Ταξίδι προς το Μηδέν" που ασχολείται με τις έννοιες της διάταξης και της πυκνότητας των ρητών αριθμών. Η κατανόηση των ρητών πριν και μετά την ανάγνωση της ιστορίας ελέγχθηκε με ερωτηματολόγια και ατομικές ημιδομημένες συνεντεύξεις σε έξι μαθητές της Στ’ τάξης ενός δημοτικού σχολείου στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μια μαθηματική ιστορία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει παρανοήσεις στους ρητούς και  να βελτιώσει τη στάση των μαθητών στους ρητούς. (EL)
Rational numbers are a cornerstone of mathematics and mathematics education. Mathematics education research has identified great difficulties understanding rational numbers and has recorded a variety of errors, misconceptions and negative attitudes towards them. In this study an attempt to use Mathematical literature as a mean to address certain difficulties, misunderstandings and attitudes with rational numbers. The first author has written a mathematical story named "Ταξίδι προς το Μηδέν (Traveling to zero)" approaching ordering and density of rational numbers in an alternative way. In order to test this story as an educational instrument, questionnaires were given to 6th graders from Greece, in pre/post test design and individual semi-structured interviews were conducted. The results showed that a mathematical story could help students address their misconceptions with rational numbers and also to improve their attitudes towards them. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Έρευνα δράσης (EL)
Action Research (EN)

Ρητοί αριθμοί (EL)
Παρανοήσεις (EL)
Στάσεις (EL)
Μαθηματική λογοτεχνία (EL)
Rational Numbers (EN)
Misconceptions (EN)
Attitudes (EN)
Mathematical Literature (EN)


Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Αγγλική γλώσσα

2019-12-05


Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)

1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 13 (2019): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 46 - 67 (EL)
Research in Mathematics Education; No. 13 (2019): Research in Mathematics Educatiion; 46 - 67 (EN)

Copyright (c) 2019 Δημήτρης Μαρής (Dimitris Maris), Κωνσταντίνος Χρήστου (Konstantinos Christou) (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.