Εφαρμογή πράσινων στρατηγικών στο κλάδο των τροφίμων: Η περίπτωση των σούπερ μάρκετ
Χρήστου, Ευθαλία Β.
Κύριο αντικείμενο έρευνας στη παρούσα μελέτη αποτελεί η εύρεση των πράσινων πρακτικών και στρατηγικών στο τομέα των τροφίμων, καθώς και η εφαρμογή της στρατηγικής «πράσινης διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας (GSCM)» που χαρακτηρίζει τον κλάδο λιανικής των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Για τους σκοπούς της μελέτης δημιουργήθηκε και μοιράστηκε ερωτηματολόγιο σε διευθυντικά στελέχη σούπερ μάρκετ εντός της Αττικής, όπου συγκεντρώθηκαν 30 έγκυρα. Για τον καθορισμό της GSCM στρατηγικής, εντοπίστηκε ο βαθμός συμβολής των εσωτερικών και εξωτερικών πιέσεων που οδηγούν σε αυτήν καθώς και ο βαθμός εφαρμογής των πρακτικών που την απαρτίζουν. Επίσης, επισημαίνεται η σημαντικότητα των GSCM πρακτικών και των GSCM κατηγοριών δράσης των πρακτικών οι οποίες συμβάλλουν στις τέσσερις διαστάσεις των αποδόσεων (περιβαλλοντική, οικονομική, λειτουργική, κοινωνική) στα σούπερ μάρκετς.