H συνεργασία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με την τοπική αυτοδιοίκηση και η συμβολή της στην τοπική ανάπτυξη. Μελέτη περίπτωσης: η Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων
H συνεργασία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με την τοπική αυτοδιοίκηση και η συμβολή της στην τοπική ανάπτυξη. Μελέτη περίπτωσης: η Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων
Καντζούρα, Ευαγγελία
Επί του παρόντος, ο ρόλος των τοπικών αρχών στη λειτουργία της σχολικής εκπαίδευσης έχει προωθηθεί στην κορυφή των ημερήσιων διατάξεων και της έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της σχέσης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και η συμβολή της συνεργασίας των εν λόγω θεσμών στην Τοπική Ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων. Για τους ερευνητικούς σκοπούς του θεωρητικού μέρους χρησιμοποιήθηκε επιστημονική βιβλιογραφία. Συγκεκριμένα, το θεωρητικό μέρος περιλαμβάνει την ανάλυση του όρου «ανάπτυξη» και των θεωριών της περιφερειακής ανάπτυξης με έμφαση στην τοπική ανάπτυξη, τις οργανωτικές δομές και τη διοίκηση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το θεσμικό πλαίσιο που ορίζει τη σχέση των σχολικών μονάδων και της τοπικής αυτοδιοίκησης και την τοπική κοινοτική συμμετοχή.Έτσι, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε τυχαίο δείγμα εξήντα στελεχών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, από τον Δεκέμβριο του 2015 έως 15 Ιανουαρίου 2016. Παράλληλα, εκτιμήθηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν τον βαθμό που τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συμβάλλουν στην εκπαίδευση της τοπικής κοινωνίας προς την Τοπική Ανάπτυξη και τον βαθμό που η συνεργασία Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Σχολικών Μονάδων μπορεί να βελτιώσει την τοπική κοινωνικοοικονομική δραστηριότητα, μέσω της προσέγγισης του μοντέλου πολλαπλής παλινδρόμησης