This item is provided by the institution :
Harokopio University
Repository :
Library & Information Center ESTIA
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2018 (EN)
The Nexus Route: Ambulance-Drone network

Φυλακτός, Ασημάκης Χ.

Ο αριθμός των καρδιακών επεισοδίων που συμβαίνουν εκτός νοσοκομείου στην Ελλάδα είναι υψηλός και το ποσοστό επιβίωσης τέτοιου περιστατικού, αρκετά χαμηλό. Η καρδιακή προσβολή (καρδιακό επεισόδιο) είναι η ξαφνική παύση άντλησης αίματος απ’ την καρδιά προς το υπόλοιπο σώμα. Όταν τυχαίνει μια καρδιακή προσβολή, ο ασθενής πρέπει να λάβει τις πρώτες βοήθειες όπως καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ), και πρέπει να γίνει ηλεκτροσόκ στην καρδιά μέσα σε 4 με 6 λεπτά. Εάν δε δωθεί βοήθεια οι πιθανότητες επιβίωσης είναι ελάχιστες εάν όχι μηδενικές. Σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες πραγματοποιείται συνεχής έρευνα για την αύξηση του ποσοστού επιβίωσης. Τα αποτελέσματα είναι αισιόδοξα. Ειδικότερα στην Ελλάδα υπάρχουν λύσεις για τη μείωση του χρόνου απόκρισης σε περίπτωση καρδιακού επεισοδίου, όπως οι «Σαμαρείτες», ποδηλάτες του ερυθρού σταυρού που κατά τους θερινούς μήνες περιπολούν το τουριστικό κέντρο της Αθήνας, και οι μοτοσυκλετιστές του ΕΚΑΒ στο κέντρο της Αθήνας. Ωστόσο οι λύσεις αυτές δεν έχουν αυξήσει τα ποσοστά επιβίωσης. Μία ακόμα λύση είναι η χρήση αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή (ΑΕΑ) σε ΣμηΕΑ (Drone), λύση η οποία δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα. Σκοπός της έρευνας είναι ο στρατηρικός σχεδιασμός τοποθέτησης Drone. Αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσω χωρικής ανάλυσης ούτως ώστε να βρεθούν οι κρίσιμες περιοχές. Η περιοχή μελέτης είναι ευρύτερη περιοχή της Αθήνας. Η ανάλυση θα γίνει και μέσω θεωρίας με εργαλεία GIS (πολυκριτηριακή ανάλυση), και μέσω επιτόπειας ανάλυσης καταγράφοντας τους χρόνους απόκρισης των ασθενοφόρων. Τα GISεργαλεία στοχεύουν στην εύρεση των χρονοαποστάσεων από τα σημεία εκκίνησης των ασθενοφόρων προς οποιοδήποτε μέρος της περιοχής μελέτης. Η επί τόπου παρατήρηση θα επαληθεύσει τα γενικευμένα αποτελέσματα του GIS. Οι κρίσιμες περιοχές θα είναι εκείνες όπου ο χρόνος απόκρισης του ΕΚΑΒ είναι μακρύς, όπου έχουν καραγραφεί στο εγγύς παρελθόν θάνατοι λόγω καρδιακών επεισοδίων και υπάρχει μεγάλη πυκνότητα του «επικίνδυνου πληθυσμού», 50 και άνω ετών. Το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία μιας ενός αλγορίθμου που θα αποφασίζει ποιο Droneθα πηγαίνει στο περιστατικό χρησιμοποιώντας τις συντεταγμένες από την κλήση του τηλεφώνου. Το Droneθα πετάει με αυτόματο πιλότο, αλλά θα έχει και χειριστεί που θα εποπτεύει την πτήση και την ορθή χρήση του ΑΕΑ από τους καλόντες βοήθειας. Στόχος μας είναι η αύξηση του ποσοστού επιβίωσης από 7% σε 80%. Τα Droneμε ΑΕΑ θα είναι επικουρικό μέσο των ασθενοφόρων, τα οποία θα εκκινούν την ίδια στιγμή για τη διακομιδή του ασθσενούς στην πλησιέστερη κλινική για περαιτέρω εξετάσεις.

postgraduate_thesis
Μεταπτυχιακή Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

ΓΠΣ. ΣμηΕΑ
ΑΕΑ
Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ)
Ασύρματα συστήματα επικοινωνίας στην ιατρική περίθαλψη
Χωρική ανάλυση (Στατιστική)
Καρδιαγγειακό σύστημα - Ασθένειες
Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών
Δίκτυο ΣμηΕΑ
Καρδιαγγειακά νοσήματα

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (EL)
Harokopio University (EN)

2018-03-13


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)