Απόψεις και στάσεις των καταναλωτών απέναντι στα προϊόντα σοκολάτας

 
This item is provided by the institution :
Harokopio University
Repository :
Library & Information Center ESTIA
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2005 (EN)
Απόψεις και στάσεις των καταναλωτών απέναντι στα προϊόντα σοκολάτας

Μποτανάκη, Μαρία

Είναι γεγονός ότι η σοκολάτα έχει κινήσει επανειλημμένα το ενδιαφέρον των ερευνητών με αποτέλεσμα ένα πλήθος μελετών γύρω από το θέμα αυτό. Δεν έχει αναφερθεί όμως ποτέ, η χρήση ποιοτικής μεθοδολογίας με σκοπό τη συγκέντρωση των απαραίτητων πληροφοριών. Στη συγκεκριμένη έρευνα ,αντίθετα , επιχειρήθηκε μια πιο άμεση προσέγγιση των απόψεων σχετικά με τη σοκολάτα η οποία στηρίχθηκε στην ελεύθερη έκφραση και τη συζήτηση. Τα δείγμα της έρευνάς μας περιελάμβανε γυναίκες ηλικίας 18-28 ετών φοιτήτριες σε κάποιο ελληνικό Πανεπιστήμιο. Πραγματοποιήθηκάν 7 συνολικά συνεδρίες με συμμετοχή 4-7 ατόμων σε κάθε μια στις οποίες τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν τις προτιμήσεις σχετικά με το είδος της σοκολάτας, τη συνήθειες στην κατανάλωση της ,θετικές και αρνητικές επιδράσεις ,συναισθήματα και αντιλήψεις γύρω από αυτή. Η ανάλυση έγινε με συστηματική συγκριτική μέθοδο και τα αποτελέσματα τα οποία προέκυψαν είναι τα έξής: οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τη μπάρα σοκολάτας την οποία καταναλώνουν κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες και τις απογευματινές ώρες. Βρέθηκε ότι η σοκολάτα χρησιμοποιείται για κατανάλωση, για δώρο ή κέρασμα αλλά όχι σε φαγητά. Η συνήθης ποσότητα είναι περίπου 40-100gr ημερησίως. Φαίνεται ακόμη, ότι η κατανάλωσή της ξεκινάει από μικρή ηλικία και οι παράγοντες που την επηρεάζουν είναι η διαφήμιση, τα οργανοληπτικά της χαρακτηριστικά και η έμμηνος ρύση. Καταλήξαμε επίσης, ότι έντονες συναισθηματικές καταστάσεις όπως η χαρά, η λίπη ,το άγχος, η απογοήτευση συνδέονται με αύξηση στην κατανάλωσή της. Σκέψεις που ακολουθούν είναι απόλαυση, ηρεμία, τύψεις, σκέψεις για την ενδεχόμενη αύξηση του βάρους. Συχνά παρατηρούνται και συμπτώματα εξάρτησης και αδηφαγίας με επακόλουθες αντορροπιστικές συμπεριφορές. Μετά από την επεξεργασία των δεδομένων που προέκυψαν από το δείγμα της έρευνάς μας , διαπιστώσαμε ότι ποικίλοι πολιτισμικοί, κοινωνικοί και ψυχολογικοί παράγοντες επηρεάζουν τη συμπεριφορά των Ελλήνων απέναντι στη σοκολάτα. Τα αποτελέσματα μας συχνά συμπίπτουν και επιβεβαιώνουν τα βιβλιογραφικά δεδομένα αλλά υπάρχουν και νέες πληροφορίες που αφορούν συγκεκριμένα τον Ελληνικό πληθυσμό.

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

Consumer behavior
Σοκολάτα
Chocolate
Καταναλωτική συμπεριφορά

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (EL)
Harokopio University (EN)

2005


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)