Οικονομική παγκοσμιοποίηση: Κίνα, Οικονομικές Ζώνες «One Belt, One Road» και ο ρόλος του Πειραιά

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Οικονομική παγκοσμιοποίηση: Κίνα, Οικονομικές Ζώνες «One Belt, One Road» και ο ρόλος του Πειραιά

Τσιροβασίλης, Ηλίας Παύλος Γ.

Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην πρωτοβουλία "The Belt and Road". Πρόκειται για μια εξαιρετικά φιλόδοξη αναπτυξιακή εκστρατεία μέσω της οποίας η Κίνα επιθυμεί να ενισχύσει το εμπόριο και να τονώσει την οικονομική ανάπτυξη στην Ασία και πέρα από αυτήν. Ελπίζει να το πράξει με την οικοδόμηση μεγάλων έργων υποδομής που θα τη συνδέσουν με διάφορες χώρες ανά τον κόσμο. Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, η Κίνα σχεδιάζει να επενδύσεις περίπου $ 150 δισεκατομμύρια σε τέτοια έργα κάθε χρόνο. Υπάρχουν σχέδια για αγωγούς και ένα λιμάνι στο Πακιστάν, γέφυρες στο Μπαγκλαντές και σιδηροδρόμους προς τη Ρωσία - όλες με στόχο να δημιουργηθεί μια εμπορική διαδρομή που η Κίνα ονομάζει «έναν σύγχρονο δρόμο του μεταξιού», κάτι το οποίο το Πεκίνο πιστεύει ότι θα ξεκινήσει "μια νέα εποχή παγκοσμιοποίησης".Η πρωτοβουλία Belt and Road έχει δύο κύριες προεκτάσεις: η μία ονομάζεται ‘Silk Road Economic Belt’ (η ζώνη) και η άλλη ’21 st Century Maritime Silk Road’(o δρόμος). Περιέργως, «ο δρόμος» δεν είναι στην πραγματικότητα ένας δρόμος, αλλά μια θαλάσσια διαδρομή που συνδέει τη νότια ακτή της Κίνας με την ανατολική Αφρική και τη Μεσόγειο. Η «ζώνη» είναι μια σειρά χερσαίων διαδρόμων που συνδέουν την Κίνα με την Ευρώπη, μέσω της Κεντρικής Ασίας και της Μέσης Ανατολής. Η πρωτοβουλία ξεκίνησε επισήμως τον Σεπτέμβριο του 2013, όταν ο Πρόεδρος Xi σε μια ομιλία του σε ένα πανεπιστήμιο του Καζακστάν ζήτησε τη δημιουργία μιας "Οικονομικής Ζώνης του Δρόμου του Μεταξιού". Το έργο αργότερα επεκτάθηκε και αναδημιουργήθηκε με το σημερινό του πλήρες όνομα. Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί ένα κομβικό σημείο για τον «Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού» στο όλο εγχείρημα και στην παρούσα εργασία θα αναλύσουμε και θα περιγράψουμε όλες τις εκφάνσεις που διέπουν την συγκεκριμένη πρωτοβουλία και το ρόλο του λιμένα στις πιο πάνω οικονομικές ζώνες.

postgraduate_thesis
Μεταπτυχιακή Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

Θαλάσσιος Δρόμος του Μεταξιού
Ξένες - Κίνα
Κίνα
Επενδύσεις
Λιμάνι Πειραιά
Οικονομική Παγκοσμιοποίηση
Πειραιάς - Εμπόριο
Οικονομικές Ζώνες
Παγκοσμιοποίηση
Δρόμος του Μεταξιού

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (EL)
Harokopio University (EN)

2017-09-25


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.