Πως οι έλληνες μαθητές γυμνασίου και λυκείου αντιλαμβάνονται και εισπράττουν εννοιολογικά τον όρο«αυθεντία του δασκάλου»: πως οι μαθητές πιστεύουν πως αυτή επιδρά στην παιδαγωγική σχέση με τον δάσκαλο

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Library and Information Center ESTIA
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2011 (EN)

Πως οι έλληνες μαθητές γυμνασίου και λυκείου αντιλαμβάνονται και εισπράττουν εννοιολογικά τον όρο«αυθεντία του δασκάλου»: πως οι μαθητές πιστεύουν πως αυτή επιδρά στην παιδαγωγική σχέση με τον δάσκαλο

Μπαξεβάνου, Ελένη

Στόχος της συγκεκριμένης έρευνας είναι να μελετήσει την έννοια της αυθεντίας του δασκάλου όπως αυτή προκύπτει από την υπάρχουσα βιβλιογραφία αλλά και να εξετάσει την σχέση επαγγελματισμού και αυθεντίας, καθώς και τα όρια της αυθεντίας του δασκάλου. Στην συγκεκριμένη έρευνα πήραν μέρος 547 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από σχολεία της Αθήνας και της επαρχίας. Οι μαθητές που συμμετείχαν ρωτήθηκαν για το ποιά είναι τα χαρακτηριστικά της αυθεντίας του δασκάλου κατά την γνώμη τους και πως επιλέγουν να αντιδράσουν στον δάσκαλος όταν αυτός κατά την γνώμη τους ξεπερνά τα όρια της εξουσίας του στο σχολείο. Οι μαθητές χαρακτήρισαν την αυθεντία σαν ένα σύνολο γνωστικών και διδακτικών δεξιοτήτων, καθώς και ότι η πειθαρχεία στην τάξη πρέπει να προκύπτει όχι από τις ποινές αλλά από τον σεβασμό που κερδίζει ο δάσκαλος από τον μαθητή. Τέλος οι μαθητές συμφώνησαν πως όταν αυτοί αδικούνται από το δάσκαλο αντιδρούν στην αδικία με έντονο τρόπο.

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

Ανάλυση διαδραστικότητας στην εκπαίδευση
Συνεργασία σπουδαστών και εκπαιδευτικών
Δάσκαλοι - Ελλάδα
Teacher-student relationships
Εκπαιδευτικοί - Ελλάδα
Interaction analysis in education
Teachers - Greece


2011-07-27


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)