Πληροφοριακά συστήματα για την ανάδειξη του διεθνούς χαρακτήρα των σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Πληροφοριακά συστήματα για την ανάδειξη του διεθνούς χαρακτήρα των σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα

Ρεβογέδο Χρυσοχόου, Αδαμαντία Άννα Ε.

Η καθημερινή ζωή τρέχει με ραγδαίους ρυθμούς και οδηγεί στη συνεχή εξέλιξη της πραγματικότητας. Όπως αναμενόταν, ένας από τους τομείς που επηρεάστηκε σημαντικά είναι η εκπαίδευση. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι από όλο τον κόσμο θέλουν να σπουδάσουν. Μερικοί δεν διστάζουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό, ενώ άλλοι προτιμούν να κάνουν μαθήματα διαδικτύου. Το αίτημα αυτό οδήγησε στον εκσυγχρονισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έτσι, η διεθνοποίηση και ο εκσυγχρονισμός αποτελούν σήμερα τα πιο σημαντικά θέματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.Η Ευρώπη προσελκύει πολλούς ξένους φοιτητές ετησίως από όλο τον κόσμο, ειδικά από τη Λατινική Αμερική και τις ασιατικές χώρες. Είναι γνωστό ότι οι ξένοι σπουδαστές ενισχύουν τόσο την οικονομία της χώρας υποδοχής όσο και την εξωστρέφεια και την αναγνωρισιμότητά της. Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα προσπάθησε να ανταγωνιστεί με τις πιο δημοφιλείς χώρες-στόχου / χώρες υποδοχής της Ευρώπης (όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Αγγλία). Από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες που συμφώνησαν στη Διακήρυξη της Μπολόνια, η οποία πρότεινε έναν ευρωπαϊκό χώρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπου οι φοιτητές και οι απόφοιτοι θα μπορούσαν να μετακινούνται ελεύθερα μεταξύ των χωρών, χρησιμοποιώντας προηγούμενα προσόντα σε μια χώρα ως αποδεκτές προϋποθέσεις εισόδου για περαιτέρω σπουδές σε άλλη. Για να είναι συνεπής με αυτή τη συμφωνία, η Ελλάδα προσπαθεί να αλλάξει δραστικά το εκπαιδευτικό σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της Διακήρυξης της Μπολόνια.Σκοπός της παρούσας πτυχιακής είναι αρχικά αναλυθεί η διεθνοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά τον κόσμο. Στη συνέχεια περιγράφονται οι πιο σημαντικές ενέργειες που έχει κάνει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια με στόχο τη διεθνοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μεταξύ αυτών είναι οι MOHE, GEAR και SiG. Τέλος αναλύονται τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου , που εκπονήθηκε με σκοπό την μελέτη των συνθηκών σπουδών των αλλοδαπών φοιτητών και των λόγων που κάνουν την Ελλάδα ελκυστική στους αλλοδαπούς φοιτητές .

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

Πληροφοριακά συστήματα
ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση
διεθνοποίηση
Εκπαίδευση
Ανώτατη
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης


2017-10-04


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.