Η παιδαγωγική προσέγγιση του θεσμού της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο
Λαμπρινού, Ιωάννα
Στο θεωρητικό μέρος της μελέτης μια ιστορική ανασκόπηση, περιγράφει την εξέλιξη του θεσμού της επιμορφωσης στην Κύπρο έως σημερα. Αναλύεται η έννοια του όρου επιμόρφωση και καθορίζονται οι σκοποί και οι στόχοι της επιμορφωτικής διαδικασίας. Επισημαίνεται η άναγκη για παιδαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην Κύπρο και αποκαλύπτεται η συμβολή της ψυχοπαιδαγωγικής επιμόρφωσης στο πολύπλευρο έργο του εκπαιδευτικού. Παράλληλα τονίζεται η σημασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη χρήση νέων τεχνολιγιών.Τέλος στο θεωρητικό μερος της μελέτης αυτής παρουσιάζονται οι μορφές επιμόρφωσης που υπάρχουν στην Κύπρο.Μέσω της έρευνα επιχειρήται η διερεύνηση της στάσης των εκπαιδευτικών της Κύπρου απέναντι στον θεσμό της επιμόρφωσης γενικά, αλλά και ειδικότερα σε θέματα παιδαγωγικής και ψυχολογίας. Επιπλέον εξετάζεται η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τις νέες τεχνολογίες αλλά και οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με νέες μορφές επιμόρφωσης όπως η ενδοσχολική και η εξ αποστάσεως επιμόρφωση.