Ιστορική και θεματική προσέγγιση της παιδικής ιστορικής σειράς «Ήμουν κι εγώ εκεί»

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)
Ιστορική και θεματική προσέγγιση της παιδικής ιστορικής σειράς «Ήμουν κι εγώ εκεί»

Ροντογιάννη, Πασχαλίνα

Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έχει ως θέμα την παρουσίαση μίας σειράς επτά παιδικών ιστορικών διηγημάτων γραμμένων το 1964 από τη συγγραφέα Γεωργία Ταρσούλη. Η σειρά αυτή κυκλοφόρησε στην Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας ’60 από την εταιρεία ΒΙΑΝΥΛ Α.Ε. στο πλαίσιο προώθησης ενός προϊόντος ευρείας κατανάλωσης που απευθυνόταν σε όλα τα ελληνικά νοικοκυριά και αποσκοπούσε στον εμπλουτισμό της γνώσης και στη διέγερση της φαντασίας ειδικά των παιδιών εκείνης της εποχής παρουσιάζοντας ιστορικούς πολιτισμούς σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι μια θεματική προσέγγιση των περιεχομένων των διηγημάτων ως προς τα ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία που αναφέρονται σε αυτά καθώς και στην πλούσια και περιεκτική εικονογράφηση που παρουσιάζει, είτε ως ζωγραφιστές εικόνες που αποδίδουν τη λεπτομέρεια είτε ως φωτογραφίες με επεξηγήσεις από σχετικά αρχαιολογικά ευρήματα και εκθέματα μουσείων που παίζουν το ρόλο παραπομπών, προσκαλώντας τους αναγνώστες σε περισσότερη εμβάθυνση. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι η ανάλυση περιεχομένου. Στο πρώτο μέρος της εργασίας μας παρουσιάζεται το πλαίσιο της παιδικής λογοτεχνικής παραγωγής στη δεκαετία του ’60 και συνοπτικά η πορεία και εξέλιξη του ιστορικού παιδικού λογοτεχνήματος στην Ελλάδα. Στο δεύτερο μέρος, η μελέτη των επτά διηγημάτων παρουσιάζει τις ιστορικές, πολιτιστικές και αισθητικές συνιστώσες των αφηγημάτων και αναδεικνύει ότι οι ιδέες και οι πρακτικές που ακολουθήθηκαν, διεύρυναν παιδαγωγικά τους ορίζοντες των νεαρών αναγνωστών και τους μετέδωσαν γνώσεις με τρόπο ψυχαγωγικό.Ελπίζουμε ότι η παρούσα έρευνα συνεισφέρει στη μελέτη των παιδικών λογοτεχνικών ιστορικών αφηγημάτων και μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο υλικό σε μελετητές που επιζητούν τρόπους και μεθόδους μετάδοσης γνώσεων σε παιδιά.

postgraduate_thesis
Μεταπτυχιακή Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

Λογοτεχνία και ιστορία
λογοτεχνία
Ταρσούλη
πολιτισμοί
Παιδική
ιστορική

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (EL)
Harokopio University (EN)

2015-12-03


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.