Αξιολόγηση ηλεκτρονικών υπηρεσιών διακυβέρνησης – Ηλεκτρονική Πύλη ΕΡΜΗΣ των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Library and Information Center ESTIA
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2012 (EN)

Αξιολόγηση ηλεκτρονικών υπηρεσιών διακυβέρνησης – Ηλεκτρονική Πύλη ΕΡΜΗΣ των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών

Δασκαλοπούλου, Αθανασία

Η πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται σε δύο σημαντικά προβλήματα: Το πρώτο σχετίζεται με την ύπαρξη ενός μεγάλου αριθμού προσφερόμενων υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, αλλά με την υιοθέτησή τους από τους πολίτες να υστερεί. Έχει παρατηρηθεί πως υπάρχει ένα κενό ανάμεσα στις προσφερόμενες υπηρεσίες και στην υιοθέτησή τους από τους χρήστες. Υπάρχει πληθώρα ερευνητικών προσπαθειών αναγνώρισης των παραμέτρων υιοθέτησης αυτών των υπηρεσιών. Το δεύτερο πρόβλημα αφορά στην αδυναμία των μοντέλων που υπάρχουν να εξηγήσουν σε βάθος τους παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Το πρόβλημα αυτό πηγάζει από το γεγονός ότι οι ερευνητές, τόσο στο θεωρητικό όσο και στο πρακτικό επίπεδο, στον ερευνητικό χώρο της Επικοινωνίας Ανθρώπου Υπολογιστή, έχουν δώσει ελάχιστη έως καθόλου προσοχή στην μελέτη συστημάτων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης από τη σκοπιά της παροχής υπηρεσίας. Η υπόθεση πάνω στην οποία βασίζεται η πτυχιακή εργασία αφορά τη δυνατότητα κατασκευής ενός μοντέλου μέτρησης πρόθεσης χρήσης λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες του χρήστη ενός πληροφοριακού συστήματος, ο οποίος είναι ταυτόχρονα και πολίτης που διεκπεραιώνει μία υπηρεσία. Ο βασικός στόχος της πτυχιακής εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός θεωρητικά θεμελιωμένου μοντέλου για την αναγνώριση παραμέτρων που επηρεάζουν την πρόθεση χρήσης πολιτών/δυνητικών χρηστών να υιοθετήσουν υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και πιο συγκεκριμένα της πλατφόρμας ΕΡΜΗ των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών. Στην πτυχιακή εργασία χρησιμοποιήθηκε μία ποικιλία ερευνητικών μεθόδων όπως: α) ποιοτική ανάλυση, (η οποία βασίζεται σε συνεντεύξεις εις βάθος), και ποσοτική (βασιζόμενη σε ερωτηματολόγια), β) εκτενής βιβλιογραφική επισκόπηση στον ερευνητικό χώρο της Επικοινωνίας Ανθρώπου Υπολογιστή και της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Ο στόχος ήταν η ανάπτυξη ενός θεωρητικού πλαισίου το οποίο θεωρεί τις ανάγκες του χρήστη και ταυτόχρονα τις ανάγκες του ως πολίτη που διεκπεραιώνει μία υπηρεσία. Αυτό το πλαίσιο αποτέλεσε τη βάση για την ανάπτυξη του μοντέλου αξιολόγησης της πρόθεσης των χρηστών, γ) ποσοτική ανάλυση, μελέτη πρακτικής εφαρμογής (βασιζόμενη σε αποτελέσματα χρηστών) χρησιμοποιώντας το site του ΕΡΜΗ, προκειμένου να εξετασθεί η αξιοπιστία των προτεινόμενων παραμέτρων. Τα αποτελέσματα της πτυχιακής αυτής είναι τα ακόλουθα: Πρώτον, ένα θεωρητικό πλαίσιο νέου τρόπου μέτρησης της πρόθεσης των χρηστών να χρησιμοποιήσουν ένα σύστημα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες του χρήστη ενός πληροφοριακού συστήματος, ο οποίος είναι ταυτόχρονα και πολίτης που διεκπεραιώνει μία υπηρεσία. Δεύτερον, ένα μοντέλο βασιζόμενο σε αυτό το θεωρητικό πλαίσιο. Το μοντέλο αξιολογήθηκε ως προς την εγκυρότητα και αξιοπιστία στο site του ΕΡΜΗ. Αυτή η πτυχιακή εργασία συμβάλλει ουσιαστικά στους ακόλουθους ερευνητικούς τομείς: Επικοινωνίας Ανθρώπου Υπολογιστή και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση.

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

Διαδίκτυο (Internet) στη δημόσια διοίκηση
Internet in public administration
Δημόσιες υπηρεσίες
Public services
Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ)
οργανισμοί και επιχειρήσεις


2012-07-16


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)